הסטודנט מבראודה שתרם רבות לקהילה

עודכן ב- 24/08/21

ועדת ההיגוי של ות”ת לנושא מעורבות האקדמיה בקהילה, בחרה עשרה סטודנטים מצטיינים, שתרמו תרומה מיוחדת לקהילה בשנת הלימודים תשע”ט, אחד מהם הוא בן אמרגי הלומד הנדסת מכונות.

במסגרת לימודיו לתואר הנדסת מכונות, בן אמרגי הוא אחד מהסטודנטים הבולטים בפעילות הדגל של המכללה להנדסה אורט בראודה בכרמיאל: מהלב, מהנדסים למען אנשים עם מוגבלויות.
בן משמש כיועץ לכל הפרויקטים הנעשים (כ-14 פרויקטים) בהיותו פיזיותרפיסט (תואר ראשון מאוניברסיטת חיפה), ומוביל שלושה פרויקטים המיועדים לפיתוח מתקנים שישפרו את תהליך השיקום של אנשים לאחר שבץ מוחי/קטיעת גפיים/ שברים. כמו כן, השתתף בקורס משלב עשייה – ביומכאניקה שיקומית בו פיתח משחק עבור ילדים עם מוגבלויות.
להלן פירוט הפרויקטים:

1) פיתוח מערכת המתממשקת להליכון סטנדרטי, המספק משוב אודיטורי וחזותי למשתמש, על כוח האחיזה בשתי הידיים. המערכת מיועדת לאימון הליכה סימטרית עבור אנשים לאחר שבץ מוחי עם יד חלשה, ומיועד לתרגול אחיזה סימטרית ומתוך כך מעודד הליכה סימטרית ובטוחה יותר. המערכת שפותחה הינה מערכת העשויה לסייע ולתרום לעצמאותם של אנשים לאחר שבץ מוחי, ובכך לאפשר להם לשוב למעגל העבודה. המערכת פותחה עבור מחלקת השיקום במרכז רפואי לגליל, נהריה. הבקשה לביצוע מחקר רפואי על השפעות המתקן הגיעה לשלב האישור הסופי של הקרן לפיתוח הגליל והנגב.

2) פיתוח מערכת אימון למעבר מכשולים המיועדת לשיקום הליכה אצל אנשים לאחר קטיעה, שבר ושבץ מוחי. מערכת זו הינה מערכת של מכשולים מתכווננת המספקת משוב לאדם על מעבר מכשולים בעת תרגול הליכה. המערכת מיועדת למחלקת השיקום במרכז הרפואי לגליל ותסייע בשיקום ובהחזרת אנשים רבים לפעילות עצמאית.

3) מערכת המתממשקת למתקן אליזרוב לאנשים עם שבר מורכב באזור הקרסול. הפרויקט מיועד למחלקה האורתופדית של בית חולים זיו, צפת בהובלת פרופ’ לרנר. המתקן המתכוונן, הנמצא בתהליכי פיתוח וייצור, יאפשר נשיאת משקל על הרגל הפגועה, ויאפשר כיוונון של אזור ההעמסה. בכך, יקוצר משך זמן ההחלמה של החולה ותהליכי בניית העצם יואצו.

בנוסף לכך, במסגרת קורסים משלבי עשיה, בן פיתח משחק המעודד הליכה אצל ילדים עם מוגבלות מוטורית. המתקן פותח עבור מעון הדקל, כרמיאל של עמותת אלווין ומאתגר את הילדים בהשחלת כדורים, הנעים בתוך צינורות שקופים לתחנות סביב שולחן, כאשר הילד עובר מתחנה לתחנה, שולף את הכדור ומשחיל אותו לצינור הבא. כך באמצעות משחק מעודדים ילדים עם עיכוב התפתחותי לקום וללכת.

ייעוץ לימודים