לפני שנה וחצי הגיחה לעולם מגפת הקורונה והשתלטה על סדר היום התקשורתי – בשתי מהדורות “ברדעת” האחרונות. אמנם היו בהן כתבות רבות ומגוונות, אך השלכות המגיפה על הלימודים והמחקר בלטו שם בהיקפן. מהדורת פסח 2021 קידמה בברכה את אשליית היציאה מהמשבר, אשליה שהתפוגגה ככל שנוספו עוד ועוד אותיות יווניות לווריאנטים השונים. ואולם, הפעם בחרנו שלא לעסוק ב long Covid, כי אם ב Lifelong learning שבראודה מספקת, בין היתר, בלימודי התואר השני היישומי המותאמים למהנדסים עובדים, או בלימודי ההוראה למהנדסים שכבר “עשו את שלהם” בקריירה ההנדסית. בחרנו להציג את מה שמשקף את “החיים עצמם” בבראודה, זו החותרת בהתמדה למימוש החזון – להיות מוסד אקדמי הנדסי מוביל ומשפיע על האזור כולו.

ואכן, סקירה מהירה על פני העיתון האינטרנטי, שיוצא זו הפעם הראשונה באופן מקוון “מלא-מלא”, תגלה מיד את מקומה של התעשייה החכמה, המכונה ‘תעשייה 4.0’, בשיח של המכללה, הן בהיבט האקדמי – קורסים ופרויקטים במסגרת תוכניות הלימוד; והן בהיבט החברתי-כלכלי, הקשור במעורבות המכללה באקוסיסטם האזורי וביחסי הגומלין שבין התעשייה לאקדמיה. כך תוכלו להתוודע אל חממת i4Valley שבכרמיאל ואל המכון לייצור מתקדם שהמכללה שותפה בה ובכלל – אל המעורבות של המכללה בהטמעת תעשייה 4.0 במפעלים – בין אם באמצעות פרויקטי גמר של סטודנטים, שיישמו בינה מלאכותית לפתרון בעיות בחברות הייטק מובילות; ובין אם במעורבות של חברי סגל המלמדים קורסים בשירות תעשייה 4.0, כגון הדפסת תלת-ממד. הטמעת חדשנות בתעשייה המסורתית כרוכה בעידוד ובפיתוח החדשנות – עליהם שוקדים במרכז לחינוך הנדסי וליזמות, הפועל ללא הרף, גם באמצעות האקתונים, שנועדו לתת מענה לאתגרים שהתעשייה מנפקת. ואם מדברים על חדשנות, הנשענת על יצירתיות…על מועדון “דיבייט” – כפלטפורמה לאימון החשיבה ויכולת ההתמודדות עם מצבים משתנים – כבר שמעתם?

תתוודעו גם אל סטודנטים מפרויקטים שפעלו במסגרות אחרות ואשר הציגו פתרונות המקלים על אנשי הצוות הרפואי וגם על התייעלות של מערכים רפואיים בכלל. יש עוד הרבה כתבות מעניינות ובמגוון רחב של תחומים – החל ממהפכת הפודטק וכלה בהקמת האולפן הירוק החדש. אני מקווה שהמגוון העשיר יאפשר לכם למצוא בו עניין ומייחלת שעד המהדורה הבאה נזכה לבשורות מעוררות תקווה, לתנופה אדירה במכללה.

שנה טובה, שופעת בריאות ומלאת עשייה פורייה!

שני אילני