צפו בוידאו: כנס תעשייה-אקדמיה התשיעי עסק השנה ברובוטיקה ברפואה ובחקלאות

עודכן ב- 17/11/19

ממשיכים במסורת: כנס תעשייה-אקדמיה התשיעי ע”ש פרופ’ יוחנן ארזי, נשיאה השלישי של המכללה, עסק השנה השנה בנושא: רובוטים בשירות האדם, בתחומי החקלאות והרפואה. לכנס הגיעו תעשיינים, אנשי אקדמיה ויזמים של חברות הזנק שהתחלקו לשני מושבים ולמדו על החידושים האחרונים בתחום.

יו”ר הכנס, ד”ר אורית בראון-בנימין, מהמחלקה להנדסת מכונות במכללה, ציינה כי התעשייה הישראלית ידועה כמובילה עולמית בחדשנות טכנולוגית בתחומי הרפואה והחקלאות. הכנס שם דגש על פיתוחים ישראליים ליישומים רובוטיים בתחומים אלו, המסוגלים לקרוא את סביבת עבודתם, לנתח אותה ולפעול בה בצורה מושכלת. “הכנס סקר מגוון פיתוחים חדשניים בתחום שילוב מערכות רובוטיות בסביבת חדר הניתוח ובתחום שיקום ההליכה, וכן גישות חדשות ויישומן בחקלאות, במטע ובחממות. הפיתוחים הטכנולוגיים בתחומים אלו תורמים לשיפור איכות החיים ורווחת כלל בני האדם, אך מביאים עמם גם אתגרים שונים ושאלות אתיות רבות. ההרצאות המרתקות בכנס והדיונים שהן עוררו היוו כר פורה להחלפת רעיונות בין אנשי תעשייה ואקדמיה ופתח לשיתופי פעולה עתידיים” ציינה ד”ר בראון-בנימין.

ליאור קמרון מחברת CAJA Systems שהרצאתו פתחה את הכנס הוא גם בוגר המכללה. לדבריו, הקשר ההדוק בין המכללה לתעשייה והחשיבות הרבה לקשר זה כפי שמתבטאת בכנס תעשייה-אקדמיה מאפשרת יצירת שיתופי פעולה נרחבים, אשר תורמים רבות להכשרת הסטודנטים. “הקשרים עם התעשייה מאפשרים לסטודנטים בבראודה להיות אדפטיביים לטכנולוגיה שמתקדמת קדימה ואפשרות לרכוש כלים להתמודד עם האתגרים שהולכים ומתפתחים בקצב מהיר. אני שמח על הזכות לחזור למכללה בתור בוגר שהשתלב בחזית התעשייה ולהשפיע על הקשר הזה” ציין קמרון.

צפו בכתבת וידאו על הכנס:

כנס תעשייה-אקדמיה מוקדש לזכרו של פרופ’ יוחנן ארזי ז”ל, נשיאה השלישי של המכללה, אשר פעל רבות לקידום הקשר בין התעשייה לאקדמיה. אחיו של יוחנן, גלעד ארזי, ציין בדברים שנשא בכנס: “ליוחנן הייתה חשובה הפריפריה, פיתוח התעשייה בגליל ופיתוח תשתית תעסוקתית מגוונת לתושבי צפון הארץ, שתמשוך אוכלוסייה נוספת מהמרכז ומהערים הגדולות להתיישב בגליל. המכללה הייתה בעיניו הכלי למשוך צעירים וצעירות לרכוש השכלה בגליל , ללמד אותם לפתח ולהפעיל טכנולוגיה מתקדמת , להכשיר אותם לאייש תפקידים חשובים בתעשייה ולטעת בהם אהבת הגליל ורצון לחיות בו. הכנס מוכיח לנו כל פעם מחדש שגם במכללה זוכרים אותו ולא שוכחים את פועלו”.

הכנס נפתח בשתי הרצאות מליאה: האחת של ליאור קמרון, מנהל מחלקת רובוטיקה בחברת CAJA Systems, שסקרה את תחום הרובוטיקה בחדרי ניתוח, ואילו הרצאת המליאה השנייה של רונית אשל מהרשות לחדשנות עסקה בנושא “זירת ייצור מתקדם – פיתוח חדשנות בתעשייה הישראלית”. בהמשך הכנס התפצלו המשתתפים לשני מושבים מקבילים, האחד בתחום הרובוטיקה בחקלאות והשני ברובוטיקה ברפואה. מושב החקלאות כלל את הרצאתו של אבי כהני מחברתFFRobotics Ltd  “המטע בעיני הרובוט”, הרצאה על שימוש ברובוטים בחממות מפי ד״ר עדו גלטנר, מנכ”ל חברת “ערוגה” ואת הרצאתו של שמחה שור מחברת אגרוסקאוט: “הדור הבא של אגרונומית גידולי שדה באמצעות רובוטיקה ובינה מלאכותית”. מושב הרפואה כלל את הרצאתו של פרופ’ גלעד עמיאל מבית החולים רמב״ם: “רובוטים בשירות הכירורגיה המודרנית”, הרצאה של פרופ’ דני ברקוביץ מהמרכז הגנטי GGA: “שימוש בטכנולוגיה של רובוטים לפיתוח ויישום בדיקות גנטיות” והרצאתו של ישי פוטק מחברת ReWalk, שסיפר על שלד חיצוני שפיתחה החברה – ” ReWalk Exoskeleton” המשפר את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות בפלג הגוף התחתון.

את הכנס חתמה הרצאת מליאה של פרופ’ אביטל בכר ממנהל המחקר החקלאי במכון וולקני, שעסקה  בהתמודדות עם שונות גבוהה בחקלאות.

ייעוץ לימודים