היסטוריה בבראודה: החלו העבודות לבניית הקמפוס החדש

עודכן ב- 02/02/23

החלו העבודות להקמת הקמפוס החדש של המכללה.  בשלב הראשון יבנו 7,500 מ”ר בהשקעה של 120 מיליון שקל

עובדי המכללה הוזמנו לטקס העלייה לקרקע

עובדי המכללה הוזמנו לטקס העלייה לקרקע

השבוע החלו העבודות לבניית הקמפוס החדש של המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל שיכלול בשלב הראשון  שני מבנים בשטח של כ-7,500 מ”ר ובהשקעה של כ-120 מיליון שקל. המבנים מיועדים בעיקרם לשכן את לימודי הנדסה מכונות, הנדסת ביוטכנולוגיה והנדסה אזרחית.

בניית הקמפוס החדש היא תולדה של תיקון עיוות היסטורי מתמשך, לפיו שלטה רשת ‘אורט ישראל’ במכללה מיום כינונה. נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק הוביל, כנגד כל הסיכויים, מהלך נחוש לעצמאות המכללה ולהסכם היפרדות מרשת אורט, וחולל בכך שינוי יסודי המהווה מופת להסדרת הממשל התאגידי בזירה האקדמית בישראל.

תכניות הבינוי

תוכנית הקמפוס: התוכניות יעברו “מהגדר” לשטח בתוך מספר שנים

 בעקבות ההסכם, המסדיר את המחלוקת הכספית והנדל”נית, צויינה הבוקר (31.8.2022) העלייה על הקרקע בטקס מרגש במעמד ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי, נשיא המכללה פרופ’ אריה מהרשק, מנכ”ל המכללה, אחיאב גולן, אדריכל התוכנית, חיים קהת, עובדי הסגל האקדמי והמנהלי ומוזמנים נוספים.

נשיא המכללה, פרופ' אריה מהרשק, מברך על תחילת העבודות

נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק, מברך על תחילת העבודות

שני המבנים הראשונים צפויים להיות מוכנים בשנת 2025 ובמקביל צפויה התחלת בנייה של מבנה רב-תכליתי להוראה בהשקעה של 150 מיליון שקל נוספים. ההשקעה הראשונית, בסכום של כ-120 מיליון שקל, מגיעה ממקורות המכללה בסיוע הוות”ת (הועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה). ההשקעות בהמשך תתבססנה בעיקרן על תרומות.

אחיאב גולן, מנכ”ל המכללה, אמר בטקס: “העלייה על הקרקע היא אירוע מרגש, תוצר עבודה ארוכה ובסיכון מחושב בהשקעה בהכנות ובתכנון במקביל לתהליך ההגעה להסכם עם אורט ישראל במטרה שמיד עם חתימתו, תחלנה עבודות הבנייה. הסיכון התחוור כנכון וחסכנו זמן רב. עם הפנים לשלבים הבאים, אנחנו תרים אחר תורמים שיהיו שותפים עמנו בהמשך תנופת פיתוח המכללה והאזור.  זו ההזדמנות להודות לעיריית כרמיאל ולעומד בראשה מר משה קונינסקי על התמיכה עד כה ועל זו שתגיע בהמשך וביתר שאת.

הקמת הקמפוס החדש היא חלק מתוכנית אב אדריכלית שאושרה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכרמיאל וכוללת הקמה של כ-10 מבנים, שיתפרשו על שטח של 95 דונם וכ-30 אלף מ”ר, אשר עלות הקמתם הכוללת מוערכת בלמעלה מ-400 מיליון שקלים.

המכללה משתרעת כיום על שטח של כ-17 אלף מ”ר. בניית הקמפוס העתידי תאפשר הגדלה של כמות הסטודנטים והתאמה של תשתיות ההוראה והמחקר לצרכי ההווה והעתיד וכן פיתוח תחומים אקדמיים חדשים, לצד שיפור משמעותי בתנאי המחייה של הסטודנטים בקמפוס כמו גם חווית הלמידה שלהם ויעילותה.

 

 

ייעוץ לימודים