Page 63 - ידיעון ללימודי תואר ראשון 2019
P. 63

‫המרכז לקידום ההוראה והלמידה‬                                ‫ללמוד ללמוד וללמד‬

                                 ‫המרכז לקידום ההוראה והלמידה נחשב לאחד המרכזים האקדמיים המובילים בארץ בתחומו‪.‬‬
                                 ‫מטרת המרכז היא לטפח את מיומנויות הלמידה והחשיבה של הסטודנטים ולקדם את סגל‬
                                 ‫המרצים ואת איכות ההוראה במכללה‪ .‬פעילויות המרכז הן חדשניות וייחודיות ומטרתן לסייע‬
                                 ‫לסטודנטים בשנה הראשונה ללימודיהם‪ ,‬ולפתח מיומנויות הנדרשות ללימודי ההנדסה‪ ,‬לקדם‬

                                            ‫את הסטודנטים למצוינות ולהכשיר את המרצים בשיטות הוראה והערכה עדכניות‪.‬‬
                                 ‫קורסי מיומנויות למידה וחשיבה‪ :‬הקניית המיומנויות נועדה לשפר את יכולת הסטודנטים להתמודד‬
                                 ‫בהצלחה עם הלימודים האקדמיים ולהקנות לבוגרים כישורים הדרושים להשתלבות במקומות העבודה‪.‬‬
                                 ‫בשנה הראשונה ללימודיו במכללה נדרש כל סטודנט ללמוד קורס מיומנויות אחד מתוך מגוון קורסים‪.‬‬
                                 ‫פרויקט ראשי קבוצות‪ :‬סדנאות המונחות ע"י סטודנטים מצטיינים‪ ,‬המ ַלוות קורסים מרובי נכשלים‪.‬‬
                                 ‫הסדנאות מתנהלות בקבוצות קטנות‪ ,‬באווירה אישית ותומכת‪ ,‬עם דגש על מתן כלים לפתרון‬
                                 ‫בעיות‪ ,‬תוך עידוד למידה פעילה‪ .‬ראשי הקבוצות עוברים הכשרה במסגרת קורס אקדמי ייעודי‬
                                 ‫ומקבלים הנחיה מקצועית שוטפת ממרצי הקורסים והנחיה פדגוגית ממומחי ההוראה של המרכז‪.‬‬
                                 ‫תוכנית מאל"ת (מצב אקדמי לא תקין)‪ :‬תמיכה בסטודנטים שסיימו שנה א' במצב אקדמי לא‬
                                 ‫תקין‪ ,‬במטרה למנוע את נשירתם‪ .‬כלי התמיכה שמציעה המכללה רבים ומגוונים‪ ,‬חלקם פרטניים‬
                                 ‫ואחרים במסגרת קבוצתית‪ ,‬ומטרתם לתת מענה לקשיים לימודיים ולבניית חוסן אישי אקדמי‪ .‬בין‬

                                                                                                         ‫כלי התמיכה‪:‬‬
                                 ‫‪1.1‬אימון אישי אקדמי ‪ -‬מתבצע ע"י מרצים מהמכללה שעברו הכשרה והסמכה לשמש כמאמנים‪.‬‬
                                 ‫מטרת העל של האימון היא לשפר את ניהול הלמידה של הסטודנט‪ .‬האימון עוסק בניהול זמן‬

                                          ‫ומשימות‪ ,‬התמודדות עם לחץ ועומס ובלקיחת אחריות של הסטודנט על למידתו‪.‬‬
                                 ‫‪2.2‬חונכות אישית ‪ -‬סטודנטים שעברו הכשרה ייעודית משמשים כחונכים אישיים לסטודנטים‬

                                      ‫במאל"ת‪ .‬החונכים מקבלים הדרכה שוטפת וייעוץ מקצועי מיועצי הלמידה של המרכז‪.‬‬
                                                                        ‫‪ 3.3‬סדנא בארגון זמן– הפתוחה לכלל הסטודנטים‪.‬‬

                                 ‫תוכנית ׳מקפצה להצלחה'‪ :‬תוכנית אימון לסטודנטים המעוניינים לשפר את הישגיהם מ'טוב'‬
                                 ‫ל'מצויין'‪ .‬הסטודנטים מקבלים אימון בקבוצה קטנה על ידי מרצה‪-‬מאמן‪ ,‬במטרה לבנות תוכנית‬
                                 ‫מצוינות‪ ,‬להגדיר פעילויות הדרושות למימוש התוכנית ולפעול לקידום מצוינות אישית ואקדמית‪.‬‬
                                 ‫פעילויות לקידום ההוראה‪ :‬עדכון המרצים בשיטות הוראה חדשות ותמיכה פדגוגית‪ ,‬באמצעות‬
                                 ‫השתלמויות וימי עיון בנושאי הוראה ולמידה וכן באמצעות תוכנית הכשרה שנתית שהנה ייחודית‬
                                 ‫בארץ‪ .‬בנוסף‪ ,‬המרכז מקיים פורום תמיכה ביועצים אקדמיים‪ ,‬ליווי וייעוץ פדגוגי למרצים ותוכנית‬

                                                                                               ‫לקליטת מרצים חדשים‪.‬‬
                                 ‫מחקר מלווה‪ :‬פעילויות המחקר נעשות במטרה לעקוב אחר הפעלת כל פרויקט במטרה לשפרו‪ ,‬לפתח אותו‬
                                 ‫ולהעריך את האפקטיביות של הפרויקט ובמטרה לחקור נושאים הקשורים בהוראה ובלמידה בחינוך הגבוה‪.‬‬

                                                                                ‫לאתר המרכז לקידום ההוראה והלמידה‪:‬‬

                                                                                              ‫‪.www.braude.ac.il/learn/‬‬

                             ‫‪61‬‬
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68