בחסות המכללה: פסגת הסטרטאפים בתעשייה 4.0 – 2020 התקיימה למרות הקורונה

עודכן ב- 22/10/20

בשורה אופטימית לכלכלה הישראלית: פסגת הסטרטאפים בתעשייה 4.0 – 2020 התקיימה למרות הקורונה. בסוף השבוע שעבר (15.10.2020) נערכה “פסגת הסטרטאפים – תעשייה 4.0”, ביוזמת ‘מאיץ הגליל לתעשייה חכמה’ מיסודה של המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל, וחממת i4Valley ‏ הפועלת מכרמיאל לקידום מיזמי תעשיה 4.0 בתעשייה הישראלית. האירוע נערך בשיתוף המכון לייצור מתקדם ורשות החדשנות ובחסות דלויט קטליסט, קבוצת ריינהולד-כהן, משרד עו”ד יגאל ארנון, התאחדות התעשיינים, איגוד התעשייה הקיבוצית ו-Startup Nation Central II4 Community .

המפגש התקיים לראשונה במתכונת וירטואלית ובמהלכו תעשיינים ומשקיעים נחשפו לסטרטאפים עם פתרונות שמטרתם לענות על אתגרי התעשייה היצרנית, בדגש על הגדלת הפריון. בפסגה ובתחרות הסטארטאפים שנכללה בה נכחו למעלה מ- 450 משתתפים מהארץ והעולם. האירוע המחיש את עוצמתה של קהילת היזמות הישראלית בתחום התעשייה היצרנית ואת הפעילות הרבה המתבצעת במרחב כרמיאל-משגב, לחיזוק הקהילה היזמית בתחום והתעשייה הישראלית.

האירוע נפתח בדבריו של שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, שהדגיש את הצורך בפיתוח התעשייה ובמיוחד בימי משבר אלו שבתקופת הקורונה. בהמשך, דיבר אהרון אהרון, מנכ”ל רשות החדשנות במשרד הכלכלה, תושב גילון שבמשגב, והציג את החשיבות הרבה שהוא מייחס לחיבור בין עולם הסטארטאפים  לתעשייה היצרנית.

נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק, היה בין הנואמים. לדבריו, הכנס היה מוצלח ביותר, והוא מלמד על המגמה החשובה שהמכללה מובילה באזור, שמטרתה לחזק את הקשרים בין האקדמיה לתעשייה, לשפר את כושר הייצור של מפעלי האזור והמדינה, לטפח את היזמות, החדשנות ואת הפריון, בין היתר באמצעות המכון לייצור מתקדם שהמכללה זכתה במכרז להקמתו ואשר החל לפעול בחודש יוני, שנה זו.

מי שייצג את המכללה בארגון האירוע הוא רמי גזית, מנהל מאיץ הגליל לתעשייה חכמה המשמש מסגרת ליזמים בשלב המוקדם, שקצר שבחים על פעילותו מתעשיינים ויזמים, מנשיא המכללה ומגיורא שלגי, לשעבר מנכ”ל רפאל וכיום עמית מחקר בכיר במוסד שמואל נאמן בטכניון. “מתחיל להיווצר אקוסיסטם של קידום תעשייה חכמה עם פוטנציאל לחולל קפיצת מדרגה בתעשיות היצרניות הוותיקות”, אומר שלגי. “המפגש המחיש את חשיבות המכללה כישות אקדמית המכוונת את עצמה למימוש אתגרי התעשייה, המודגשים שבעתיים בעידן תעשייה 4.0. ברכות גם למנכ”ל המכון לייצור מתקדם, על המאמץ שהוא משקיע להפוך את המרכז כגורם מגשר בין תעשיות יצרניות ישראליות לבין יוזמות מקומיות של מרכיבי תעשייה 4.0. בנוסף, ראוי לברך על השילוב עם התאחדות התעשיינים ועל מיקום המכון לייצור מתקדם בליבת אזור התעשייה בכרמיאל. תודה לראש עיריית כרמיאל על תמיכתו ועל ראייתו המערכתית, המספקת בית לאקוסיסטם החדש, שבזכותו נצליח להפוך את צפון הארץ לליבת התעשייה החכמה בישראל”.

במהלך הכנס התחרו 21 סטרטאפים על הפרס הראשון – עשרת אלפים דולר, ופרסים נוספים. היזמים הציגו פתרונות חדשניים ושונים לקידום התעשייה היצרנית ולשימוש בטכנולוגיות עילית פורצות דרך. החברות שזכו בתחרות בפרסים הראשונים הןInfibotics   העוסקת בנחילי רובוטים מתקדמים; RobotAI – , העוסקת בתחום הבינה המלאכותית ברובוטים ו- AQUALITAS , המפתחת מערכת סנסורים לבדיקת איכות המים.

סיוון יחיאלי, מנכ”ל  i4Valleyניצל את הבמה והציג לנוכחים את החממה החדשה שהוקמה בכרמיאל והוכרזה כמרכז האקו-סיסטם לתעשייה 4.0. “החממה תהיה בית למי שרוצה לחולל שינוי בתעשייה 4.0 ולהעניק לה ערך. מדובר בהזדמנות ראשונה מסוגה למיזמים היכולים לצמוח, להוביל ולעשות שינוי בכל שרשרת הערך בתעשייה”, אמר יחיאלי. “ההיענות לכנס מרשימה מאוד. בעידן הקורונה מאות משתתפים מרחבי העולם בחרו להשתתף בפסגה. אנו גאים ביזמים הישראלים שלא מפסיקים לחדש ולהציע פתרונות מקוריים. השילוב של סטרטאפים ותעשייה יצרנית הוא מפתח להצלחה, זוהי בשורה נפלאה לכל מי שהכלכלה והחברה הישראלית חשובה לו ואני משוכנע כי בדרך הזו נסייע לכלכלה הישראלית ולחברה בישראל להתמודד אל מול האתגרים הכלכליים בכלל ואל מול האתגרים החדשים בעידן הקורונה. אני מודה למאות המשתתפים ולשותפינו בארגון על  ההצלחה בכנס מרשים וראשון מסוגו”.

עוד דיברו בכנס ראש עיריית כרמיאל, משה קונינסקי; ראש המועצה האזורית משגב, דני עברי;  מנכ”ל המכון ליצור מתקדם, בני אמויאל, יו”ר התאחדות התעשיינים במרחב, הנרי צימרמן ותעשיינים נוספים.

מאיץ הגליל לתעשייה חכמה מיסודה של המכללה האקדמית להנדסה, מנוהל בשיתוף משרד הכלכלה – מערך המעוף, עיריית כרמיאל, המועצה האזורית משגב ומונא חלל לשינוי. חממת i4valley  הינה בבעלות גבעון וויפרו, טמבור, כתר, קליל, טרלידור, פליינג קרגו, ועיריית כרמיאל.

 

ייעוץ לימודים