ייעוד וחזון המכללה

הצהרת האסטרטגיה ייעוד וחזון

דבר הנשיא

‘המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה’, המצויה בתהליך צמיחה מואץ, רואה בהנחלת השכלה גבוהה בתחום ההנדסה והמדעים – ערך לאומי.

אנו מאמינים כי לכל אחד שמורה הזכות לעיצוב עתידו, ולפיכך, המכללה מעניקה לצעירי החברה הישראלית הזדמנות להצלחה ולהגשמה, תוך הצבת

דרישות אקדמיות גבוהות ובלתי מתפשרות. מדיניות זו מציבה את המכללה כעוגן חברתי-כלכלי בגליל.

כיום יותר מתמיד נדרשים מהנדסים לחשיבה אינטלקטואלית, יוזמה, ראייה מערכתית, עבודת צוות, למידה עצמית, ומעל לכל – דמיון, יצירתיות ומקצוענות.

לשם השגת יעד זה, אנו מעמידים לרשות הסטודנטים מערך תמיכה מקיף הכולל אמצעי לימוד חדשניים, מעבדות מתקדמות, חונכים אישיים ומלגות.

יתרון משמעותי נוסף המוענק לסטודנטים הוא התנסות מעשית וחשיפה לתעשייה, במסגרת תכנית התמחות ייחודית שפותחה במכללה.

בזכות יחסי גומלין אלו עם התעשייה, זוכים בוגרי המכללה להכרה באיכותם ובמנהיגותם ההנדסית, ונקלטים בהצלחה בחברות מובילות במשק.

על בסיס הצלחה זו, זכתה המכללה בפרס האיכות והמצוינות ע”ש יצחק רבין. מצוינות זו היא פועל יוצא של סגל אקדמי מעולה – מרצים וחוקרים – הפועלים להקניית

חינוך הנדסי מתקדם הניצב בחזית הקידמה המדעית.

המכללה מודעת לחשיבות אחריותה החברתית ומטפחת מעורבותה בקהילה – יוזמת מהלכים בעלי ערך חינוכי-מדעי עבור הדור הצעיר, ומעודדת סטודנטים לתרום מזמנם ומכישוריהם למען החברה.

ישראל מובילה בחדשנות מדעית-הנדסית הודות לטיפוח מצוינות וחשיבה מקורית ונועזת. אנו במכללת אורט בראודה מאמינים בערכים אלו ופועלים להטמעתם בכל המחלקות. כפועל יוצא המכללה זכתה במוניטין המהווה אבן שואבת לצעירים הבאים לרכוש דעת במוסד אקדמי מוביל בגליל.

פרופ’ אריה מהרשק
נשיא

ייעוד

אנו מוסד אקדמי להשכלה גבוהה במקצועות ההנדסה והטכנולוגיה ובתחומים נלווים, שייעודיו הם קידום –
1.הזדמנויות לשוויון בחברה הישראלית באמצעות חינוך והשכלה
2.הפריון בתעשייה הישראלית בכלל, ובתעשייה המסורתית בפרט

חזון

תואר הנדסי מוביל בישראל.

הערה: מטעמי שטף קריאה נעשה שימוש במסמך בלשון זכר בלבד. בכל מקום בו קיימת התייחסות בלשון זכר הכוונה היא לגברים ונשים כאחד.

ערכים

המכללה הוקמה בשנת 1993 במטרה לפתח בצפון הארץ מרכז אקדמי ייחודי בתחומי ההנדסה
ולטפח, באמצעות בוגריו, קשרי גומלין עם התעשייה. כיום פועלת המכללה באישור ובתקצוב

  • הבוגר שלנו היה מהנדס רחב אופקים, ולו
    • השכלה כללית ומקצועית מעמיקה ורחבה
    • רצון ויכולת ללימוד עצמי ולעבודת צוות
    • יכולת התאמה של הידע לצרכים משתנים (מדע העיצוב)
    • חשיבה ביקורתית
    • גישה יצירתית, חדשנית וייזמית
    • מודעות חברתית וסביבתית
  • חבר הסגל האקדמי שלנו יהיה
    • מורה לחיים
    • בעל ידע מקצועי מעודכן בנוסף להשכלה רחבה
    • נאמן לדמות הבוגר ברוח המפורטת לעיל ובעל יכולת להביאו להישגים אלו
    • בעל יכולת ורצון לעניין ולסקרן את הסטודנט ולבנות עבורו הקשרים עדכניים ורלוונטיים
    • חוקר איכותי ופעיל המעורב במחקר משמעותי
    • מעורב במכללה, בסביבה ובקהילה האקדמית והמקצועית
  • הסגל המנהלי שלנו
    • יהיה בעל ידע מקצועי מעודכן בנוסף להשכלה רחבה
    • ימנף את תשתיות המכללה ומערכותיה לרמה הנדרשת ללימוד ולמחקר בכיתות, במעבדות ובספרייה
    • יקדם את התהליכים המנהליים במכללה לרמה של מצוינות, ויטפחה כמקום המושך את העין ואת הלב
  • המכללה שלנו
    • תהיה חדשנית ופורצת דרך בשיטות הלימוד ובאיכות ההוראה
    • תהיה אבן שואבת לסגל צעיר ונלהב ולסטודנטים תאבי דעת
    • תקרין אווירה אקדמית פורמלית וא-פורמלית כאחד
    • תעודד מחקר איכותי
    • גם כשתגדל ותתפתח, תשמר את רוח החלוציות ותדגיש את איכות ההוראה
    • תוביל ותניף את הפיתוח האינטלקטואלי, התרבותי והחברתי של הסביבה הקרובה והרחוקה

ייעוץ לימודים

  • (תשע ספרות)
  • (ניתן לבחור יותר ממחלקה אחת באמצעות מקש Ctrl)
  • (למשלוח עבור הדיפלומה והצעיף/עניבה באמצעות שליח)
שינוי גודל גופנים
ניגודיות