לשבת-לקום: עובדי המכללה קיבלו שיעור חשוב בארגונומיה

עודכן ב- 26/06/19

איך נכון לשבת מול מחשב ? כעבור כמה זמן מומלץ לקום ומהכיסא ולמתוח את האיברים ? מהן ההשלכות הבריאותיות של ישיבה בתנוחה לא נכונה ? על שאלות אלה ואחרות השיבה לפני כמה ימים (27/11/2017) ענבר גלבוע, יועצת ארגונומיה ומרפאה בעיסוק במקצועה, שהגיעה למכללה, ביוזמת המחלקה למשאבי אנוש והעומדת בראשה, מיטל מלצר, כדי להעלות את מודעות העובדים לנושא.

” חובת המעסיק ליידע את העובדים על סיכונים ארגונומיים בעבודתם” , אומרת גלבוע. “שיפור בסביבת העבודה, התאמת אופן העבודה לעובד והקטנת גורמי סיכון, מעלים את תפוקתו של העובד ואת מידת שביעות רצונו, ומפחיתים במקביל את הסיכון להתפתחות פגיעות שלד-שריר ובעקיפין לאובדן ימי עבודה”.


להזיז איברים באמצע יום העבודה: עובדי המכללה לומדים מה צריך לעשות אחרי שעות עבודה רצופות מול מסך המחשב

ההדרכה כללה הסבר על מדע הארגונומיה, מהי יושבנות ומהי השפעתה על האדם, בפרט על עובדים שבמרבית שעות עבודתם יושבים מול מחשב, כמעט ללא תנועה; בנוסף, ניתן הסבר על האנטומיה של עמוד השדרה ופגיעות שריר-שלד נפוצות, ומהם גורמי הסיכון הארגונומיים, העלולים להוביל לפגיעות אלו. “דיברנו גם על על אמצעי הבקרה הארגונומיים, שמסייעים בפעילות המניעה של אותן פגיעות, ביניהם עקרונות לסידור נכון של עמדות עבודה משרדיות, אופן הצפייה במסך המחשב, חשיבות התנועתיות בעבודה וביצוע מתיחות קלות במשך היום”, אומרת גלבוע.

לענבר גלבוע תואר ראשון בריפוי בעיסוק ותואר שני בבריאות הציבור במגמת בריאות העובד, מאוניברסיטת חיפה. בעבר שימשה כאחראית על תחום הארגונומיה בחברת אינטל חיפה ועד היום העניקה שירותי יעוץ וערכה סקרי סיכונים בתחום עבור חברות, מפעלים וארגונים רבים במחוז הצפון. בנוסף, סייעה בעריכת הספר “ארגונומיה פיזיקלית” , הספר המקצועי הראשון שנכתב בנושא זה בעברית.

ייעוץ לימודים