האקדמית להנדסה אורט בראודה מצויה בתהליך צמיחה מואץ. במהלך שנות פעילותה, נטלה המכללה – במקביל לעשייתה האקדמית – גם אחריות ציבורית ומיצבה עצמה כעוגן חברתי-קהילתי חשוב בגליל. באמצעות המכללה רוכשים אלפי צעירים, בעלי פוטנציאל ואמביציה, השכלה הנדסית ברמה הגבוהה ביותר, המעניקה להם ‘”כרטיס כניסה” לחזית התעשייה והקידמה המדעית והטכנולוגית.
על בסיס הצלחה רציפה זו, זכתה המכללה בפרס האיכות והמצוינות ע”ש יצחק רבין לשנת 2009. המצוינות מתאפשרת הודות לגורמים רבים ובראשם אנשי הסגל האקדמי – מרצים וחוקרים, כולם אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, הפועלים כל העת לעדכון תכניות הלימוד ולהתאמתן לצרכי התעשייה, והרואים בהנחלת ההשכלה הגבוהה לדור הבא ערך בעל חשיבות לאומית.
כארגון החותר למצוינות, רואה המכללה חשיבות רבה בקידום ובטיפוח סטודנטים בעלי נתוני קבלה וציונים גבוהים. אנו מחנכים למצוינות ושואפים לכך שבסופו של תהליך הבוגרים ייצאו מבית מדרשנו כמהנדסים חושבים, יצירתיים ובעלי אוריינטציה מחקרית-יישומית ברמה הגבוהה ביותר.
ואולם, במקביל לגישה בלתי מתפשרת זו, אנו מאמינים כי לכל אחד שמורה הזכות לבניית עתיד מקצועי-אקדמי. לפיכך, אנו מעניקים למועמדים מוכשרים, שלא זכו לחינוך ולהשכלה שוויוניים, הזדמנות להוכיח יכולות תוך הצבת דרישות אקדמיות גבוהות. כמוסד אקדמי מוביל בתחומו בגליל, אנו סבורים שבמדיניות זו יש משום שליחות ואמירה חברתית חיונית וחשובה.
המכללה פועלת בסביבה מרובת אתגרים, תחרותית ודינאמית, כפועל יוצא של קצב ההתפתחות הגבוה בעידן המודרני. יותר מתמיד נדרשים ‘”מהנדסי המחר” לחשיבה אינטלקטואלית, לערנות, ליוזמה, לראייה מערכתית, ליכולת עבודה בצוות, כמו גם ליכולת למידה עצמית, ומעל לכל – ל’ראש פתוח” ולמקצוענות. לשם השגת יעד זה, אנו מעמידים לרשות הסטודנטים במכללה מערך תמיכה מקיף הכולל אמצעי לימוד חדשניים, מעבדות מחקר מתקדמות, חונכים אישיים, תמריצי עידוד ומלגות.
במהלך לימודיהם, מקבלים הסטודנטים רקע יסודי ומקיף בתחומי המדעים, כבסיס לתחום הלימודים הספציפי בו בחרו, וכן אפשרות להתנסות מעשית ולחשיפה בלתי אמצעית עם התעשייה, במסגרת תכנית התמחות ייחודית שפותחה במכללה. לא בכדי יצרו יחסי גומלין אלה מציאות בה חברות ומפעלים מובילים מכירים באיכותם המקצועית של בוגרי המכללה, קולטים אותם לעבודה ונהנים מכישוריהם.
כעוגן אקדמי מרכזי בגליל וכמוסד בעל אחריות תאגידית-חברתית הפועל להנגשת ההשכלה הגבוהה לכלל הציבור, מטפחת המכללה, במקביל לתכניות האקדמיות ולמחקר, את מעורבותה בקהילה. מעורבות זאת מתבטאת, בין היתר, בקיום פעילויות, סדנאות ואירועים שונים, שלכולם ערך חינוכי-מדעי, בעבור הדור הצעיר בפרט. כן רואים אנו חשיבות בהכוונת הסטודנטים לפעילות למען החברה, ומעודדים אותם – בתמורה למתן הלוואות ומלגות שונות – לתרום מזמנם ומכישוריהם למען המגזרים הזקוקים לסיועם.
ישראל ניצבת בחזית הקדמה המדעית והטכנולוגית הודות לטיפוח מצוינות וחשיבה מקורית ונועזת. המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה דוגלת בערכים אלה ומטפחת אותם בקרב בוגריה. בשנים הבאות נמשיך לשתף פעולה עם מוסדות מובילים להשכלה גבוהה בארץ ובחו”ל, לפתח את המחקר היישומי במכללה, לקדם תכניות לימוד חדשות ולהצדיק את המוניטין אותו רכשנו, על-מנת להיות אבן שואבת לצעירים בעלי יכולת לימודית גבוהה, שיעדיפו ללמוד אצלנו, בפריפריה הצפונית של המדינה, ולקחת חלק במפעל האקדמי-תעשייתי-ציוני, שבשמו אנו פועלים.
פרופ’ אריה מהרשק
נשיא המכללה
אנו מוסד אקדמי להשכלה גבוהה במקצועות ההנדסה והטכנולוגיה ובתחומים נלווים, שייעודיו הם קידום –
1.הזדמנויות לשוויון בחברה הישראלית באמצעות חינוך והשכלה
2.הפריון בתעשייה הישראלית בכלל, ובתעשייה המסורתית בפרט
תואר הנדסי מוביל בישראל.
הערה: מטעמי שטף קריאה נעשה שימוש במסמך בלשון זכר בלבד. בכל מקום בו קיימת התייחסות בלשון זכר הכוונה היא לגברים ונשים כאחד.
המכללה הוקמה בשנת 1993 במטרה לפתח בצפון הארץ מרכז אקדמי ייחודי בתחומי ההנדסה
ולטפח, באמצעות בוגריו, קשרי גומלין עם התעשייה. כיום פועלת המכללה באישור ובתקצוב