שיפור חווית משתמש – מרצים ועובדים

הזדהות חזקה

מהי הזדהות חזקה ל Office 365 (mail, onedrive)?

באוגוסט נפעיל הזדהות חזקה על שירותי office 365 באופן הדרגתי (mail, onedrive, Azur for education)
הזדהות חזקה משמעותה הזדהות באימות דו שלבי:
1. user name וסיסמה
2. זיהוי באמצעות  windows Authenticator בטלפון

כיצד מפעילים הזדהות חזקה ?

כאשר תקבלו את ההודעה More information requierd
סימן שהופעלה אצלכם הזדהות חזקה במקרה זה יש לבצע את הפעולות בטלפון על פי ההסבר שבסרטון הגדרת אימות דו שלבי

Mor information requierd


לא ניתן לתמוך טלפונית בתהליך.
לתמיכה ניתן להגיע למחלקת טכנולוגיות מידע בימים א’-ה’ בין השעות 14:00-17:00 לא כולל ימי שישי וערבי חג


הזדהות
חזקה לשער האקדמי

הזדהות חזקה אפשרית בשיטות הבאות: 

  • OTP  One Time Password סיסמה חד פעמית שמיוצרת בטלפון ללא צורך בתקשורת סלולרית
  • SMS – ברירת המחדל מופעלת לכל המשתמשים – השירות ייסגר בקרוב

    הפעלת OTP  הזדהות חלופית לסמס 

בצעו את ההגדרה באופן עצמאי על פי ההנחיות בסרטון ההדרכה 

לא ניתן לתמוך טלפונית בתהליך.
לתמיכה ניתן להגיע למחלקת טכנולוגיות מידע בימים א’-ה’ בין השעות 14:00-17:00 לא כולל ימי שישי וערבי חג

להגדרת OTP

חובת שימוש בהזדהות חזקה

תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע) הינם חוק שמחייב אותנו מעצם היותנו גוף ציבורי כמשמעותו בסעיף 23 לחוק.
התקנות מחייבות אותנו להשתמש בהזדהות חזקה בכניסה למערכות מידע.
 

הזדהות חזקה משמעותה הזדהות באמצעות שני גורמי אימות לפחות (לדוגמה סיסמה + סמס)
תוך הסתמכות על אמצעי פיזי הנתון לשליטתו הבלעדית של המורשה (כגון טלפון נייד או טוקן כרטיס חכם) (סעיף 9 (ב)(1)). 

שימו לב!  הודעותנשלחות ומתקבלות רק לכתובת  e.braude.ac.il ולא למייל הפרטי כפי שהיה בעבר.  

לכניסה למייל outlook.com

 

הפעלת כיתות היברידיות

12 כיתות היברידיות ראשונות מוכנות עומדות לרשותכם. הכיתות כוללות מצלמה עם זויות צילום מוכנות מראש (preset), מסך גדול, מיקרופון ורמקול איכותיים.

על השלחן הותקנה תיבת מיתוג ששולטת על הציוד באופן נוח ופשוט. המצלמה תתחיל לעבוד ברגע שתפעילו זום בעמדת המרצה.

חייבים להשתמש בטוש שחור עבה אחרת לא יראו את הכתוב על הלוח בסרט

הוראות הפעלה לתיבת המיתוג:

הוראות הפעלה לתיבת המיתוג

תיבת מיתוג

רשימת הכיתות ההיברידיות:

בניין  L כתות לימוד: 709, 710, 702, 701

בניין M כתות לימוד: 317, 319, 221, 218

בניין EM כיתות לימוד: 203, 202, 303, 302

     .

 

הזדהות חזקה

  •     הפעלת OTP – הזדהות חלופית לסמס

    כל מי שחווה בעיות בקבלת SMS בתהליך הזדהות לסביבת לימוד/עבודה או למודל חייב להתקין OTP כפתרון חלופי ואמין.

    אי קבלת SMS לא תתקבל כסיבה מוצדקת לחוסר יכולת לכניסה למערכות (מבחן/הגשה/מעבדה).

    בצעו את ההגדרה באופן עצמאי על פי ההנחיות בסרטון ההדרכה
    או שילחו מכתובת המייל של המכללה בלבד בקשת שירות לתמיכה HelpDesk@braude.ac.il  עם הכותרת: OTP 

    סרטון הדרכה להזדהות חזקה

    להגדרת OTP

חובת שימוש בהזדהות חזקה 

תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע)הינו חוק שמחייב אותנו מעצם היותנו גוף ציבורי.
התקנות מחייבות אותנו להשתמש בהזדהות חזקה בכניסה למערכות מידע
.  
הזדהות חזקה משמעותה הזדהות באמצעות שניגורמי אימות לפחות (לדוגמה סיסמה + סמס)
תוך הסתמכות על אמצעי פיזי הנתון לשליטתו הבלעדית של המורשה (כגון טלפון נייד או טוקן כרטיס חכם) (סעיף 9 (ב)(1)).  

שימו לב!  הודעות לסטודנטים
נשלחות ומתקבלות רק לכתובת  e.braude.ac.il ולא למייל הפרטי כפי שהיה בעבר. 
לכניסה למיילoutlook.com.

חווית המשתמש במערכות
מבחינת חווית המשתמש הזדהות אחת במודלמספיקה ליום שלםואין צורך להזדהות פעם נוספת כל עוד לא סוגרים את הדפדפן. 
מוקד תמיכה helpdesk@braude.ac.il     
תמיכה במודלmoodle.support@braude.ac.ilאו בטלפון  053-3529891  

הזדהות חזקה אפשרית בשיטות הבאות:

  • SMS – ברירת המחדל מופעלת לכל המשתמשים
  • OTP – One Time Password סיסמה חד פעמית שמיוצרת בטלפון ללא צורך בתקשורת סלולרית

שער גישה מינהלי למרצים ועובדים – למערכות וסביבות לימוד

מדריך התחברות למערכות ארגוניות – למרצים

מדריך התחברות למערכות ארגוניות – לעובדי מינהל

כתובת הכניסה לשער המינהלי:  https://Login.braude.ac.il

שער הגישה למערכות  מאפשר גישה למערכות באמצעות הזדהות אחת בלבד. ההתחברות אפשרית מכל מחשב (פרטי, מנוהל, לא מנוהל)

משער הגישה המינהלי  קיימת גישה גם לשער האקדמי לצורך הפעלת סביבות הלימוד הוירטואליות (VDI)

דרישות חיבור לשער גישה מנהלי ואקדמי לעובדים ומרצים

  • Windows 10 
  • אנטי וירוס פעיל על המחשב המתחבר
    שער הגישה האקדמי משמש לגישה למערכות הבאות:

    • Moodle
    • מאגרי מידע ושירותי הספרייה
    • תחנת מידע – בכניסה לתחנת מידע יש להזין את שם המשתמש בלבד (דוגמא אם המייל israel@braude.ac.il אז שם המשתמש יהיה israel)
    • סביבות וירטואליות (גישה למעבדות)
      החל משנת תשפ”א רוב מחשבי המעבדות יהיו וירטואליים (VDI) ותתאפשר אליהם גישה מכל מקום בתוך ומחוץ למכללה.
      המחשבים הפיזיים במכללה ישמשו רק כנקודת זינוק לסביבת הלימוד הוירטואלית (VDI).
      כל אחד יקבל גישה לסביבה התואמת את תחום ההוראה שלו.
    • שולחן עבודה מנהלתי (ברשת הפנימית של המכללה) – פורטל ארגוני, גלבוע, פריוריטי, מערכת נוכחות, מערכות מידע לפי הרשאות

    לתמיכה ועזרה ניתן לפנות למוקד התמיכה בכתובת helpdesk@braude.ac.il   או בטלפון 0504041363

 

 

סיכום שינויים במערכות המידע וחווית משתמש למרצים

בשנה האחרונה בוצעו מספר גדול של שיפורים במערכות המידע מתוך מטרה להקל ולשפר את יכולות הלמידה מרחוק ועיקרם: 

  • איחוד 3 יוזרים – תחנת מידעסיפרייה ומחשביםמודל  – ליוזר אחד וסיסמה אחת. 
  • שירות איפוס סיסמה מרחוק למרצים ולסטודנטים  
  • הקמת חשבון באופן אוטומטי למרצה חדש ללא צורך בהגעה למכללה 
  • שדרוג מודל  בוצע בימים בודדים בין הסימסטרים בכדי לאפשר סביבה שתעמוד
    בעומס הצפוי של למידה מקוונת מבוססת 
    Moodle. הסביבה הישנה לא עמדה
    בעומס ובוודאי לא איפשרה ריבוי מבחנים מקוונים 
     
  • הזדהות חזקה אחידה לכל המערכות (user+Password+OTP)