Page 49 - ידיעון ללימודי תואר ראשון 2019
P. 49

‫היחידה להוראה וללימודים כלליים‬                 ‫תעודת הוראה בהנדסה ובמתמטיקה ‪-‬‬
                                                              ‫מהנדס עם ערך מוסף‬

                                    ‫מטרת התוכנית היא להכשיר בוגרים בעלי ידע מעמיק ומקיף באחד ממקצועות ההנדסה הנלמדים‬
                                                               ‫במכללה ו‪/‬או במתמטיקה‪ ,‬שישתלבו בהוראה במערכת החינוך‪.‬‬

                                    ‫לימודי ההוראה פותחים בפני הבוגרים הזדמנות להשפיע על עיצוב דור העתיד‪ ,‬תורמים לפיתוח‬
                                                                       ‫אישי ומרחיבים את אפשרויות התעסוקה של הבוגרים‪.‬‬

                                    ‫תוכנית לימודי ההוראה מקנה לסטודנטים כישורי הוראה‪ ,‬הבנה בתחומים פדגוגיים‪ ,‬תפיסה‬
                                    ‫ערכית‪-‬חברתית ומוטיבציה לעסוק בהוראה‪ .‬התוכנית מכוונת לחשיפה והרחבת אופקים של‬
                                    ‫הסטודנטים בתחומי מדעי‪-‬הרוח והחברה בכלל וחינוך ופדגוגיה בפרט‪ .‬תוכנית הלימודים כוללת‬
                                    ‫מגוון קורסים בתחומי החינוך וההוראה‪ ,‬כגון‪ :‬פסיכולוגיה‪ ,‬סוציולוגיה ופילוסופיה של החינוך‪ ,‬שיטות‬

                                                ‫הוראה והערכה‪ ,‬מחקר חינוכי והתנסות מעשית משמעותית בהוראה בבתי‪-‬ספר‪.‬‬
                                    ‫התוכנית שמה דגש על שילוב בין שיטות הוראה והערכה מסורתיות לשיטות חדשניות ומגוונות‪,‬‬
                                    ‫ובפרט לגישות חדשניות להוראת מקצועות מדעיים‪ ,‬והנדסיים בעידן המודרני‪ .‬תכני הלימוד‬
                                    ‫מדגישים דרכי הוראה והערכה המקדמות פיתוח כישורי חשיבה‪ ,‬כישורי למידה עצמאית ולמידת‬

                                                                                                                   ‫צוות‪.‬‬
                                    ‫החל משנת הלימודים תשע"ג מפעילה היחידה מסלול לקבלת תעודת הוראה משולבת‪ ,‬במקצוע‬
                                    ‫הנדסי ובמתמטיקה‪ .‬התוכנית מאפשרת למהנדסים לקבל תעודת הוראה בתחום ההנדסי שבו‬
                                    ‫התמחו‪ ,‬וגם במתמטיקה‪ ,‬ובכך להרחיב את אפשרויות התעסוקה שלהם כמורים‪ .‬מהנדסים‬
                                    ‫המעוניינים להשתלב בתוכנית זו נדרשים להשלים ידע בנושאים מתמטיים שאינם נלמדים‬

                                                                                                ‫במסגרת לימודי ההנדסה‪.‬‬
                                    ‫מבנה הלימודים גמיש‪ :‬ניתן לפרוש את לימודי ההוראה על פני שלושה סמסטרים או יותר‪ ,‬תוך‬
                                    ‫התאמת תוכנית אישית לכל סטודנט‪ .‬הלימודים מתקיימים ברובם בשעות אחר הצהריים והערב‪.‬‬
                                    ‫לימודי ההוראה מוצעים לסטודנטים מן המכללה החל מן הסמסטר הרביעי ללימודים' וכן‬
                                    ‫למהנדסים ואקדמאים בוגרי המכללה ומוסדות אקדמיים אחרים בעלי תואר המקביל לתארים‬

                                                                                                     ‫שמעניקה המכללה‪.‬‬

                                                                                                          ‫סטאז' בהוראה‬
                                    ‫היחידה מפעילה בנוסף סדנת התמחות בהוראה (סטאז')‪ :‬הסדנה מיועדת לבעלי תעודת הוראה‪,‬‬
                                    ‫בשנת עבודתם הראשונה בבית הספר‪ .‬במהלך השנה מקבל המורה ליווי של חונך מקצועי מבית‬
                                    ‫הספר‪ ,‬ומשתתף בסדנת סטאז' במכללה בהיקף של ‪ 60‬שעות‪ .‬מטרות הסדנה הן לתת תמיכה‬
                                    ‫מקצועית‪ ,‬רגשית וחברתית למורה בשנתו הראשונה במערכת‪ .‬ההתמחות נדרשת לשם קבלת‬

                                                                                           ‫רישיון הוראה של משרד החינוך‪.‬‬

                                                                                               ‫רישיון הוראה למורים מנוסים‬
                                                              ‫ניתן ללמוד לקבלת רישיון הוראה‪ ,‬בכפוף להנחיות משרד החינוך‪.‬‬

                                ‫‪47‬‬
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54