צוות טלוויזיה עשה זום-אין על יזמות סטודנטיות מהמגזר הערבי בהאקתונים האחרונים

עודכן ב- 16/03/21
צוות טלוויזיה

צוות של ערוץ הטלוויזיה “כאן” חדשות בערבית הגיע השבוע, מיד עם תום הסגר לקמפוס, כדי לעשות כבוד לסטודנטיות שלומדות במכללה ואשר זכו לאחרונה בפרסים במסגרת שני ההאקתונים שהמכללה היתה שותפה להם. הכתבה ביקשה להראות את תנופת היזמות שיש במגזר הערבי, ואשר איננה פוסחת, כך מתברר, על הסטודנטיות להנדסה שעושות חייל במכללה.

צוות הצילום שראיין גם את נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק, ואת המנכ”ל אחיאב גולן, שמע מהם ומהסטודנטיות על המגמה המבורכת שמהכללה מעודדת בשנים האחרונות ביתר שאת: להכשיר סטודנטים וסטודנטיות בעלי אוריינטציה יזמית, בעלי מעוף מחשבתי ויצירתי ויכולת לעבוד בצוות. את פירות המאמצים הללו זיהו בערוץ הטלוויזיה, לאחר ההצלחות של הסטודנטים מהמכללה בהאקתונים האחרונים.

כך, למשל, הסטודנטיות אריג’ זידאן ומונה בסול, מהמחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, זכו בהאקתון “מהנדסים לגיל השלישי” ובפרס כספי בסך 10,000 ₪ לאחר שיצרו את קבוצת JUSTAND והגו פיתוח שמסייע למבוגרים הסובלים מנפילות באימון גופני פיתרון יעיל בדמות משטח שיווי משקל, המותאם על ידי פיזיותרפיסט, ואשר כולל מעקה אחיזה, חיישני לחץ וזווית, אשר מעבירים למטפל מרחוק מידע על עוצמת האחיזה ויציבות המטופל על המשטח.

במסגרת ההאקתון נחשפו הסטודנטים והסטודנטיות לאתגרים שונים, שעבורם הם תבקשו להמציא פתרונות יצירתיים וברי-ביצוע, בנושאים כגון: טכנולוגיות וזקנה, שיקום ושיקום מרחוק, אוריינות דיגיטלית, פרישה ותעסוקה ועוד. בנוסף למדו הסטודנטים יסודות בגרונטולוגיה, וקיבלו הרצאות נוספות בתחומי יזמות, פרזנצטיה, התאמת ממשק למבוגרים ועוד.

גם הסטודנטית אפנאן פרג’ זכתה בהאקתון, ביחד עם הסטודנט חמודי הינו, שניהם מהמחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה. במקרה זה ההאקתון שעסק בתעשייה וסביבה. הסטודנטים מהמכללה הגו פתרון מדעי להארכת אורך חיי המדף של אבוקדו ולשיווקו בכל עונות השנה. ההאקתון הופק במסגרת שיתוף פעולה בין המכללה למכללת תל-חי ואוניברסיטת חיפה, בשיתוף איגוד התעשייה הקיבוצית, החברה לפיתוח הגליל וגורמים נוספים.

יש לציין, שבמסגרת ההאקתון התמודדו 14 צוותים הטרוגניים של סטודנטים, חוקרים, יזמים ואנשי תעשייה על מתן פתרונות יעילים ל 7 אתגרים אותנטיים, שהוצגו להם על ידי נציגים ממפעלי תעשייה שעוסקים בתחומי קיימות, סביבה ורווחה אנושית ובאיזור הגליל. למקומות הראשונים הגיעו שלושה צוותים עם מספר קולות זהה והם התחלקו בפרס כספי בסך כולל של כ-25,000. מברוק.

 

ייעוץ לימודים