Page 32 - ידיעון ללימודי תואר ראשון 2019
P. 32

‫הנדסת חשמל ואלקטרוניקה‬

‫❜❜‬

‫"מה תרצו להיות כשתהיו גדולים? האם רצונכם לעסוק בתחום‬   ‫ד"ר ניסים סבאג‪ ,‬ראש המחלקה‬
‫ידע מרתק שהביא לעולם את המחשבים‪ ,‬הטלפונים הניידים‪,‬‬
‫הטלוויזיה‪ ,MRI ,‬מיקרואלקטרוניקה‪ ,‬מערכות הספק ועוד‬
‫המצאות מרתקות רבות? זהו תחום בעל קצב ההשתנות המהיר‬
‫ביותר מבין כל תחומי העיסוק‪ .‬אם עניתם כן‪ ,‬אתם מתאימים!‬
‫אין ספק שהנדסת חשמל ואלקטרוניקה הוא התחום המאתגר‬
‫והמתגמל ביותר עבורכם‪ .‬הלימודים במחלקה מתאפיינים‬
‫באווירה פתוחה‪ ,‬בקבוצות קטנות המשלבות למידה במגוון‬
‫מעבדות‪ ,‬כיאה לתחום מתקדם זה ‪ .‬מעל ‪ 80%‬מבוגרינו נקלטו‬
‫לעבודה כמהנדסים בתעשיית ההיי‪-‬טק המתקדמת‪ .‬כ‪10% -‬‬
‫מבוגרינו המשיכו וממשיכים את לימודיהם לתארים גבוהים"‪.‬‬

‫היסוד‪ ,‬שנועדו להכין את התשתית המתמטית‬         ‫המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה פתחה‬
‫והפיזיקלית‪ ,‬המהווה בסיס מדעי להמשך הלימודים‪.‬‬  ‫שעריה ללימודי הנדסה בשנת ‪ .1993‬עד כה‬
‫בשלב השני‪ :‬קבוצת קורסים הכוללת יסודות‬
‫הנדסת החשמל והמשך לימודים של קורסים‬                      ‫הסמיכה המחלקה כ ‪ - 1000‬בוגרים‪.‬‬
                                              ‫ה"אני מאמין" של המחלקה הוא מתן הזדמנות‬
                         ‫מדעיים מתקדמים‪.‬‬      ‫לקהל רחב בכניסה ללימודים‪ ,‬מבלי להתפשר על‬
‫בשלב השלישי‪ :‬סיום לימוד הקורסים ביסודות‬       ‫איכות המהנדסים המוסמכים בסיום הלימודים‪.‬‬
‫הנדסת החשמל בשילוב קורסים מתחום‬               ‫תוכנית הלימודים מדגישה את פיתוח מיומנויות‬
                                              ‫החשיבה‪ ,‬שתסייענה לבוגרים להתאים עצמם‬
        ‫ההתמחות וביצוע פרויקט בתכן הנדסי‪.‬‬     ‫לדרישות העבודה המשתנות ולהתפתחותם‬
     ‫ניתן להתמחות באחד משלושת התחומים‪:‬‬        ‫המקצועית‪ .‬אפשרויות העבודה הפתוחות בפני‬
                                              ‫בוגרינו רבות ומגוונות והן כוללות‪ :‬תכנון‪ ,‬פיתוח‪,‬‬
                 ‫	 •מחשבים (חומרה ותוכנה)‬     ‫הנדסת העברה מפיתוח לייצור בתחומי התקשורת‪,‬‬
                    ‫	 •עיבוד אותות ותקשורת‬    ‫מערכות המחשוב‪ ,‬אלקטרו‪-‬אופטיקה‪ ,‬עבוד הספק‪,‬‬
                        ‫	 •התקנים ומערכות‬
                                                                      ‫מערכות הספק ועוד‪.‬‬
‫התנסות בתכן הנדסי מתחילה עם סיום לימוד קורסי‬
‫החובה ומתבצע‪ ,‬במקביל ללימודי ההתמחות‪ .‬בשלב‬                                ‫מטרת הלימודים‬
‫זה‪ ,‬שהוא משמעותי בהכשרת המהנדסים‪ ,‬עוברים‬      ‫להכשיר מהנדסי חשמל ואלקטרוניקה ולהקנות‬
‫הסטודנטים התנסות בתכן הנדסי בתעשייה‪ ,‬או‬       ‫להם בסיס אקדמי איתן ורקע רחב‪ ,‬שיאפשרו‬
‫תכן הנדסי פנימי‪ ,‬או פרויקט גמר בתכן הנדסי‪.‬‬    ‫השתלבות מהירה בכל תעשייה המשתמשת‬
‫בתום ההתנסות הסטודנטים מסכמים את עבודתם‬
‫בכתב ומציגים אותה בפני חבריהם הסטודנטים‪,‬‬                             ‫בטכנולוגיה מתקדמת‪.‬‬
‫צוות המנחים‪ ,‬בוחנים ואורחים‪ .‬במהלך ההתנסות‬
‫בתעשייה‪ ,‬נפגשים הסטודנטים לראשונה עם‬                                      ‫תוכנית הלימודים‬
‫העולם המקצועי שמחוץ למכללה‪ ,‬בו הם אמורים‬                    ‫התוכנית כוללת שלושה שלבים‪:‬‬
‫להשתלב כבוגרים‪ .‬לעיתים קרובות מפגש זה מוביל‬   ‫בשלב הראשון‪ :‬קבוצת קורסים הכוללת את קורסי‬

   ‫להשתלבות במקום העבודה עם קבלת התואר‪.‬‬

                                                                                   ‫‪30‬‬
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37