עושים כושר: סטודנטים תכננו מתקן שמסייע לחיזוק גפיים בגיל השלישי

עודכן ב- 26/06/19

עוד רעיון פשוט ומבריק מבית היוצר של המכללה. הפעם מדובר במתקן שסטודנטים להנדסת מכונות הכינו עבור בית האבות “בראט” בכרמיאל, במטרה לסייע לדיירי הבית לבצע פעילות גופנית שתיטיב את מצבם הגופני.

המדובר במכשיר APT) Active Passive Trainer), ששימוש בו אמור לחזק שרירי הידיים והרגליים של הקשישים, באמצעות סיבוב פדלים בגבהים משתנים. אלא שמשקלו הרב של המכשיר והסרבול שנגרם לצוות המטפל בכל פעם שביקש להעלות או להוריד את המכשיר לגובה המתאמנים, גרם לכך שרק מעטים עשו בו שימוש.

לפני כשנה, במסגרת פרויקט הדגל של המכללה למען אוכלוסייה בעלי צרכים מיוחדים (פרויקט מהל”ב שמתוקצב ע”י הות”ת בשיתוף קרן כרמיאל-משגב-פיטסבורג ), ביקש צוות הפיזיותרפיסטים של בית האבות שמהנדסי המכללה יתכננו עבורם מתקן שימנע את הקושי ויקצר את משך הזמן שנדרש מהם בכל פעם שהם מבקשים לשנות את גובה המכשיר.

הסטודנטים דניאל וולקוב וליאוניד ארנדט החליטו להרים את הכפפה והתמודד עם האתגר הביצועי. השניים, שהצטרפו לקורס ביומכניקה שיקומית בהנחיית ד”ר אורית בראון בנימין, נפגשו מספר פעמים עם צוות בית האבות, הבינו את הדרישות ההנדסיות, ולאחרונה סיפקו את המתקן המבוקש.

יצויין, כי הנהלת המוסד ובצוות הטיפולי מברכים על התוצאה והקשישים לא מפסיקים לדווש ולחזק את שרירי ידיהם ורגליהם. ובינתייים, גם בבית החולים בנהרייה,שם שמעו על הפיתוח המצוין, כבר הביעו את רצונם שגם עבור מחלקת השיקום שלהם יכינו במכללה מתקן דומה. ועל זה נאמר: יישר כח !

לצפיה ולהתרשמות מהמתקן צפו בסרטון הבא:

ייעוץ לימודים