Page 63 - ידיעון ללימודי תואר ראשון 2019
P. 63
המרכז לקידום ההוראה והלמידה ללמוד ללמוד וללמד
המרכז לקידום ההוראה והלמידה נחשב לאחד המרכזים האקדמיים המובילים בארץ בתחומו.
מטרת המרכז היא לטפח את מיומנויות הלמידה והחשיבה של הסטודנטים ולקדם את סגל
המרצים ואת איכות ההוראה במכללה .פעילויות המרכז הן חדשניות וייחודיות ומטרתן לסייע
לסטודנטים בשנה הראשונה ללימודיהם ,ולפתח מיומנויות הנדרשות ללימודי ההנדסה ,לקדם
את הסטודנטים למצוינות ולהכשיר את המרצים בשיטות הוראה והערכה עדכניות.
קורסי מיומנויות למידה וחשיבה :הקניית המיומנויות נועדה לשפר את יכולת הסטודנטים להתמודד
בהצלחה עם הלימודים האקדמיים ולהקנות לבוגרים כישורים הדרושים להשתלבות במקומות העבודה.
בשנה הראשונה ללימודיו במכללה נדרש כל סטודנט ללמוד קורס מיומנויות אחד מתוך מגוון קורסים.
פרויקט ראשי קבוצות :סדנאות המונחות ע"י סטודנטים מצטיינים ,המ ַלוות קורסים מרובי נכשלים.
הסדנאות מתנהלות בקבוצות קטנות ,באווירה אישית ותומכת ,עם דגש על מתן כלים לפתרון
בעיות ,תוך עידוד למידה פעילה .ראשי הקבוצות עוברים הכשרה במסגרת קורס אקדמי ייעודי
ומקבלים הנחיה מקצועית שוטפת ממרצי הקורסים והנחיה פדגוגית ממומחי ההוראה של המרכז.
תוכנית מאל"ת (מצב אקדמי לא תקין) :תמיכה בסטודנטים שסיימו שנה א' במצב אקדמי לא
תקין ,במטרה למנוע את נשירתם .כלי התמיכה שמציעה המכללה רבים ומגוונים ,חלקם פרטניים
ואחרים במסגרת קבוצתית ,ומטרתם לתת מענה לקשיים לימודיים ולבניית חוסן אישי אקדמי .בין
כלי התמיכה:
1.1אימון אישי אקדמי -מתבצע ע"י מרצים מהמכללה שעברו הכשרה והסמכה לשמש כמאמנים.
מטרת העל של האימון היא לשפר את ניהול הלמידה של הסטודנט .האימון עוסק בניהול זמן
ומשימות ,התמודדות עם לחץ ועומס ובלקיחת אחריות של הסטודנט על למידתו.
2.2חונכות אישית -סטודנטים שעברו הכשרה ייעודית משמשים כחונכים אישיים לסטודנטים
במאל"ת .החונכים מקבלים הדרכה שוטפת וייעוץ מקצועי מיועצי הלמידה של המרכז.
3.3סדנא בארגון זמן– הפתוחה לכלל הסטודנטים.
תוכנית ׳מקפצה להצלחה' :תוכנית אימון לסטודנטים המעוניינים לשפר את הישגיהם מ'טוב'
ל'מצויין' .הסטודנטים מקבלים אימון בקבוצה קטנה על ידי מרצה-מאמן ,במטרה לבנות תוכנית
מצוינות ,להגדיר פעילויות הדרושות למימוש התוכנית ולפעול לקידום מצוינות אישית ואקדמית.
פעילויות לקידום ההוראה :עדכון המרצים בשיטות הוראה חדשות ותמיכה פדגוגית ,באמצעות
השתלמויות וימי עיון בנושאי הוראה ולמידה וכן באמצעות תוכנית הכשרה שנתית שהנה ייחודית
בארץ .בנוסף ,המרכז מקיים פורום תמיכה ביועצים אקדמיים ,ליווי וייעוץ פדגוגי למרצים ותוכנית
לקליטת מרצים חדשים.
מחקר מלווה :פעילויות המחקר נעשות במטרה לעקוב אחר הפעלת כל פרויקט במטרה לשפרו ,לפתח אותו
ולהעריך את האפקטיביות של הפרויקט ובמטרה לחקור נושאים הקשורים בהוראה ובלמידה בחינוך הגבוה.
לאתר המרכז לקידום ההוראה והלמידה:
.www.braude.ac.il/learn/
61