כח ההוראה עולה כפורח

הוכשרו עוד כ-30 מורים למערך לימודי הטכנולוגיה בבתי הספר התיכוניים. במערכת החינוך קיים מחסור מתמשך במורים בחינוך הטכנולוגי-הנדסי בתי הספר העל יסודיים.  היחידה להוראה וללימודים כלליים במכללה מכשירה באופן סדיר מורים בתחומים אלו. בנוסף לתוכניות הסדירות, נפתחות מדי פעם תוכניות מיוחדות, על פי דרישת משרד החינוך, כדי לענות על הצורך במורים. לאחרונה הסתיים המחזור השני בתוכנית מיוחדת כזאת: התוכנית להסבת הנדסאים ומהנדסים להוראה.

“התוכנית המיוחדת להסבת הנדסאים ומהנדסים להוראה היוותה מיזם ייחודי שבנינו”, מסבירה ד”ר יעל פורמן שהרבני, ראשת המחלקה להוראה ולימודים כלליים במכללה. “בתי הספר התיכוניים באזור שלנו הם התשתית והמקור לסטודנטים שבוחרים ללמוד הנדסה במכללה, ולכן יש חשיבות רבה לאיכות ההוראה ולהמשך קיום המגמות ההנדסיות והטכנולוגיות בתיכון. לתוכנית הייחודית הזו, פותחו קורסים המשלבים תיאוריה ויישום, בהתאמה למקצועות הנלמדים בבתי הספר העל יסודיים, במטרה להכשיר מורים מקצוענים בתחומם, להוראת מקצועות הנדסיים ברמה הגבוהה ביותר. עד היום סיימו שני מחזורים את לימודיהם והבוגרים כבר משתלבים בבתי הספר התיכוניים בגליל ובצפון בכלל”.  

 
המהנדסים במהלך לימודיהם להיות מורים במקצועות הטכנולוגיים בבתי הספר התיכוניים

“תוכנית ההכשרה לתעודת ההוראה במכללה סיפקה לי, באמצעות צוות מקצועי מצוין, ארגז כלים חשוב לתפקידי במערך ההוראה”, מעיד דניאל אלון, אחד הבוגרים. “עם סיום לימודיי התקבלתי לרכז את תחום החשמל והאלקטרוניקה ובנוסף להיותי מורה למקצועות האלקטרוניקה. הכלים שרכשתי עזרו לי להחליט איך ומה לבצע ברגעים מאתגרים, ואני רוצה להודות מקרב לבי לסגל  שליווה אותי לאורך הדרך”. 

לתוכנית, שהעניקה לכל בוגר 48 נקודות זכות אקדמיות, שותפים מינהל עובדי הוראה במשרד החינוך, האגף לכוח אדם במטה הכללי – מח’ מופת (מינהל הפרישה) ו”צוות” – ארגון גמלאי צה”ל, והתקבלו אליה מהנדסים, הנדסאים בעלי ניסיון מקצועי, חלקם פורשי צה”ל, אשר בחרו בקריירה שנייה בחינוך. היא התפרסה על פני 4 סמסטרים, אשר בסיומם קיבלו המורים המוסבים תעודת מורה מוסמך בכיר.


“התוכנית מעניקה הזדמנות משמעותית להשבחת ההון האנושי במערכת החינוך ובכלל”, אומר ד”ר שלום שילוח, מבוגרי המחזור האחרון

“בנינו קורס בעיבוד שבבי ומכונאות, שהוביל עודד רייכספלד, במהלכו הסטודנטים התנסו והוכשרו במעבדות המשוכללות אשר בלבון”, מספר איל דטינקה, רכז התוכנית. “בנוסף, פיתחנו קורסים מבוססי פרויקטים, שבמהלכם הסטודנטים למדו להנדס, לתכנת ולבצע אינטגרציית חומרה-תוכנה בשילוב מיקרו-בקר, ולהציג בסופו של יום אב-טיפוס עובד. חלקם אף בנו מערכות טכנולוגיות שונות ורובוטים, כפתרונות לצרכים שונים שנתקלו בהם בחיי היום יום”.

“התוכנית מעניקה הזדמנות משמעותית להשבחת ההון האנושי במערכת החינוך ובכלל”, אומר ד”ר שלום נח, מבוגרי המחזור האחרון. “הרמה האקדמית במכללה גבוהה ביחס למוסדות אקדמיים אחרים, ואין ספק שהלימודים היו מאתגרים, משמעותיים ובעיקר מעשירים. סגל ההוראה משובח, המרצים מקצועיים, קשובים מאוד ובעלי רצון לתרום מהידע האצור בתוכם. מילה טובה מגיעה לרכז התוכנית, איל דטינקה, שהיווה נקודת חוזק משמעותית בחוויה הכוללת שלנו, בהיבטי קשב, זמינות, מתן מענה לפערים ועוד. בנוסף, ההטרוגניות – אנשי צבא לצד אזרחים, יהודים לצד ערבים וכדומה – אפשרה לנו לקיים שיח עשיר פורה ומפרה, שבא לידי ביטוי ברבדים שונים”

 .. .. . .
אז מה נאמר ומה נגיד ? ברכות לכל בוגרי התוכנית, עלו, הצליחו והמשיכו בעשייה חינוכית ברוכה.