מתמודדים עם הפוסט קורונה

מגפת הקורונה, כך נדמה, כבר לא ממש כאן, אבל השפעותיה על הכלכלה, החברה, ובכללה על העולם האקדמי, בהיבטים שונים, עדיין ניכרות. בדיקנט הסטודנטים נאלצו לספוג את “הריקושטים” שהגיעו מהסטודנטים ולתת פתרונות יצירתיים כדי לעמוד באתגר ולמזער את הנזקים.

שירן אלבז, יועצת לקויות למידה

“תקופת הקורונה הביאה עימה אתגרים חדשים לסטודנטים”, אומרת שירן אלבז, יועצת לקויות למידה במרכז התמיכה לסטודנט. “בפן הלימודי, שיטת הלימוד השתנתה והיה צריך לגלות יצירתיות וגמישות כדי לפתח שיטות לימוד חדשות וסתגלנות. ובהיבט הרגשי – חלק מהסטודנטים חשו מבודדים חברתית וגילו קושי בלמידה במצב החדש שנכפה עליהם. אנו במרכז התמיכה הענקנו אוזן קשבת לסטודנטים ויחד איתם חשבנו איך לצלוח את התקופה הזאת, כל אחד בהתאם לצרכיו. גם אנחנו עברנו שינוי באופן מתן השירותים, הניירת רובה ככולה הפכה לדיגיטלית, המפגשים הפכו לווירטואליים או טלפוניים, ומצאנו לנכון לאמץ שיטות אלה, שהתגלו כיעילות, גם בחלוף המשבר. גם בתיאום הפגישות עם סטודנטים נוצרה גמישות רבה יותר, תודות לפלטפורמת הזום, שהפכה פופולרית ונגישה לכל אחד”.

ד"ר דאוד דאוד, ראש המדור לקידום הסטודנט

“אין ספק שתקופת הקורונה הציבה בפנינו אתגר גדול להסתגל לתנאי למידה חדשים, תוך ניתוק כמעט טוטלי מחברים ומלמידה משותפת”, מוסיף ד”ר דאוד דאוד, ראש המדור לקידום הסטודנט בדיקנט. “על מנת להתמודד טוב יותר עם הבידוד החברתי הקמנו את פרויקט “הכי אחי”,  שסיפק מענה לסטודנטים שאותם זיהינו כבודדים במיוחד, כאלה שטרם הספיקו לבנות לעצמם קשרים חברתיים במכללה. בנוסף, אפשרנו השאלת ציוד טכנולוגי שמסייע  בלמידה, תגברנו את הסדנאות ואת שיעורי העזר בזום, והיינו גמישים יותר במתן הקלות לסטודנטים, בפרט להורים שביניהם, אשר נאלצו להישאר בבתים עם ילדיהם וגם ללמוד בו זמנית”.

האם היו פניות רבות יותר לקבלת סיוע כספי, בעקבות הפגיעה הכלכלית?

דונה אשכנזי

דונה אשכנזי, אחראית המלגות בדיקנט

דונה אשכנזי, אחראית מדור מלגות: משבר הקורונה, באופן טבעי, הוביל לפניות רבות יותר של סטודנטים למדור מלגות, לעומת שנים קודמות. סטודנטים שהוריהם פוטרו, או הוצאו לחל”ת, אחרים שהוריהם נאלצו לסגור את העסק המשפחתי, או סטודנטים שבעצמם הורים, אשר התקשו יותר לממן לימודיהם בתקופת הקורונה. במקביל, קיבלנו פניות ותרומות של תורמים חדשים למכללה, לטובת סיוע כלכלי לסטודנטים המתקשים במימון שכר הלימוד. תורמים ותיקים למכללה, אף הגדילו מיוזמתם את תרומתם הקבועה. בשל משבר הקורונה, העניק המל”ג למכללה, כמו למוסדות אקדמיים מתוקצבים אחרים, תקצוב של 200,000 ₪ לתמיכה בסטודנטים. אצלנו חולק סכום זה באופן הבא: 145,000 ש”ח מלגות לסטודנטים, על פי מצב סוציו אקונומי, ו-55,000 ש”ח עבור קניית ציוד ללמידה מרחוק לסטודנטים נזקקים, כגון: מצלמות, מיקרופונים, טאבלטים וכיו”ב.

האם זיהיתם השלכות של המגפה על המצב הנפשי של הסטודנטים?

נירית ברקוביץ

נירית ברקוביץ', האחראית על הטיפול הפסיכולוגי במכללה

נירית ברקוביץ’, עובדת סוציאלית קלינית והאחראית על הטיפול הפסיכולוגי במכללה: “השנה האחרונה מאופיינת בניסיון לחזור לשגרה, אבל צל הקורונה עדיין מרחף מעליה. כמו ביתר חלקי הארץ, גם אצלנו במכללה אנו רואים עלייה בהיקף הפניות ועושים כמיטב יכולתנו להעניק סיוע מיטבי ומותאם לכלל הסטודנטים הפונים בבקשת סיוע רגשי. אנו עדיין עסוקים בלמידת הצרכים והמאפיינים בכדי להעניק להם סיוע מיטבי. כרגע המכללה מציעה טיפול פסיכולוגי קצר–מועד בעלות מופחתת. זאת תקופה מאתגרת לכולנו, אך במיוחד למי שהקורונה והשלכותיה המרובות טלטלה את חייהם עד כדי חוסר איזון בין הקשיים לבין כוחות ההתמודדות”

מה צריך לעשות סטודנט שזקוק לעזרה ?

נירית ברקוביץ: כל סטודנט או סטודנטית יכולים לפנות אלינו לקבלת הסיוע. בשלב ראשון, מתקיימת פגישת היכרות והערכה, ללא עלות, על מנת להבין לעומק את צרכי הפונה. בסיום הפגישה תינתנה המלצות להמשך סיוע בהתאם לתכנים שעלו בה. חלק מן הסטודנטים שהומלץ להם ומעוניינים בתהליך טיפולי, יקבלו את המענה בתוך המכללה, וחלקם יופנו לקבלת טיפול בתחנת תל”מ, תחנה פסיכולוגית פרטית בכרמיאל, המציעה מגוון אפשרויות טיפול”.

 

 

 

.

ייעוץ לימודים

  • This field is hidden when viewing the form