פירותיו של ה”פרויקט הבינתחומי”

מאת: גיל מאור ובטו כץ *

בטו כץ

בטו כץ

גיל מאור

גיל מאור

מחזור נוסף של “הפרויקט הבינתחומי” הסתיים בהצלחה. גם השנה, סיפק הקורס הייחודי פיתוחים מפתיעים ומבטיחים של הסטודנטים. הקורס, שהחל לפעול בשנת הלימודים תש”פ, מתקיים בשיטת לימוד לא קונבנציונלית. במקום הרצאות, תרגולים ומעבדות, הקורס מאפשר לסטודנטים להתנסות במצבים דומים לאלה שבהם יתקלו בתעשייה עם סיום לימודיהם, הכוללים: עבודה בצוות רב-תחומי, עבודה מול לקוחות והתמודדות עם אתגרים אמתיים מהשטח. הפעם הציגו הסטודנטים שישה פיתוחים מעניינים בעלי ערך חברתי, עבור מגוון אוכלוסיות יעד.

הסטודנטים מקבוצת “Staysafe” פיתחו יישומון ייחודי שנועד למזער את מקרי האלימות בחברה. היישומון כבר זמין לשימוש בטלפון נייד ובשעונים חכמים, ויודע לקלוט ולזהות רעשי רקע, מילות מפתח מוגדרות וכן להזעיק עזרה במקרה הצורך, ללא צורך בחיוג על ידי המשתמשים. קבוצת “S.O.S – Sound Of Silence” פיתחה ובנתה שעון חכם המעניק מענה במקרי חירום עבור לקויי שמיעה. השעון מאפשר מתן תמידי של התקשרות עם מוקדי חירום ותמיכה בבית ומחוצה לו. הוא יודע לאתר ולהתגבר על קריאות שווא, זול ואמין. הסטודנטים הציגו אב-טיפוס של השעון, המשך הפיתוח שבו החלו כבר בהאקתון “הגיל השלישי” שהתקיים במכללה בחודש פברואר.

הקורס מאפשר לסטודנטים להתנסות במצבים שבהם ייתקלו בתעשייה בעתיד

קבוצה נוספת פיתחה יישומון המתריע מפני קרינת שמש מסוכנת. היישומון פשוט, קל לתפעול ומתאים עצמו לפרופיל הייחודי של כל משתמש ונתוניו האישיים: גיל, מין, גוון עור, שיער ועוד. על פי מיקומו מתריע היישומון על רמת הקרינה ונותן חיווי האם הרמה תקינה או מסוכנת. בעתיד יתאפשר לממשק אותו עם קופות החולים לצורך בדיקות תקופתיות. שתי קבוצות נוספות פיתחו מערכות מעניינות. האחת – מערכת מדידת רוח לקביעת מסלול אופטימלי עבור רחפני שירות, והשנייה – יישומון המאפשר לאנשים בעלי מוגבלויות שפה לתקשר באמצעות המחשב.

במסגרת פרויקט נוסף בקורס ערכה אחת מקבוצות הסטודנטים ניסוי חברתי של שיתוף נסיעות באמצעות יישומון, המותאם לשיתוף מידע בצורה יעילה ובטוחה, זאת במטרה לחבר בין משתמשים המחפשים טרמפ לבין משתמשים שנוסעים לאותו היעד.

על אף הזמן היחסית קצר בו עבדו הסטודנטים על הפרויקטים השונים, התוצאות שהציגו במפגש הסיום של הקורס, שבו נכחו גם מנכ”ל המכללה, אחיאב גולן, וראש המחלקה להנדסת תוכנה, ד”ר דבורה טולדנו-קיטעי, היו ברמה גבוהה מאוד, וזכו לשבחים ממובילי הקורס, מהמנחים ומהמנטורים. לסטודנטים ניתנה אפשרות להמשיך את הפיתוחים בסיוע המרכז לחינוך הנדסי וליזמות.

  • הכותבים, בטו כץ וגיל מאור, מועסקים במרכז לחינוך הנדסי וליזמות של המכלל

ייעוץ לימודים