• יצור מתקדם – בראודה, המכון ומה שביניהם 

תיאור:

המכון לייצור מתקדם, הוקם ביוזמת מינהל התעשיות במשרד הכלכלה באזור התעשייה תפן. המכון מנוהל על ידי קבוצת הייעוץ תפן (Tefen) בשיתוף חברת ESI ומכללת אורט בראודה, ומספק תהליכי ליווי לתעשייה המסורתית לקראת מעבר לתעשייה 4.0 ושיפור הפריון. השנה יחנוך המכון מרכז הדגמה שבו יוצגו פיתוחים ופתרונות בתחום התעשייה החכמה. כיצד המכללה יכולה ליהנות מהפעילות של המכון לייצור מתקדם, לתרום ולהיתרם? כיצד אפשר להדק את השותפות בין המכללה ובין המכון בהוראה, במחקר ועוד? על שאלות אלו ואחרות ננסה לענות במסלול.

 

  • אף על פי כן 

תיאור:

כיצד, למרות היותה מכללה, יכולה בראודה להציע מוקד משיכה שיהיה באמת עדיפות ראשונה לסטודנטים? במילים אחרות, האם לנצח נהיה זנב לאריות, או שמא נוכל להיות ראש להם בתחום סלקטיבי כלשהו? נשתדל ללמוד מנסיונן של מכללות אחרות (ואין רבות כאלו…) שיצרו להן ייחוד שמתחרה בהצלחה באוניברסיטאות, ולחשוב בכיוונים כגון:

  • ייחוד רוחבי – שיטת הוראה או סביבת למידה בתכניות הקיימות
  • ייחוד אורכי –תחום לימודים אטרקטיבי שאין לו מתחרים

 

  • ליהנות מכל העולמות – בינתחומיות

תיאור:

יכולת עבודה אפקטיבית בסביבה בינתחומית וגישה יזמית הינם כישורים נדרשים עבור מהנדסים במאה ה- XXI. יחד עם זאת, תכנים דיסציפלינריים וחידושים בעולמות התוכן השונים מרחיבים את תכני הלימוד ההכרחיים בתכניות הלימודים  של ההשכלה הגבוהה ההנדסית. מול כל זאת, היקף הלימודים האפשרי מוגבל ונדרשים תהליכים של  בחינה מחודשת של תכנים, נכונות לאמץ פשרות כואבות והכרח לתעדף נושאים. במסלול נדון באופציות שונות בהן ניתן לעשות זאת במכללה.

 

  • משנים את חוקי המשחק – משחוק כדרך להכשרה למיומנויות המאה ה-21

תיאור:

מיומנויות המאה ה -21, מיומנויות העתיד או ה–power skills נמצאות בשיח כבר שנים רבות. כולם מסכימים שמיומנויות כגון חשיבה יצירתית, חשיבה ביקורתית, הקשבה, וויסות עצמי ושיתוף פעולה הן חיוניות להצלחה בעולם העבודה, וחשוב לשלבן בתוך תוכניות הלימודים גם באקדמיה. כאשר מגיעים לפרקטיקה נתקלים פעמים רבות בשוקת שבורה. איך עושים זאת? ובצורה מהנה ומניעה להוראה וללמידה?

משחוק (gamification) הוא אחת הדרכים לגרום לנו להנות גם מפעילויות משעממות או טרחניות כגון מילוי טפסים. זאת משום שמדובר בשימוש באלמנטים משחקיים בהקשרים שאינם משחקיים. ישנן טכניקות משחקיות שונות כגון נקודות, תגים, אתגרים , לוח הישגים ועוד, אשר ניתן להשתמש בכל אחת מהן, או בקומבינציות שונות שלהן, לצורך הגברת מוטיבציה ומעורבות של אנשים בפעילות מסוימת. ההנאה וההתרגשות מפעילות משחקית מהוות מנוף לעשייה, ללמידה ולהגברת יצירתיות. במסלול זה נרצה להשתמש בטכניקות משחוק על מנת לשלב הכשרה למיומנויות העתיד בתוך קורסי התוכן בהנדסה ובמדעים.

לחשיפה נוספת לנושא המשחוק מוזמנים לצפות בהרצאת טד מעוררת השראה של ג’יין מקגוניגל  ובה היא מספרת כיצד היא מישחקה את מסלול חייה להחלמה מזעזוע מוח.