הצהרת נגישות

הצהרת נגישות המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל, פועלת ליצירת סביבה נגישה ובטוחה פיזית ואקדמית עבור כלל הסטודנטים ובתוכם סטודנטים עם מוגבלות או צרכים מיוחדים, מתוך רצון לאפשר להם לתפקד בצורה עצמאית ומכובדת ולהביא לידי ביטוי את מלוא יכולותיהם.
בהתאם לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות תשנ”ח-1998 ולתקנות שהותקנו מכוחו, השקיעה המכללה, בשנים האחרונות, משאבים רבים בהנגשת הקמפוס לכלל האוכלוסייה ואנשי הסגל המנהלי והאקדמי עוברים הדרכה ייעודית למתן שירות נגיש.

רכזת הנגישות במכללה, גב’ אורנית בר-זית, היא הגורם האחראי לסוגיות של נגישות וניידות ברחבי המכללה. ניתן לפנות אליה בשאלות לגבי נגישות, בבקשה לקבל התאמות נגישות לפי תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות.

הסדרי נגישות מבנים

להלן הסדרי הנגישות הקיימים ברחבי המכללה האקדמית להנדסה בראודה, רחוב סנונית 51, כרמיאל.

  • במגרשי החניה מצויות חניות נכים. סטודנטים בעלי מכונית עם תו נכה, זכאים להחנות את רכבם בחניות אלו. סטודנטים בעלי קשיי ניידות זמניים, זכאים לפנות לקב”ט המכללה בבקשה למתן היתר מיוחד שתבחן בוועדת חריגים
  • קיים רצף גישה מהחניה דרך הכניסה למבנים השונים במכללה
  • בכל הבניינים ישנן מעליות ותאי שירותים מונגשים
  • במזכירויות המחלקות, ישנם עזרים מסוג ‘לולאת השראה’ ללקויי שמיעה
  • קיימים שלטי זיהוי והכוונה
  • באודיטוריומים EF, M וחדר VIP מותקנות מערכות שמע קבועות, עבורן ניתן לשאול מקלט ואוזניות מאב הבית
  • ברשותנו, מספר מכשירי FM אישיים, מכשירי עזר אישיים ללקויי שמיעה. המכשירים מתאימים לבעלי מכשיר שמיעה עם תדר T וגם לשימוש עם אזניות רגילות. המכשירים נועדו לשימוש בכיתות. בעת מסירת המכשיר יקבל הסטודנט הדרכה על השימוש ואופן תחזוקת המכשיר. לצורך קבלת אישור השאלת מכשיר FM במחסן הטכני יש צורך ליצור קשר עם רכזת הנגישות בדואר אלקטרוני או בטלפון 04-9901701
  • בכל שטח המכללה, מכניסות השערים ועד כלל המסדרונות, הותקנה מערכת התמצאות והכוונה קולית מתקדמת (Right Hear) כדי לסייע לאנשים עם לקויות ראיה ובעיות התמצאות, בהתמצאות ובניווט
  • בבניין הדקנט, נמצא חדר טכנולוגי ובו עזרים ותוכנות המיועדים למגוון רחב של מוגבלויות
  • במקרה הצורך, ניתן לפנות לנציגי השירות בעמדות כדי לקבל סיוע במילוי טפסים

שירות לקוחות נגיש

  • הדרכות עובדים לשירות נגיש – אנו נוהגים לקיים הדרכות לעובדי המכללה להכרת תחום הנגישות, ליצירת מודעות בקרב העובדים והקניית כלים מעשיים למתן שירות נגיש
  • מוקד טלפוני נגיש – המענה הקולי הונגש כך שהמידע מועבר בשפה ברורה וללא מוסיקת רקע. ניתן ליצור קשר עם מרכז ההכוונה בטלפון 9099* או 04-9901751
  • קיימים מספר אמצעים נוספים ליצירת קשר באתר המכללה באמצעות צור קשר

נגישות אתר האינטרנט

  • אתר זה עומד בדרישות תקנות שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע”ג 2013
  • התאמות הנגישות בוצעו על פי המלצות התקן הישראלי (ת”י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0 הבינלאומי
  • הבדיקות נבחנו לתאימות הגבוהה ביותר עבור דפדפן כרום
  • האתר מספק מבנה סמנטי עבור טכנולוגיות מסייעות ותמיכה בדפוס השימוש המקובל להפעלה עם מקלדת בעזרת מקשי החיצים, Enter ו- Esc ליציאה מתפריטים וחלונות
  • מותאם לתצוגה בדפדפנים הנפוצים ולשימוש בטלפון הסלואלרי
  • לשם קבלת חווית גלישה מיטבית עם תוכנת הקראת מסך, אנו ממליצים לשימוש בתוכנת NVDA העדכנית ביותר
  • מסמכים או סרטוני וידאו שעלו לאתר לפני אוקטובר 2017 ייתכן שלא נגישים באופן מלא. במידה שנתקלתם במסמך כזה או בסרטון, תוכלו לפנות לרכזת הנגישות באמצעות גב’ אורנית בר-זית
  • מסירת מידע בפורמט נגיש – אנו מעמידים עבורכם אפשרות לקבלת מידע בפורמטים נגישים. מסירת המידע הינה ללא עלות ומיועדת עבור אנשים עם מוגבלות. לפניות ומידע בנושא נגישות ניתן ליצור קשר עם רכזת הנגישות באמצעות פנייה לרכזת הנגישות גב’ אורנית בר-זית
  • בדיקות ויעוץ הנגישות בוצעו על ידי חברת A2Z נגישות ושיווק באינטרנט

נגישות בקמפוס

המכללה פועלת ליצירת סביבה נגישה פיזית ואקדמית, המאפשרת לסטודנטים עם מגבלה או צרכים מיוחדים, המתמודדים עם בעיות פיזיות, חושיות, קוגניטיביות, נפשיות ומחלות שונות, לתפקד בצורה עצמאית, בטוחה ומכובדת תוך מיצוי מלוא יכולותיהם.
סטודנטים עם צרכים מיוחדים מוגדרים כמי שיש להם מגבלה כלשהי המשפיעה על תפקודם ומונעת מהם, בין היתר, לתפקד במהלך הלימודים והבחינות כשאר חבריהם ללימודים, ולהציג תוצאות התואמות ומשקפות את כישוריהם.

המדור לקידום סטודנטים בדקנט הסטודנטים הינו הגוף הפועל לרווחתם של סטודנטים עם צרכים מיוחדים. המדור מעניק שירותי תמיכה, תיווך, ייעוץ וסיוע באמצעות שירותים מגוונים, כגון: סיוע בקבלת התאמות בבחינות, קבוצות תמיכה, חונכות אקדמית, מרכז למידה עם עזרים טכנולוגיים ועוד.

רכזת הנגישות פועלת לטובת סטודנטים עם מוגבלות במכללה, במטרה להנגיש עבורם את הלמידה. בין פעילויותיה היא אחראית על תכנון ביצוע התאמות נגישות לטווח הארוך וכן מתן פתרון מיידי לסטודנטים, עובדים ומבקרים הזקוקים לכך. המכללה, משקיעה משאבים רבים בהנגשה הפיזית והנגשת השירות.

 

השירותים הניתנים במסגרת זו הם:

  • סיוע בקבלת התאמות בהיבחנות
  • בניית תוכנית עבודה ותיאום מול צוות מרכז התמיכה
  • סיוע במיצוי זכויות בביטוח לאומי
  • חונכות ושיעורי עזר ללומדים בסיוע הביטוח הלאומי
  • קשר מול מזכירויות ומרצים
  • קשר מול עמותות וארגונים

פנייה לבקשות והצעות לשיפור בנושאי נגישות

אנו משקיעים מאמצים רבים להנגשת הקמפוס והאתר, במידה ונתקלתם בקושי מסוים, נשמח באם תכתבו לנו על כך ואנו נעשה כל מאמץ כדי למצוא פתרון מתאים ולטפל בתקלה בהקדם ככל שניתן בפנייה לרכזת הנגישות שלנו גב’ אורנית בר-זית

פרטי רכזת הנגישות במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל

גב’ אורנית בר-זית

דואר אלקטרוני ornitbz@braude.ac.il

טלפון 04-9901701

ייעוץ לימודים