נגישות

                                                                                                                                                 22.3.2020

שלום רב,

כרכזת נגישות, פונים אלי הרבה סטודנטים עם קשיים כאלו ואחרים תוך כדי התנסות בימי הלימודים המקוונים.

להלן מספר הבנות ותובנות, אשמח אם כל אחד מאיתנו יוכל לסייע.

 

הקשבה במשך יום לימודים שלם להרצאות מקוונות, אינה פשוטה בכלל.

מסך קטן, רשת לא יציבה הגורמת לניתוקים בשידור, קושי לשמוע או לראות את המוצג ועוד מתסכלים כל אדם.

במכללה ישנם סטודנטים עם לקויות שונות ועלינו לנסות ולהתחשב גם בהם בימים אלו.

אשמח אם תוכלו לעזור במספר דברים:

1.      ודאו שהמיקרופון מכוון, שהאקוסטיקה בחדר סבירה, שהתאורה לא מסנוורת ומאפשרת צפיה, רגע לפני הקלטת השיעור ביוטיוב או שיעור בזום.

2.      השתיקו את כל המיקרופונים של כולם. מי שירצה לומר/לשאול יעשה זאת בהצבעה. כאשר המיקרופונים של כולם פתוחים כל הזזת ספל מעבירה

         את המצלמה אליו וכך סטודנטים עם הפרעת קשב/לקות שמיעה מתקשים בשמיעת השיעור.

3.      דברו בקול רם וברור. אל תסתירו את הפה תוך כדי דיבור.

4.      כאשר סטודנט שואל, אנא חיזרו על שאלתו בקול רם.

5.      כוונו את המצלמה כך שיראו את פניכם, הכי חשובות הן השפתיים. כולנו נעזרים בקריאת שפתיים בהקשבה.

6.      ארגנו את הרקע שלכם, יש אפשרות לשים תמונת רקע כך שלא יראו את מה שנמצא באמת מאחוריכם.

7.      אם אתם נעזרים בלוח לבן תוך כדי ההרצאה, ודאו היכן נמצא הפוקוס של המצלמה.

8.      הקליטו את ההרצאה והעלו את הקובץ למודל.

9.      אפשרו לסטודנט המבקש, להקליט את ההרצאה עבור עצמו.

10.    הסטודנטים ‘מוצפים’ במיילים מהמכללה, לא כולם מצליחים לעקוב אחרי שטף ההודעות. לא כולם שמים לב שהשיעור הפך להיות בסגנון ‘כיתה הפוכה’.

         אנא מכם, בתחילת כל שיעור חיזרו על דגשים שחשובים לכם כדי ליישר קו עם כולם.

11.    הודעות חשובות אנא רישמו בצ’אט של השיעור כדי שכולם יוכלו לקרוא.

תודה רבה לכם,

נמצאת כאן לכל שאלה והבהרה,

אורנית בר-זית

מובילת פרויקט הדגל ורכזת נגישות

שינוי גודל גופנים
ניגודיות