הנחיות לסטודנטים ולסגל בעקבות מגפת הקורונה

עודכן ב- 24/03/20

סמסטר האביב נפתח השבוע בצל המאבק העולמי בווירוס הקורונה. על מנת שניתן יהיה לנהל באפקטיביות שיגרת לימודים, וחשוב מכך – לשמור על בריאות כל באי הקמפוס, נדרש שיתוף פעולה ונדרשת אחריות אישית והדדית של כל אחת ואחד. מנכ”ל המכללה, אחיאב גולן, והמשנה לנשיא המכללה לעניינים אקדמיים, פרופ’ שרית סיוון, הוציאו בתחילת השבוע מכתב, לסטודנטים ולעובדי הסגל האקדמי והמנהלי, המתייחס למצב הלא שגרתי:

“אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה – כל מי שיודע שעליו להימצא בבידוד – למלא אחר ההנחיות בנושא, כלשונן, בדקדקנות, בלי הנחות. רק התנהלות אחראית, באמינות ובמשמעת עצמית תאפשר לקיים לימודים סדירים. המכללה תעשה מאמץ לסייע ככל הניתן לנעדרים מחמת בידוד, כמו גם לשפר עוד את ההיגיינה הסביבתית. אנא הקפידו מאד גם ברמה האישית על התנהלות היגיינית מחמירה כמו הימנעות מלחיצת ידיים ומגע פיזי עם הסובבים, חיטוי ידיים תכוף, שיעול למרפק ומניעה של מגע יד באף ובעיניים”.

“אנו מצויים במצב חירום רפואי ועל מנת לשמור על בריאות הסטודנטים והסגלים ולאפשר לימודים באופן מיטבי, תנקוט המכללה בכל הצעדים העומדים לרשותה בחוק לצורך התמודדות עם הפרות של ההוראות והכללים. הוראת משרד הבריאות בנוגע לבידוד בשל המגיפה, היא צו אשר הפרתו מהווה עבירה פלילית. אם ידוע למי מכם על הפרות – לטובת בריאות כולנו – אנא דאגו להודיע מיידית להנהלת המחלקה או ישירות להנהלת המכללה”.

“מומלץ להוריד ולעשות שימוש ביישומון יעיל מאד שהושק על ידי משרד הבריאות בשם CoronaApp והוא ישים לאנדרואיד ול – ios היישומון מכיל את כל הוראות משרד הבריאות הרלוונטיות ומאפשר לשאול שאלות ספציפיות, מתאר מסלולי נדבקים ועוד. סטודנטים השוהים בבידוד וחשים מצוקה – מוזמנים לפנות לבקשת סיוע מתאים בדיקנט הסטודנטים. בנוסף, נבקש לידע את ציבור הסטודנטים וחברי הסגל על הצטרפות של 10 סטודנטים זרים ללימודים בסמסטר האביב, במסגרת שיתופי פעולה בין מוסדות אקדמיים. מדובר בסטודנטית מאוסטריה סטודנטית מפולין ו-8 סטודנטים מניגריה. כולם עברו את כל הליכי הבדיקה והאישורים הרפואיים הנדרשים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. אנא קבלו אותם בסבר פנים יפות”.

יצוין, כי תקופה זו של מחלת הקורונה מהווה כר פורה לשמועות. אנו קוראים לכולם להיצמד להוראות ולעקוב אחר נתוני האמת ביישומון שמשרד הבריאות השיק. מאחלים לכולם סמסטר אביב מוצלח.

קישור להנחיות הסטודנטים והסגל

ייעוץ לימודים