בוגרת המכללה מפתחת סטארט-אפ ייחודי להנגשת מידע על מוצרים באמצעות חיפוש ויזואלי

עודכן ב- 26/10/20

ירדן מיכאילוביץ’-כהן, בוגרת המחלקה להנדסת תעשייה וניהול, שותפה בימים אלה לחברת הזנק חדשה בשם PointView, שתאפשר לחברות יצרניות להנגיש מידע ללקוחות על אודות המוצרים שלהם, באופן מהיר ופשוט, באמצעות חיפוש ויזואלי.

“האפליקציה מאפשרת לסרוק בעזרת מצלמת הטלפון הנייד כל אובייקט – מוצרים חשמליים לבית, מכשור רפואי, מכונות וכד’ – ולקבל בחזרה פלט שכולל הוראות כיצד להרכיב, להתקין, לתפעל ולתפעל תקלות”, מספרת ירדן. “ניתן לסרוק כל כפתור או חלק במוצר ולקבל בתוך כמה שניות את המידע הרלוונטי, הוראות התקנה, שלב אחר שלב. מלבד התפעול הפשוט של המשתמש האפליקציה תסייע גם לחברות עצמן, כי הפלטפורמה שיצרנו עבורם היא ידידותית וקלה לתפעול ותאפשר להן לייצר עבור עצמן חיפוש ויזואלי עבור המוצרים שלהם”.

ספרי קצת  על הטכנולוגיה שמאפשרת זאת ?

“תכננו אלגוריתם מיוחד לזיהוי אובייקטים, כך שהחברה יכולה לצלם את האובייקטים במצלמת פלאפון פשוטה. די בצילום בודד שלו לצורך זיהויו המלא. יש גם “רמזור” שמספק למשתמשים חיווי בזמן אמת האם זיהו את האובייקט או לא. כמובן שהטכנולוגיה מאפשרת לצלם כל חלק באובייקט ולהצמיד אליו תוכן רלוונטי, כגון סרטונים, קבצי PDF , תמונות, דפי אינטרנט וכיו”ב.

זה משהו שלא היה קיים קודם ?

לא. כיום יש אמנם את טכנולוגיית הסריקה של  QR אך זו מספקת פתרון מאוד מצומצם, או פתרונות מעולם ה Augmented Reality, שהם יקרים ומורכבים ליישום. באמצעות הפלטפורמה שלנו כל חברה יכולה תוך דקות לייצר User Guide או הוראות תפעול, כולל במקרה של תקלות, המבוססות על חיפוש ויזואלי, ובכך לייצר חווית לקוח ייחודית וכמובן להוריד באופן משמעותי את עלויות התמיכה. היכולות הטכנולוגיות הללו פותחו  עבור חברות בעולם החדש והמתקדם, שלא היה קודם לכן.

ירדן הצטרפה ל PointView  אחרי שצברה  ניסיון של 15 שנה בתחום התפעול, בתפקידי ניהול בכירים. כיום, במקביל, היא בעלים של חברת הייעוץ Plans Consulting, המתמחה בהובלת תהליכי שינוי למצוינות בארגונים. בנוסף, היא לוקחת חלק בפעילות צוות המכון לייצור מתקדם, שמטרתו קידום התעשייה היצרנית בארץ בעזרת הטמעת טכנולוגיות מתקדמות.

את הסטארט אפ האחרון הציגה ירדן ב”מאיץ הגליל”, שהמכללה נותנת לה את חסותה. לאחרונה הוא נחשף גם ב”פסגת הסטרטאפים לתעשייה חכמה”  שהתקיים בכרמיאל, בפני תעשיינים מובילים ומשקיעים פוטנציאליים.

כיצד סייע “מאיץ הגליל” לפיתוח המוצר ?

“המאיץ סייע לנו בהתמקדות, לפניו קצת התפזרנו ורצנו על הרבה כיוונים במקביל. למדנו שסטארט-אפ זה קודם כל אנרגיה ועלינו למקד אותה, כשהפנמנו את זה עשינו קפיצת מדרגה גדולה. הצלחנו לדייק את המסרים שלנו, לבנות מודל עסקי , ונכון להיום אנחנו הרבה יותר בשלים להתחיל לגייס משקיעים להמשך פיתוח המודול. מדובר בהשקעה נדרשת בסך של כ-5 מיליון דולר, ואני מאמינה שנגיע לזה”.

 

 

ייעוץ לימודים