שיפור חווית משתמש – מרצים ועובדים

שינויים במערכות המידע וחווית משתמש למרצים

לאחרונה בוצע מספר גדול של שיפורים במערכות המידע מתוך מטרה להקל ולשפר את יכולות הלמידה מרחוק ועיקרם: 

  • איחוד 3 יוזרים – תחנת מידעסיפרייה ומחשביםמודל  – ליוזר אחד וסיסמה אחת. 
  • שירות איפוס סיסמה מרחוק למרצים ולסטודנטים  
  • הקמת חשבון באופן אוטומטי למרצה חדש ללא צורך בהגעה למכללה 
  • שדרוג מודל  בוצע בימים בודדים בין הסימסטרים בכדי לאפשר סביבה שתעמוד
    בעומס הצפוי של למידה מקוונת מבוססת 
    Moodle. הסביבה הישנה לא עמדה
    בעומס ובוודאי לא איפשרה ריבוי מבחנים מקוונים 
     
  • הזדהות חזקה אחידה לכל המערכות (user+Password+OTP)

 הזדהות חזקה

הזדהות חזקה אפשרית בשיטות הבאות:

  • SMS – ברירת המחדל מופעלת לכל המשתמשים
  • OTP – One Time Password סיסמה חד פעמית שמיוצרת בטלפון ללא צורך בתקשורת סלולרית

    הפעלת OTP – הזדהות חלופית לסמס

    בצעו את ההגדרה באופן עצמאי על פי ההנחיות בסרטון ההדרכה
    או שילחו מכתובת המייל של המכללה בלבד בקשת שירות לתמיכה HelpDesk@braude.ac.il  עם הכותרת: OTP 

    סרטון הדרכה להזדהות חזקה

    להגדרת OTP

חובת שימוש בהזדהות חזקה 

תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע)הינו חוק שמחייב אותנו מעצם היותנו גוף ציבורי.
התקנות מחייבות אותנו להשתמש בהזדהות חזקה בכניסה למערכות מידע
.  
הזדהות חזקה משמעותה הזדהות באמצעות שניגורמי אימות לפחות (לדוגמה סיסמה + סמס)
תוך הסתמכות על אמצעי פיזי הנתון לשליטתו הבלעדית של המורשה (כגון טלפון נייד או טוקן כרטיס חכם) (סעיף 9 (ב)(1)).  

שימו לב!  הודעות לסטודנטים
נשלחות ומתקבלות רק לכתובת  e.braude.ac.il ולא למייל הפרטי כפי שהיה בעבר. 
לכניסה למיילoutlook.com.

חווית המשתמש במערכות
מבחינת חווית המשתמש הזדהות אחת במודלמספיקה ליום שלםואין צורך להזדהות פעם נוספת כל עוד לא סוגרים את הדפדפן. 
מוקד תמיכה helpdesk@braude.ac.il     
תמיכה במודלmoodle.support@braude.ac.ilאו בטלפון  053-3529891  

שער גישה מינהלי למרצים ועובדים – למערכות וסביבות לימוד

למדריך התחברות למערכות אירגוניות

שער הגישה האקדמי נפתח באופן הדרגתי החל מחודש נובמבר.

הכניסה בכתובת:  https://Login.braude.ac.il

שער הגישה למערכות  מאפשר גישה למערכות באמצעות הזדהות אחת בלבד. ההתחברות אפשרית מכל מחשב (פרטי, מנוהל, לא מנוהל)

משער הגישה המינהלי  קיימת גישה גם לשער האקדמי לצורך הפעלת סביבות הלימוד הוירטואליות (VDI)

דרישות חיבור לשער גישה מנהלי ואקדמי לעובדים ומרצים

  • Windows 10 
  • אנטי וירוס פעיל על המחשב המתחברה-user והסיסמה החדשים ישמשו למערכות הבאות: 

    • Moodle
    • מאגרי מידע ושירותי הספרייה
    • תחנת מידע – בכניסה לתחנת מידע יש להזין את שם המשתמש בלבד (דוגמא אם המייל israel@braude.ac.il אז שם המשתמש יהיה israel)
    • סביבות וירטואליות (גישה למעבדות)
    • הורדת תוכנות כגון Matlab, Solidworks, וכדומה.
    • הורדת תוכנות מיקרוסופט  (https://portal.azure.com)  
    • שולחן עבודה מנהלתי (ברשת הפנימית של המכללה) – גלבוע, פריוריטי, פורטל ארגוני, מערכת נוכחות, מערכות מידע לפי הרשאות

    לתמיכה ועזרה ניתן לפנות למוקד התמיכה בכתובת helpdesk@braude.ac.il   או בטלפון 0504041363

 

 

גישה מרחוק לסביבות הלימוד (מעבדות המחשוב)

החל משנת תשפ”א רוב מחשבי המעבדות יהיו וירטואליים (VDI) ותתאפשר אליהם גישה מכל מקום בתוך ומחוץ למכללה.

המחשבים הפיזיים במכללה ישמשו רק כנקודת זינוק לסביבת הלימוד הוירטואלית (VDI).

כל אחד יקבל גישה לסביבה התואמת את תחום ההוראה שלו.

החלפת users (ה- user והסיסמה באמצעות הזדהות חזקה בלבד)

קבלת user חדש

ה – user מבוסס ת.ז. הוחלף, מעתה לכל עובד ומרצה קיימים שני users:

name@braude.ac.il

name@e.braude.ac.il

לשני ה-users תהיה אותה הסיסמה תמיד. החלפת סיסמה תתבצע עבור 2 ה-users באופן אוטומטי

הודעות מתחנת מידע וגלבוע ישלחו ל כתובת braude.ac.il@ בלבד!
הודעות לסטודנטים מתחנת מידע ומגלבוע ישלחו לכתובת  e.braude.ac.il ולא למייל הפרטי כפי שהיה עד כה.

לכניסה למייל https://outlook.com/

מרצים חדשים חייבים לעבור הדרכת אבטחת מידע, רק לאחריה יופעל ה user.

לתאום הדרכה יש לפנות לאורית דמבו  oritd4@braude.ac.il

לחברי סגל בלבד
הסיסמה בכניסה למחשב הנייד של המכללה לא תתעדכן (תשאר הסיסמה הישנה). 
הסיסמה במחשב הנייד תתעדכן רק לאחר שתתחברו פעם אחת לרשת הקווית במכללה

החלפת סיסמה בשיטה הנכונה

אם אתם מקבלים הודעה ממערכת ההפעלה של המחשב שעליכם להחליף סיסמה,
יש לבצע את החלפת הסיסמה דרך הדפדפן בשירות איפוס סיסמה (ולא באמצעות Ctrl+Alt+Delete)

החלפת סיסמה

הסבר: כדי שהסיסמה תתחלף בכל השירותים (ולא רק במחשב)

ייעוץ לימודים