נשיא המכללה חזר מביקור בסין: קודמו שיתופי הפעולה עם אוניברסיטת וונג’ואו

עודכן ב- 18/06/19

נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק, שב בסוף השבוע שעבר מביקור באוניברסיטת וונג’ואו (Wenzhou) בסין, לשם הוזמן על מנת להרצות בכנס בנושא יזמות וחינוך הנדסי. בהרצאת המליאה, שיתף פרופ’ מהרשק, את הניסיון הרב שנצבר במכללה ומומחיותו ביזמות בתעשייה בשילוב אקדמיה, וענה על שאלות הקהל, שכלל מאות משתתפים מכל רחבי אסיה.
עם שובו ארצה זכה פרופ’ מהרשק למכתב תודה מסגן הדיקן במכללה ליזמות של אוניברסיטת וונג’ואו, שי יונג-צ’ואן, שכתב: פרופ’ מהרשק היקר, אני מודה לך על הביקור באוניברסיטת וונג’ואו ועל ההרצאה הנפלאה שנשאת בכנס שלנו. מצפה להמשך שיתוף הפעולה”.

פרופ’ אריה מהרשק מרצה בכנס שהתקיים באוניברסיטת וונג’ואו בסין

רופ’ מהרשק מספר כי אוניברסיטת וונג’ואו נמצאת בעיר קטנה על פי סטנדרטים סיניים של כ- 4 מיליון נפש, אך ידועה כעיר אינטלקטואלית המגלמת את רוח היזמות. לאוניברסיטה מגוון בתי”ס, ביניהם – בי”ס להנדסה המציע תכנית משולבת בהנדסת מכונות ואלקטרוניקה, הנדסת תכנה, הנדסה אזרחית ועוד. “לאוניברסיטת וונג’ואו תכניות מצוינות לפיתוח עתידי ואני מעריך כי נוכל לחזק את הקשרים עמה ולשתף פעולה בחילופי סטודנטים ובמחקר משותף כבר בעתיד הקרוב. במהלך הביקור נפגשתי עם דיקן הפקולטה להנדסה ועם ראש המשרד לקשרים בינלאומיים של האוניברסיטה, ויצרתי קשר בינם לבין ראש המשרד לקשרים בינלאומיים של בראודה; וצעדים לשיתוף הפעולה בין המוסדות כבר בעיצומם” אומר פרופ’ מהרשק.

לדברי פרופ’ מהרשק, על אף שבראודה ממוקמת בפריפריה הצפונית, יצרה המכללה רשת קשרים עם מוסדות אקדמיים רבים בחו”ל, שרבים מהם מדורגים גבוה במערכות הדירוג הבינלאומיות למוסדות להשכלה גבוהה. קשרים אלו מעלים את קרנה של המכללה ברמה המקומית והבינלאומית. “ככל שנהיה יותר מוכרים בחו”ל כך יבחרו יותר סטודנטים מרחבי העולם להגיע ללמוד בבראודה. סטודנטים אלו תורמים לאווירה המיוחדת בקמפוס, לפיתוח תכניות לימוד בינלאומיות חדשות ולחשיפת הסטודנטים שלנו לתרבויות ולתפישות אחרות, ותורמים בכך רבות לכישוריהם כמהנדסים בעולם הגלובלי של המאה ה-21, לבינאום המכללה ולשיפור המוניטין שלה” מציין פרופ’ מהרשק.


פרופ’ אריה מהרשק (יושב בשורה הראשונה) בכנס היזמות  שהתקיים באוניברסיטת וונג’ואו

אוניברסיטת וונג’ואו הוקמה בשנת 1984 וכיום לומדים בה כ- 25,000 סטודנטים ומועסקים בה כ- 2,000 אנשי סגל. באוניברסיטה 20 מחלקות העוסקות במגוון תחומים, החל במדעי הרוח והחברה, עבור ללימודי הנדסה כגון – הנדסת מכונות, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, מדעי המחשב והנדסה אזרחית ועד מתמטיקה ופיזיקה. האוניברסיטה מקדמת שיתופי פעולה בינלאומיים וחילופי מרצים וסטודנטים ומקיימת קשרים פעילים עם למעלה מ- 70 אוניברסיטאות ומכוני מחקר מכ- 20 מדינות כגון: ארה”ב, קנדה, בריטניה, אוסטרליה, הולנד, גרמניה, יפן וקוריאה.

ייעוץ לימודים