כך עושים את זה נכון: עוד בוגר של המכללה עושה חייל בתעשייה

עודכן ב- 26/06/19

הקריירה המקצועית של כפיר הררי, בוגר התכנית להנדסת מכונות במכללה, ממחישה פעם נוספת עד כמה חשובה בעידן שלנו היצירתיות. כפיר הגה רעיון לייעול העבודה ברצפת הייצר של חברת “טכנולוגיית להבים” בנהריה, וכתוצאה מכך האופק המקצועי שלו נפתח ונראה שבמסלול ההמראה שלו רק השמים הם הגבול. הנה סיפורו.


בצילום: גיל שטראוס, סמנכ”ל הנדסה; כפיר הררי; אלכס לנדסמן, מנהל הנדסה (היוצא); איגור קרפובינסקי, מנכ”ל

בשנת 2009, אחרי 4 שנים של לימודים מאתגרים, עלה כפיר הררי על הבמה וקיבל מראש המחלקה להנדסת מכונות במכללה את התעודה המיוחלת – תעודת בוגר. תודות לתעודה הזאת התקבל כפיר לעבודה בחברת “טכנולוגיית להבים” (BTL). החברה הוקמה בנהרייה כמפעל קטן בשם “להבי ישקר” בשנת 1968. המייסד, היזם והתעשיין סטף ורטהיימר, השכיל עם השנים לפתחו ולהגדילו והמפעל שסיפק בראשית דרכו חלקי חילוף לחיל האוויר, הפך לתאגיד רב-לאומי שמספק כיום רכיבים ליצרניות-ענק ברחבי העולם. “טכנולוגית להבים בע”מ מייצרת תחת קורת גג אחת להבי קומפרסור למנועים של מטוסי סילון ולמנועי טורבינות גז, תוך שימוש בתהליכי חישול, עיבוד שבבי, ציפויים, תיכון ותהליכי גימור אחרים”, נכתב באתר החברה.


מימין לשמאל : איגור קרפובינסקי מנכ”ל BTL, כפיר הררי, סורין רכבוח (מנהל הנדסת חישול)

בשמונה השנים שחלפו מאז נקלט בחברה ביסס כפיר את מעמדו כמהנדס יצירתי ובעל מעוף. רעיונותיו הובילו להתייעלות העבודה ברצפת הייצור וחסכו לחברה מאות אלפי דולרים. בשנת 2013 ידעו בחברה להכיר לו תודה והעניקו לו תעודת הוקרה בגין תרומה הנדסית מיוחדת ובזכות “חשיבה יצירתית, דבקות במטרה והוצאה של רעיון מהכוח אל הפועל”. בשנה שעברה הוא כבר קיבל תעודה של עובד מצטיין של החברה לשנת 2016.

“ברור לי שהלימודים במכללה והכלים שרכשתי במהלך לימודיי, יחד עם הצוות המקצועי והמרצים האיכותיים שבה, תרמו לי רבות ואפשרו לי להביא את עצמי לידי ביטוי בתעשייה בצורה הטובה ביותר”, אומר כפיר. ” ב – 5 השנים האחרונות, אני עובד במחלקת ‘הנדסת תכנון ופיתוח’ ואחראי על תכנון הלהב משלב קבלת השרטוט מהלקוח דרך תכנון תבניות הייצור ועד להעברתו לייצור השוטף על כל המשתמע מכך. במסגרת תפקידי נדרשתי, בין היתר, לתת פתרונות ותמיכה לתהליך הייצור השוטף של הלהבים. ליזום ולהוביל פרויקטים לשיפור ולהתייעלות כלכלית, לחנוך ולהכשיר מהנדסים חדשים שנקלטו למחלקה.

מהי גולת הכותרת של עשייתך בחברה עד כה ?

לפני מספר שנים יזמתי פרויקט שהביא להתייעלות כלכלית שאני מעריך במאות אלפי דולרים. מטרת הפרויקט הייתה לחשל להבים באמצעות סגמנטים. עד אז ייצור הלהבים בוצע בשיטה מסורתית, כלומר באמצעות תבניות גדולות וכבדות. הפרויקט שיזמתי תרם להוזלת עלות יצור התבניות, קיצור זמני הסט-אפ, לצמצום נפח האחסון שלהן ולהקלה על השינוע ברצפת הייצור.


“הכלים שקיבלתי בלימודים אפשרו לי לבוא לידי ביטוי בתעשייה” – כפיר הררי ותעודת ההצטיינות שקיבל

“עד כמה תרמו הלימודים במכללה לפיתוח הרעיון והבאתו לרמה היישומית ?

מאוד תרמו. התהליך שהתחיל בתור רעיון והמשיך לבחינת קונספטים וחלופות, המשיך בבניית אב טיפוס והסתיים בסופו של דבר בהעברתו לייצור שוטף היה מוכר לי מלימודי. אבל במקרה הזה זה היה אמיתי, לא ברמה תיאורטית.

איך קיבלו בחברה את הרעיון לחולל שינוי במתכונת העבודה ?

תחילה הועלו לא מעט ספקות, הפרויקט לא התקבל בהתלהבות , אך לאורך כל הדרך הייתה בי אמונה שהוא יצליח בסוף וככל שהוא התקדם כך הוא אכן הוכיח את עצמו. אין ספק שהתהליך הזה היה מאתגר ומלמד עבורי ויחד עם זאת מעצב ומשפיע ברמה המקצועית והאישית. בסיום הפרויקט זכיתי להערכה רבה מצד הממונים עליי ומצד עובדי הייצור במפעל.

איפה נראה אותך בעוד כמה שנים ומה המלצתך לבוגרים שבדרך ?

בימים אלו אני מתחיל את לימודי MBA במנהל עסקים ומתכנן בעתיד להתקדם ולהשתלב בתחום הניהול. לבוגרי המכללה אני מאוד ממליץ לבחון אפשרויות להשתלב בארגון כמו “טכנולוגיית להבים”, שמוביל בתחומו בעולם ומספק עבודה מאתגרת בסביבה הנדסית עם נגיעה בתחומי טכנולוגיה מגוונים ומעניינים. אני שמח לציין שכיום עובדים לצדי בוגרי המכללה שהפכו למהנדסים מוכשרים. שמה של המכללה הולך לפניה, ואני גאה להיות אחד ממיצגיה הרבים בתעשייה הישראלית.

ייעוץ לימודים