“מלגת לוחם” ע”ש סמ”ר נדב באלוה הוענקה במכללה זו השנה ה-15

עודכן ב- 05/09/22

סמ״ר נדב באלוה, לוחם סיירת אגוז, נפל ב-2006 במלחמת לבנון בקרב הקשה שהתחולל במארון א-ראס. הוריו של נדב ז”ל, אליפז ותמי שהיא עובדת המכללה, יזמו על שמו את קרן “מלגת לוחם״, במטרה להנציח את רוחו ומורשתו של נדב, באמצעות הענקת מלגות לסטודנטים וסטודנטיות לוחמים ותומכי לחימה. המכללה מעניקה את חסותה  למיזם ומידי שנה מסייעת בידי המשפחה בקיום טקס חגיגי שבו מוענקות המלגות לסטודנטים שנבחרו. עד כה, ב-15 שנות קיומה, חילקה הקרן כ-800 מלגות.

בטקס שהתקיים במכללה ביום שלישי השבוע (22.3.22) חולקו 73 מלגות לסטודנטים הלומדים במכללה האקדמית להנדסה בראודה, בטכניון, באוניברסיטת בן גוריון בנגב ובאוניברסיטת בר אילן. האלוף במילואים אליעזר שקדי, לשעבר מפקד חיל האוויר, ומי שבימים אלה עומד בנשיאות ארגון מסע ישראלי דיבר מול המוזמנים על נדב, על תכונות ההובלה ועל חשיבות הנתינה והחתירה למטרה, תוך מתן כבוד ל”אחר”.

מנכ”ל המכללה,  אחיאב גולן, הזכיר את הקשר ה”משפחתי-צבאי”, שהוא חש כיוצא “גולני” אף הוא, ביחס לנדב ז”ל, והבטיח שהמכללה תעשה את מירב המאמצים לסייע בשימור מפעל ההנצחה הנפלא לזכרו. “אנחנו מוקירים ומעריכים מאד את דרך ההנצחה, לפיה מוענקות  מלגות נדיבות לאלה הממשיכים את דרכו של נדב בתרומה למדינה”, אמר אחיאב. “על רקע המתחולל בימים אלה באוקראינה, אנחנו חייבים לא לשכוח מאין באנו ומה עלול להתרחש ב”שכונה” שלנו אם לא נהיה מוכנים, נכונים וחזקים. מה שמוביל אותנו למוכנות הנדרשת בין השאר זה החינוך ברבדיו השונים, כשחלקה של המכללה הוא בהכשרת המהנדסים לפיתוח הטכנולוגיה, לחדשנות ולתעשייה – מרכיבים מהותיים בחוסן הלאומי שלנו. וזו לטעמי התמורה המצופה מכם, מקבלי המלגות –  להיות מרכיב בחוסן הלאומי של המדינה”.

את הטקס חתם אליפז באלוה, אביו של נדב, בדברי תודה לתורמים הרבים שמלווים את הפרויקט במשך שנים, ואשר מאפשרים להגדיל בהתמדה את מספר המלגאים.

בטקס  השתתפו, בין היתר: פרופ’ פרץ לביא, נשיא הטכניון לשעבר ויו”ר המולמו”פ, ח”כ טאניה מזרסקי; דיקנית הטכניון, פרופ’ אילת פישמן; דיקנית אוניברסיטת בן גוריון, פרופ’ אורנה אלמוג; נציגת אונ’ בר אילן – גב’ ליאת באום וסמג”ד יחידת אגוז, רס”ן חגי שרעבי.

ייעוץ לימודים