180 סטודנטים וסטודנטיות קיבלו תעודות הצטיינות והערכה בטקס חגיגי שהתקיים במכללה

עודכן ב- 19/08/24
הסטודנטים שקיבלו תעודות הוקרה על מעורבות חברתית בשנת 2024

בטקס מרגש שהתקיים אמש (14.8.24) באודיטוריום המכללה, הוענקו תעודות הצטיינות ל-180 סטודנטים וסטודנטיות, הוקרה על הישגיהם המרשימים בשנה החולפת. הטקס, שמתקיים כמדי שנה ע"ש פנחס שווינגר, נשיאה הראשון של המכללה, היה במעמד נשיאת המכללה, פרופ'/ח שרית סיון, ממלא מקום המשנה לנשיאה לעניינים אקדמיים, פרופ'/ח מיכאל רגב; מנכ"ל המכללה, אחיאב גולן; דיקנית הסטודנטים, יאנה מלניקוב, ראשי מחלקות הלימוד וכמובן מאות המצטיינים ובני משפחותיהם הנרגשים.

"לכבוד הוא לי לעמוד כאן ולברך אתכם היום בטקס המצטיינים והמצטיינות של המכללה", אמרה נשיאת המכללה בנאום שפתח את האירוע. "מצוינות היא תהליך של הצבת יעדים והדרך להשגתם. מצוינות היא לקיחת אחריות, היא היכולת לחשוב באופן ביקורתי, לפתור בעיות מורכבות ולהתמודד עם אתגרים אינטלקטואליים ברמה הגבוהה ביותר. מצוינות היא סקרנות, יכולת למידה עצמאית, והיכולת ליישם ידע תיאורטי בפתרונות מעשיים. מצוינות חברתית היא כלי ליצירת לחברה שוויונית, המכילה את השונה, המכילה את האחר. כל אלו הם מאפיינים חיוניים למהנדסים מובילים, כאלה שישנו את העולם. את כל אלה אנו מעודדים – אשרינו שזכינו בכם".

"כמהנדסים וכמהנדסות לעתיד, אתם מייצגים את העתיד הטכנולוגי של ישראל. הידע, המיומנויות והיצירתיות שרכשתם כאן במכללה יהוו בסיס איתן להצלחתכם בתעשייה או בלימודים מתקדמים. אני מאחלת לכם הצלחה רבה בכל אשר תפנו – בין אם בתעשייה המתקדמת של ישראל או בהמשך לימודים אקדמיים. אני בטוחה שתמשיכו להצטיין ולהוביל בתחומכם, ותתרמו משמעותית לקידום הטכנולוגיה והחדשנות בישראל ובעולם. יישר כוח על הישגיכם המרשימים. אנו במכללה גאים בכם ומצפים לשמוע על ההצלחות הרבות שעוד נכונו לכם בעתיד. הלפיד מועבר אליכם למשמרת, שימרו עליו ודאגו שימשיך לדלוק. עלו והצליחו והאירו את מדינת ישראל בכבוד ובהישגים".

מצטייני הנדסת תוכנה 2024פרופ'/ח סיון העניקה תעודות ל-35 סטודנטים וסטודנטיות בגין הצטיינות יתרה, ולאחר מכן הצטרפה אליה דקנית הסטודנטים, יאנה מלניקוב, וראשי המחלקות הרלוונטיות, לחלוקת 139 תעודות נוספות למצטיינים בלימודים ול-6 סטודנטים נוספים שקיבלו תעודות הערכה בגין מעורבותם החברתית יוצאת הדופן. 

עוד ראוי לציין, כי 65 סטודנטים וסטודנטיות הצטיינו בלימודים, על אף שנקראו לשירות מילואים, חלקם לתקופות ממושכות. אחד מהם הוא מתניה לוי, סטודנט מהמחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, שהתכבד בנשיאת דברים בשם המצטיינים, הזכיר בראשית דבריו את החטופים שעדיין נמצאים בידי חמאס והודה למארגני הטקס. הנה קטע מהדברים שאמר מתן בנאומו:

"אני רוצה להביע הערכה למכללה ולמחלקות הלימוד על המאמצים שהם משקיעים כדי לסייע לסטודנטים המשלבים לימודים עם שירות מילואים. באופן אישי מצאתי אוזן קשבת ורצון אמיתי לעזור, אך למרות כל המאמצים, ישנם סטודנטים ששירות המילואים האינטנסיבי פגע בהישגיהם האקדמיים ואני קורא להנהלת המכללה להמשיך במאמציה לסייע להם בכל דרך. אני רוצה לנצל את המעמד ולדבר גם בכובע של סטודנט לוחם במילואים שהספיק לעשות כבר למעלה מ-130 יום מילואים בשנה האחרונה ואני בטוח שיש סטודנטים שעקפו גם את זה. חברי הסטודנטים, היום הוא יום של גאווה והוקרה על הדרך הארוכה שעשינו. זהו יום של חגיגת ההישגים האישיים והקבוצתיים שלנו. כל אחד מאיתנו חווה אתגרים, רגעי ספק ולעיתים אף כישלונות. אבל כל אחד מאיתנו גם מצא את הכוח להתגבר, להמשיך הלאה ולהגיע לרגע הזה. ההצלחה שלנו היא תוצאה של עבודה קשה, התמדה ותמיכה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למשפחות שלנו, להורים ולבני ובנות הזוג ולחברנו לספסל הלימודים הסטודנט המצטיין מתניה לוישהיו שם לצידנו. הם היו השותפים לדרך, והעניקו לנו את הכוח והעידוד להמשיך גם ברגעים הקשים ביותר. אני בטוח שכל אחד מאיתנו ימשיך לשאוף למצוינות ולהשגת מטרות חדשות. אני מאחל לכולנו הצלחה רבה והגשמת כל חלומותינו. בואו נמשיך לעבוד קשה, לא נפחד מאתגרים ונשאף תמיד ללמוד ולהתפתח. תודה לכולם ושיהיה לנו בהצלחה", בתום נאומו זכה מתניה לתשואות רמות מהקהל.  

והיו באירוע גם תכנים אמנותיים. הראשון הגיח בסרטון קליל, שבו סיפרו סטודנטים וסטודנטיות, מבין הזוכים, על תובנותיהם בדרך להצטיינות. המרואיינים לסרט חילקו 'טיפים' והשיבו תשובות מקוריות להפליא לשאלות כמו: ' כמה קפה צרכו ביום ?',  'איזו תכונה היו מאמצים כדי להיות טובים יותר' או 'איזו דמות היא ההשראה עבורם ?' – הסרטון העלה פרצי צחוק ותרם לאווירה. בנוסף, הזמרת ליהי ברשישת הוזמנה לבמה בין חלקי הערב ושרה שני שירים מרגשים, בהשתתפות הקהל.  

לסיום, תודה גדולה לליאת דמתי, האחראית על המעורבות החברתית במכללה, ולדונה אשכנזי, האחראית על תחום המלגות – שתיהן מדיקנט הסטודנטים, אשר הפיקו והנחו את הערב. בתום האירוע ציטטה דונה את המורה ואשת החינוך האמריקנית, מרווה קולינס, אשר זכתה בעצמה בפרסים רבים: "מצוינות היא לא פעולה, אלא הרגל", אמרה קולינס. "את הדברים שאתה עושה הכי הרבה, תעשה גם הכי טוב". 

אז לכם, בוגרינו המצטיינים, הוכחתם כי ההצטיינות שלכם משקפת את המסירות, ההתמדה והתשוקה שלכם ללמידה ולהתפתחות. מי ייתן ותהפכו את הישגיכם האקדמיים להרגל, קחו איתכם את רוח המצוינות הזו לכל אשר תלכו והמשיכו לתרום ערך לחברה. 

צפו בנאום של נשיאת המכללה, פרופ'/ח שרית סיון בטקס המצטיינים:

 

צפו בנאום של מתניה לוי, נציג המצטיינים, סטודנט מהמחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה:

 

ייעוץ לימודים

  • Hidden