שת”פ בינלאומי חדש עם מכון WPI במסצ’וסט

עודכן ב- 25/04/23

שיתוף פעולה ראשון מסוגו מתרקם בין המכללה לבין המכון הפוליטכני של ווסטר במסצ’וסטס (Worcester Polytechnic Institute – WPI), אחד המוסדות האקדמיים הראשונים להנדסה ולטכנולוגיה בארה”ב. במסגרת שיתוף הפעולה, קבוצת סטודנטים ומנחים מ-WPI חברה לסטודנטים ולמנחים בבראודה לביצוע שני פרויקטים. שיתוף הפעולה החל בקשר שהתקיים בין פרופ’ שרית סיון, המשנה לנשיא המכללה, לפרופ’ איסה בראון, המנהלת נציגות מקומית של WPI באילת. ד”ר נדב בדריאן, מנהל המשרד לקשרים בינלאומיים במכללה (IRO) סייע ברקימת הקשר, והוציא לפועל את העבודה המשותפת על הפרוייקטים.

שיתוף פעולה עם WPIהפרויקט הראשון נבנה בשיתוף עם עיריית כרמיאל ועם הצוות החינוכי של בית הספר “אורט כרמים” – לימור דן, מיכל פיק, אורטל אלק וענבל ארדיטי. מטרתו היא להפחית את עומסי התנועה והפקקים בעיר בשעות הבוקר, וזאת על ידי צמצום תופעת הסעת התלמידים לבית הספר במכוניות הוריהם. תלמידי כיתות י’ וי”א באורט כרמים, המתמחים במדעי הנתונים ובהנדסת תוכנה, זוכים במסגרת הפרויקט הייחודי להכוונה ולהנחיית אנשי הסגל האקדמי וסטודנטים מהמכללה לביצוע עבודות, כחלק מציון הבגרות שלהם. המנחים מהמכללה הם ד”ר נירית גביש, ראשת המחלקה להנדסת תעשייה וניהול; ד”ר ענת דהן, חברת סגל במחלקה להנדסת תוכנה; ד”ר דן קופרמן, חבר סגל בהנדסת מכונות וביחידה להוראה, וד”ר נדב בדריאן. הסטודנטים והמנחים מ-WPI השתתפו גם הם בפרוייקט מרחוק, ולאחרונה הם הגיעו לקמפוס להמשיך את הפרויקט שלושה שבועות נוספים. במפגש הראשון שהתקיים בבית הספר הציגו הסטודנטים מ-WPI  לתלמידים את האפליקציה שפיתחו, עזרו לנתח את תוצאות הסקר שהועבר לתלמידים, ענו על שאלות, וסייעו לתלמידים להתקדם בפרויקטים שלהם, שתכליתם לקדם את המענה לבעיית הפקקים המטרידה, ואגב כך גם לתרום לאיכות החיים והסביבה בעיר ולשיפור בריאותם הפיזית של הילדים.

פרויקט נוסף שהצוותים מפתחים בימים אלה הוא בניית מודל של רגל אנושית, שבאמצעותו ניתן יהיה להתחקות אחר הדינמיקה שמתרחשת ברגליים בעקבות פגיעות טראומטיות. מודל זה יאפשר לסטודנטים לרפואה להתנסות ממקור ראשון ובעלויות נמוכות במצבים המדמים אירועי אמת. גם את הפרויקט הזה מפתחים הסטודנטים מ-WPI, בשיתוף עם סטודנטים מהמחלקה להנדסת מכונות, ומי שמנחה אותו היא ד”ר סימה ביסוואס, מומחית לפגיעות טראומה מבית החולים גליל מערבי ומרצה במחלקה. בימים אלה ממשיכים הסטודנטים לעבוד במעבדות המכללה על הפיתוח הפיזי והאלקטרוני של המודל, וברגע שהדגם יושלם נמהר לדווח על כך ולהציגו, כך שיש למה לחכות. 

ייעוץ לימודים