מאות הגיעו לכנס תעשייה-אקדמיה ע”ש פרופ’ יוחנן ארזי – צפו בוידאו

עודכן ב- 26/06/19

הצלחה לכנס תעשייה–אקדמיה ה-8 ע”ש פרופ’ יוחנן ארזי ז”ל, נשיאה השלישי של המכללה, שהתקיים השבוע במכללה (25.4.2018). מאות מהנדסים, יזמים, אנשי תעשייה ואקדמיה, הגיעו לכנס שהתמקד השנה באתגרים ובהזדמנויות שגלומים במעבר מתעשייה מסורתית לתעשייה חכמה (תעשייה 4.0) – נושא שנמצא בראש סדר העדיפויות של התעשייה הישראלית. בין המשתתפים: נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ומנכ”ל רשות החדשנות, אהרון אהרון

בדברים שנשא, ציין פרופ’ אריה מהרשק, נשיא המכללה, כי המכללה כרתה ברית עם התעשיינים ושילבה את יו״ר מרחב צפון של התאחדות התעשיינים במוסדות המנהלים של המכללה. “התעשיינים הם חלק בלתי נפרד מהמכללה – הם היו שותפים לארגון הכנס, הם מרצים בתחומים שונים ומלווים את האקדמיה בהצעות ורעיונות לתכנית הלימודים, כך שהבוגרים שלנו יוכלו לתת מענה לבעיות בתעשייה”, אמר הנשיא. “אנחנו גאים ב- DNA של המכללה, שהיא המוסד האקדמי היחיד במדינת ישראל שחרט על דגלו את השבחת הפריון בתעשייה המסורתית. נמשיך לייצר בוגרים שיודעים לבצע פתרונות ראויים בתעשייה”.

לדברי ד”ר משה שביט, מנכ”ל אופק אשכולות – חברת היישום של המכללה ויו”ר הכנס, המהפכה התעשייתית הרביעית שמתקיימת ממש עכשיו מציבה אתגרים רבים בצד הזדמנויות גדולות לשיתופי פעולה בין אקדמיה לתעשייה ופיתוח סטרטאפים לטובת המשק.

צפו בסרטון וידאו שמספר את סיפור הכנס:

במסגרת המושב הראשון בכנס, התקיימה הרצאת מליאה מפי נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שעסקה בתעשייה החכמה והשפעתה על הפריון והתחרותיות. בדבריו ציין ברוש כי השקעה בכח אדם ברמה גבוהה, חדשנות ומעבר לתעשייה 4.0 ישפרו את כושר התחרות של התעשייה הישראלית בשוק הגלובלי. “אם לא נשכיל לייצר פה כח אדם ברמה הכי טובה שאפשר, פשוט אין לנו סיכוי! אנחנו חייבים להגדיל את הפריון. לא חשוב איזו מכונה תקנו, כמה שהיא תהיה חכמה, מתוחכמת ומהירה, ללא כח אדם מתאים אי אפשר יהיה להפיק ממנה את המקסימום. אני מאוד מקווה ששיתוף הפעולה של התעשייה עם האקדמיה וגם עם משרד החינוך יעזור לנו להגיע מהר ליעדים אלו. הייחודיות של המכללה האקדמית להנדסה בראודה זה שיתוף הפעולה עם התעשייה, כדי להפוך בסופו של דבר את הידע האקדמי למעשי. לכן אנחנו אוהבים לקלוט כח אדם מהמוסד הזה, כי אנחנו יודעים שאנחנו מקבלים את שני הדברים יחד- ידע ופרקטיות. אני חושב שבהיבט של הקניית ידע וניסיון מעשי, המכללה הקדמית בראודה נמצאת לפני כולם”.


מימין לשמאל: פרופ’ אריה מהרשק, נשיא המכללה; שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים; ד”ר משה שביט, יו”ר הכנס; הנרי צימרמן, יו”ר התאחדות התעשיינים במרחב הצפון

לאחר מושב הפתיחה התקיימו מושבים מקבילים שעסקו בהיבטים של התמודדות התעשייה הישראלית במעבר לתעשייה חכמה ובשיתוף הפעולה עם האקדמיה שנועד כדי להשיג יתרון יחסי בעולם תעשייתי משתנה, ביניהם: האתגר האנושי במעבר לתעשייה חכמה, שילוב טכנולוגיות חכמות בתעשייה, ערוצי התמיכה במפעל החכם, ניסיונם של מפעלים במעבר לתעשייה חכמה ועוד. כמו כן התקיים פאנל בנושא: “ייצור מתקדם הלכה למעשה” בו הוצגו מיזמים שונים שכבר פועלים במפעלי התעשייה בארץ.

במושב המסכם הציג מנכ”ל רשות החדשנות, אהרון אהרון ,את תכניות רשות החדשנות לתמיכה בתעשייה חכמה. לדבריו רשות החדשנות מסייעת רבות לתעשייה ולשילוב בינה לבין האקדמיה. “אנו מעורבים כמעט בכל הרבדים – במפעלי התעשייה שדרך התכנית שלנו לייצור מתקדם נעביר למתכונת רווחית ע”י הכנסת אוטומציה, תהליכי מחקר ופיתוח, תמיכה בסטארט-אפים בכל השלבים ובסטארטאפים שעובדים עם התעשייה. אנחנו חולשים על כל מערכת החדשנות ותומכים בכל פעילות, כאשר הדגש שלנו היום בפריפריה. אנחנו עובדים בצמוד לשר הכלכלה ותומכים רבות בפריפריה”.

בדברים שנשא ד”ר משה שביט, מנכ”ל אופק אשכולות – חברת המסחור של המכללה ויו”ר הכנס, ציין כי התעשייה החכמה – המשקפת את המהפכה התעשייתית הרביעית בת דורנו, מציבה אתגרים רבים בצד הזדמנויות גדולות לשיתופי פעולה בין אקדמיה לתעשייה ופיתוח סטרטאפים לטובת המשק. “המהפכה התעשייתית הרביעית עשויה להביא לשיפורים בפריון, בזמני האספקה, להורדת עלויות בעשרות אחוזים. השיפור המהפכני ביותר נעוץ במודלים עסקיים חדשים שישפרו את כושר התחרות באופן דרמטי. בכנס התמקדנו בתרומת האקדמיה ומכוני המחקר להצבת התעשייה הישראלית בחזית. בכנס הוצגו דוגמאות חיות מניסיונם של מפעלים שנכנסו כבר לתעשייה חכמה ומסלולי התמיכה למפעלים שרוצים להיכנס לתחום. הוצגו גם טכנולוגיות חדשות המובאות על ידי סטרט-אפים חדשניים וגם על ידי חברות ותיקות יותר עם ניסיון כספקים לתעשייה חכמה” ציין ד”ר שביט. “הכנס כוון לגובה העיניים בהשתתפות אנשי תעשייה, אקדמיה וממשל רבים ואני בטוח שכלל המשתתפים הפיקו ממנו תועלת רבה” הוסיף ד”ר שביט.

הקשר בין המכללה לתעשייה החל לפני למעלה מ-20 שנים בתכנית ההתמחות בתעשייה, במסגרתה נערכו אלפי התמחויות ופרויקטי גמר במאות מפעלים, וממשיך דרך פעילות חברת המסחור של המכללה “אופק אשכולות” מול התעשייה. לאחרונה הוכרז על שיתוף פעולה אסטרטגי עם איגוד התעשייה הקיבוצית שמיקודו הוא קידום התעשייה החכמה תוך כדי הקמת אקו-סיסטם רשתי תומך של שותפים. המכללה רואה בתעשייה 4.0 נושא משמעותי ומשקיעה בו משאבים רבים במחקר, הוראה ופעילות מול התעשייה.

הכנס מוקדש לזכרו של פרופ’ יוחנן ארזי ז”ל, נשיא המכללה לשעבר, אשר פעל לקידום הקשר בין התעשייה לאקדמיה. בתחילת הכנס נערך טקס לזכרו והוענקו פרסי הצטיינות לסטודנטים על פרויקטים נבחרים בתעשייה.
צפו בסרטון שהוקרן לזכרו של פרופ’ ארזי:

ייעוץ לימודים