בוגרת הנדסת חשמל ואלקטרוניקה פיתחה מדרס אלקטרוני לאבחון פלטפוס ובעיות נוספות

עודכן ב- 01/11/20

קריסטינה חנוכוב, בת 27, בוגרת המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, פיתחה במסגרת פרוייקט הגמר שלה אב טיפוס ל”סוליה חכמה”, שמסוגלת למפות את כף הרגל של המשתמש באמצעות חיישני לחץ. “הפרויקט נועד לעזור למשתמש לקבל אינדיקציה מסוימת על הלחצים שמופעלים על הרגל בזמן תנועות שונות שהוא מבצע, כגון הליכה וריצה, ולסייע בהבנת כאבים שהוא חש ואשר נובעים מלחצים אלו”, מסבירה קריסטינה. “בין היתר ניתן לגלות אם למשתמש יש פלטפוס, על ידי  כך שנראה אם מופעל לחץ רב באיזור הקשת של הרגל. באופן כללי ניתן להיעזר ברעיון של פרויקט זה על מנת לנסות לשפר את תנועת המשתמש אם קיים צורך כזה. הנתונים שהחיישנים קולטים משודרים למחשב באמצעות wifi ומוצגים בצורה חזותית בתוכנה ייעודית. נקודות הלחץ משנות צבעים בהתאם לעוצמת הלחץ ובאמצעות גרפים מתאימים ונתונים מספריים”. 

מי שהגה את הרעיון והנחה את קריסטינה במהלך הפרוייקט הוא המרצה שמעון פיטלסון. לדבריו, מדובר בפרוייקט יוצא דופן באיכותו ובבוגרת שהצליחה להביא רעיון לכדי אב טיפוס בעל היתכנות יישומית. הפרוייקט משלב ידע רב גם בתחום החומרה והתוכנה, שבהם התמחתה קריסטינה במהלך הלימודים.

קריסטינה עלתה לארץ מברית המועצות בשנת 1994, בהיותה כבת שנה. המשפחה השתקעה בטבריה ובהגיעה לתיכון השתלבה בבית הספר המקצועי “עמל” במסלול השוחרות, שבו נחשפה לראשונה לעולם הטכנולוגי והתאהבה בו” “מדובר במסלול מיוחד מטעם חיל האוויר, שבו התלמידים מגיעים לבית ספר עם מדים ולומדים אלקטרוניקה ומחשבים, במטרה להכשירם ולשלבם בגיל הגיוס במקצועות טכנולוגיים שונים בחיל האוויר. אותי גייסו ליחידת שלדג, שבה שירתתי כטכנאית קשר במשך שנתיים. אחרי שהשתחררתי התחלתי ללמוד במכללה הנדסת חשמל ואלקטרוניקה בהתמחות חומרה ותוכנה, ואני לא מצטערת על כך”.  

מדובר בתחום שרבים מזהים אותו כ”גברי” – היו לך לבטים בהקשר זה ?

“זה נכון, ובאמת בהתחלה התלבטתי אם ללכת ללמוד את המקצוע למרות שמאוד התעניינתי בו, גם בגלל שהוא נחשב לקשה במיוחד. אבל בסוף החלטתי לעשות את הצעד ולנסות. במחזור שלי אכן היו מעט מאוד סטודנטיות, ולמרות זאת הצלחתי להשתלב חברתית ולמצוא חברים טובים. לא הרגשתי שאני לא במקום מכיוון שאני אישה ויש שם יותר גברים מנשים, כי בסופו של דבר אני אוהבת את התחום ומתחברת אליו, ואין קשר למגדר, אלא רק לרצון ויכולות. בלימודים, אגב, הכרתי גם את בן זוגי שגם סיים לאחרונה את לימודיו בהנדסה אופטית והתארסנו”.

מה תוכלי לספר על תקופת הלימודים לבנות ששוקלות ללכת בעקבותייך ?

“אני יכולה לומר שהשנתיים הראשונות של הלימודים היו קשות ומפרכות מכיוון שהיה צריך ללמוד לארגן את הזמנים ביעילות ולהרגיל את עצמי ללמוד הרבה מאוד שעות. זה המפתח שהיה לי להגיע להישגים – זה לא יכול לקרת בלי עבודה קשה. אבל זה שווה את זה. כבר במהלך השנה האחרונה של לימודיי התחלתי משרת סטודנט בחברה באזור תעשייה משגב בתחום של תכן כרטיסים אלקטרוניים, שם יכולתי ליישם את מה שלמדתי במהלך התואר ואני באמת מרגישה שהחומר שלימדו אותי במכללה תורם לי רבות בתהליך הצמיחה וצבירת הניסיון בעבודה. כיום אני כבר עובדת בחברה כמהנדסת, כך שבזכות הלימודים וההתמחות זכיתי גם במקום עבודה מצוין. אני רוצה להודות בהזדמנות זו לשמעון פיטלסון על ההנחייה והאוזן הקשבת שסיפק לי במהלך הפרויקט וכן לסגל המחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה על כל תקופת לימודיי”.

 

 

ייעוץ לימודים