הצלחה לכנס האיכות ה-11 – “איכות הלכה ומעשה” – צפו בוידאו

עודכן ב- 18/06/19

כנס האיכות “הלכה ומעשה” ה-11 במכללה התקיים בסוף השבוע שעבר  (30.5.2019) בהשתתפות אנשי תעשייה ואקדמיה שהאזינו להרצאות בהיבטים שונים של הבטחת האיכות בייצור התעשייתי ובכלל.

בין הנושאים שנידונו בכנס: ניהול איכות בעידן המודרני, יישומי בינה מלאכותית בארגון מערכות מידע מודרני, עתיד תחום האיכות ועוד. הכנס נחתם בפאנל בהנחיית פרופ’ רון קנת ממוסד שמואל נאמן בטכניון, שעסק בנושא “איכות 4.0”, בהשתתפות מרצי הכנס ומומחים אורחים.
לכנס הגיע כאורח כבוד פרופ’ מוראט טסטיק, ראש המחלקה להנדסת תעשייה באוניברסיטת Hacettepe בטורקיה (אנקרה), המשמש גם כנשיא הרשת האירופית לסטטיסטיקה עסקית ותעשייתית (ENBIS). בהרצאתו סקר פרופ’ טסטיק את ההישגים בתחום ניהול האיכות עד כה, ומבט על האתגרים וההזדמנויות בתחום לאור ההתפתחויות הצפויות ערב המהפכה התעשייתית הרביעית.
שתי הרצאות מליאה נוספות הוקדשו לסוגיות אסטרטגיית האיכות, מפי פרופ’ שוקי דרור, מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללה  וכיווני התפתחות עתידיים, מפי כרמית ברדוגו-כהן,  אסטרטגית איכות בחברת KLA.

לדברי נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק, הכנס מתכתב היטב עם ייעוד המכללה לקדם את הפריון בתעשייה הישראלית. “פריון זה שם המשחק בתעשייה של היום ואיכות המוצר הינה אחד משני תנאים בסיסיים ביצירה של קו ייצור פריוני, יחד עם יעילות התהליך. אנחנו לקחנו על עצמנו כמכללה לעסוק בסוגיה זו ולקדם את הפריון בעיקר בתעשייה המסורתית. אנו עושים זאת על ידי עיצוב של מהנדסים עם ארגז כלים מקיף, שידעו לאבחן בעיות בקו היצור ולמצוא להם פתרון הנדסי הולם”.

יו”ר הכנס, פרופ’ אמיל בשקנסקי, מומחה לשיטות ניהול איכות סטטיסטיות מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללת בראודה, מציין כי הכנס היווה מפגש המשלב הקניית ידע מקצועי והחלפת דעות בין עמיתים למקצוע, במיוחד בנושאים המאפיינים ארגוני פיתוח, ייצור ושירות: “הכנס העלה לדיון מגוון נושאים ואתגרים בתחום האיכות המתקשרים לתעשייה החכמה ומהפכת התעשייה 4.0. הכנס נערך בשבוע האיכות הישראלי בשיתוף עם חברות ומפעלים רבים בגליל ואנו מקווים שיתרום רבות לפיתוח התעשייה באזור ולקשר עם האקדמיה והמחקר גם בתחום האיכות. אני רוצה להודות לכל מי שלקח חלק בארגון הכנס ותרם ליישומו והצלחתו. אנו זוכים לתגובות חיוביות מכלל המשתתפים”, דברי פרופ’ בשקנסקי.

במסגרת הכנס התקיים טקס חגיגי, בו הוענקו “כוכבי איכות” ומלגות במסגרת התכנית לעידוד המצוינות בתעשייה בצפון ע”ש דני רוזוליו ז”ל לשנת 2018-19

ייעוץ לימודים