פורצי דרך: מיזמים חכמים לתחבורה חכמה

עודכן ב- 12/06/22
אדם מול רובוט תעשייה 4.0

הקלה על מצבי לחץ בתחבורה הציבורית, עידוד שיתופיות בנסיעות בכלי רכב פרטיים ומערכת מבוססת בולקצ’יין, שתאפשר לנהל הסדרי חנייה באזורים המשלבים מסחר, מחיה ופעילויות עירוניות – אלו רק כמה מהפתרונות שהוצעו במסגרת האקתון “תחבורה חכמה”, למציאת פתרונות יצירתיים בתחום אתגרי התחבורה בישראל, המשלבים גורמי אנוש, הנדסת מערכות וטכנולוגיות נוספות. 

מספרם ההולך וגדל של כלי הרכב על כבישי ישראל יוצרים עומסים, הפוגעים באיכות חיי האזרחים, בבריאותם, ובעקיפין גם בפריון התעשייתי. במטרה להתמודד עם המציאות, קבוצת HSI הישראלית, בשיתוף המכללה, אוניברסיטת אריאל בשומרון, עיריית חיפה, רפאל, חברת Future Mobility Center והמרכז לערים חכמות באוניברסיטת בר-אילן, ערכו את ‘האקתון תחבורה חכמה’, שהתמקד במציאת פתרונות לאתגרים המגיעים מן השטח.

“תחום התחבורה החכמה משלב בין היבטים טכנולוגיים והנדסיים והיבטי גורמי האנוש, תחומים שהמכללה שוקדת לפתח בתוך מערך הלימודים, במחקריהם של חברי הסגל ובשיתופי הפעולה עם ארגונים שונים ועם התעשייה”, אומרת ד”ר נירית גביש, ראשת המרכז לחינוך הנדסי וליזמות בבראודה וחברה בקבוצת HSI. “ההאקתון תורם לעידוד החשיבה היזמית בקרב סטודנטים ולקידום מיזמים פורצי דרך שיזניקו קדימה את תחום התחבורה החכמה בישראל ובעולם”. מנכ”ל המכללה, אחיאב גולן, אמר בפתח ההאקתון: “לתחבורה יש משקל רב בהשפעתה על התמ”ג דרך הפריון במשק, ובמובן זה שיפור הפריון בתעשייה הישראלית הוא אחד מיעדי המכללה”. 

במשך שלושה ימים חקרו צוותי עבודה שנוצרו לצורך העניין את האתגרים שהציבו בפניהם הארגונים הבאים: עיריית תל אביב יפו, חברת רפאל, נתיבי איילון, חברת Future Mobility Center וחברת סופרבוס – המטרונית. צוותי החשיבה פותח אב-טיפוס ראשוני לכל אתגר. ואלה  הוצגו בפני צוות השופטים, שכלל את אחיאב גולן, מנכ”ל המכללה; ד“ר יעל ע. וד”ר שרון ר. מחברת רפאל; מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל-אביב יפו; איש התקשורת דרור גלוברמן; פרופ’ שרגא שובל, דיקן הנדסה מאוניברסיטת אריאל; רפי נווה, עמית מחקר בכיר במוסד שמואל נאמן; והיזמים דרור מאירי וד”ר ישראל פלדמן, העוסקים בתחום התחבורה. 

בתום המרתון הוכרזו הזוכים ואלה הם: 

במקום הראשון (10,000 ש”ח) זכה צוות Smoove, שכלל את תם יובילר, סטודנט לתואר שני בטכניון; רע חוברס, דוקטורנט באוניברסיטה העברית, ואביב בן צבי, מנהל למידה דיגיטלית. הצוות פיתח מערכת המבוססת על מצלמות המותקנות בתחבורה הציבורית ועל עיבוד תמונה, כדי לזהות מצבי לחץ בקרב הנוסעים, להעביר את המידע לנהג ולנוסעים ולאפשר להם לשפר את המצב הרגשי באמצעים שונים.

האקתון תחבורה

סקיצה מתוך מצגת הפרוייקט שזכה במקום הראשון

 

במקום השני (5,000 ₪) זכה צוות CarPoolMe, שכלל את  ד”ר שרון שושני; היזם ארז רחמים, יונתן טורק, סטודנט להנדסת תעשייה וניהול בבראודה, ורעות תירוש שרון, סטודנטית מאוניברסיטת חיפה. הצוות פיתח מערכת המאפשרת למשתמשים להגדיר באופן מותאם אישית את העדפותיהם לשיתוף נסיעות, ובדרך זו לעודד את רצונם לשתף נסיעות.

סקיצה מתוך מצגת הפרוייקט שזכה במקום השני

 

במקום השלישי (3,000 ₪) זכה צוות ChainlogiXs, שכלל את אורי כסלו, דוקטורנט באוניברסיטת תל-אביב, וג’ון ספדי, סטודנט לתואר שני באוניברסיטת תל-אביב. הצוות פיתח מערכת המבוססת על BlockChain ומאפשרת לנהל, על ידי מטבעות דיגיטליים וחוזים חכמים, הסדרי חנייה וכניסה לאזור המשלב מסחר, מחיה ופעילויות עירוניות.

סקיצה מתוך מצגת הפרוייקט שזכה במקום השלישי

 

יישר כח לזוכים וליוזמי ההאקתון ומארגניו !

 

ייעוץ לימודים