מתקדמים צעד נוסף בדרך להקמת המכון לייצור מתקדם

עודכן ב- 11/11/19

נציגי משרד הכלכלה הגיעו השבוע (6.11.19) למכללה לדיון עבודה ראשון בדרך למימוש הקמת המכון ולהפעלתו בתוך חודשים ספורים. זאת, לאחר שלאחרונה זכתה המכללה במכרז להקמת המכון, בשיתוף עם חברות תפן ישראל ו ESI. מטרת המכון לייצור מתקדם להטמיע טכנולוגיות מתקדמות במפעלים של התעשייה המסורתית, ולהעניק להם תמיכה וסיוע על ידי אנשי מקצוע, שיביאו לשיפור הפריון ויאפשרו להם להשתלב בעידן הקדמה התחרותי.

מנכ”ל המכללה, אחיאב גולן, הציג בפתח הישיבה את חזון המכללה, את מדיניותה בכל הקשור להכשרת מהנדסים איכותיים לתעשייה, כאלה שיהיו בעלי אוריינטציה מעשית, והרחיב על האופן שבו המכון ישתלב בעשייתה השוטפת של המכללה. בני אמויאל, שמונה לתפקיד מנכ”ל המכון, סיפר שבימים אלה בוחן צוות ההקמה את האפשרות למיקום משרדי המכון  בשלב הראשון באזור התעשייה של תפן, ובתוך שנתיים יועברו לאזור התעשייה של כרמיאל, למבנה חדש שיוכשר במיוחד למטרה זו. המכון יכלול בהמשך משרדים בשטח של כ-100 מ”ר ומעבדות מחקר ופיתוח בשטח של כ-400 מ”ר, עם ציוד ואמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

בדיון ניתן “אור ירוק” להקמת מערך שיווקי למכון החדש, שיכלול, בין היתר, אתר אינטרנט בעל פלטפורמה תפעולית אינטראקטיבית, אשר תאפשר התקשרות יעילה בין המפעלים לאנשי מקצוע מטעם המכון.  על פי התוכנית, אנשי הסגל האקדמי של המכללה ישולבו בפעילות המכון ויתרמו מהידע שלהם לשדרוג הייצור והמערך התפעולי של המפעלים בגליל ובמדינה בכלל.

בישיבה סוכם המתווה בנוגע לפעולות שעל הצדדים לבצע  כדי לקדם את הקמת המכון שלב נוסף, כולל העסקת בעלי תפקידים. נציגי משרד הכלכלה, האמונים מטעם המדינה על הקמת המכון ועל מימון פעילותו, הביעו בישיבה אמון מלא במהלכים שתוארו בפניהם ונתנו לעושים במלאכה את ברכת הדרך.  שיהיה בהצלחה.


בצילום (מימין לשמאל):  בועז דנילוב ומיכאל שצ’ופק, נציגי משרד הכלכלה; ערן ינקו, מנכ”ל חב’ ESI; בני אמויאל, מנכ”ל המכון הלאומי לייצור מתקדם; אחיאב גולן, מנכ”ל המכללה; רונית אשל, מנהלת אסטרטגיה ופיתוח עסקי בזירת ייצור מתקדם של רשות החדשנות

ייעוץ לימודים