הוצגו הפרוייקטים בהנדסת ביוטכנולוגיה

עודכן ב- 14/11/22
הצגת פרוייקטים בביוטכנולוגיה

תלמידי שנה ד’ בהנדסת ביוטכנולוגיה הציגו  את עבודות הגמר שלהם ביום חגיגי שהוקדש לכך. הפרוייקטים השנה היו מרשימים במיוחד, חלקם נעשו עבור מקומות העבודה שהסטודנטים כבר השתלבו בהם במסגרת תוכנית הסטאז’, וחלקם במסגרת המחקרית של המכללה. הסטודנטים והסטודנטים הכינו פוסטרים המציגים את עירי המחקר שביצעו, על פי הכללים האקדמיים, וניתנה להם הזדמנו  להציג אותם בפני אנשי הסגל האקדמי וחבריהם ללימודים. לדברי ד”ר דפנה כנעני, ראשת המחלקה, לא הסתירה את התרגשותה: “היום הזה הוא יום חג בשבילנו. הסטודנטים והסטודנטיות שלנו מציגים את העבודות שלהם אחרי שהם היו חצי שנה במקומות הסטאז’ ואנחנו רואים איך הם מציגים ומדברים כאנשי ונשות מקצוע. אנחנו זוכרים איך הם היו לפני ארבע שנים ואיך הם התחילו ורואים את הדרך שהם עשו. חלק מהפרויקטים קשורים לרפואה, חלק לסביבה, חלק למזון וכולם באים לפה ביום השיא כדי להציג את התמצית של הפרוייקט שלהם”. 

יש  פרוייקטים יוצאי דופן במיוחד ? 

יש פה פרוייקטים מכל התחומים שלנו. יש פרויקט מאוד יפה שנעשה בטכניון, שהוא קרוב ללבי, שקשור לחלבונים ולפולימרים, ויש פרוייקט שלא אוכל להרחיב עליו את הדיבור מטעמי חיסיון,  שקשור לחברה מאוד גדולה, חברה בינלאומית, אבל ככלל כל הפרוייקטים יפים וכולם היו בניי.הרבה מהסטודנטים ממשיכים את העבודה הראשונה שלהם במקום הסטאז’. בין אם זה חברה או או מוסד אקדמי, מכירים בתרומת הסטונטים שלנו להתפתחות של המקום, ולכן פונים אלינו ומבקשים מאיתנו להמשיך ולשלוח אליהם סטודנטים לסטאז’ – על זה גאוותנו”. 

ד”ר לילך יסעור -קרוח, מרצה בכירה במחלקה, מוסיפה: “יש פה לא מעט פרויקטים העוסקים בתחום המזון. למשל, איך עושים בקרת איכות גבוהה יותר כדי שהמזון יהיה איכותי יותר, פרויקט העוסק בייצור תוספי מזון כמו ויטמין B12 וכדומה, פרויקט שעוסק בתחום הרפואה, כולל איך משתילים מיטוכונדריה מקרנית על מנת לעזור לראייה של אנשים. יש פה פרוייקט העוסק בדישון יעיל ובלתי מזיק לסביבה לשיפור התוצרת החקלאית ועוד ועוד. ככלל הפרויקטים השנה עוסקים ברעיונות המובילים בתחומם והם באמת מקיפים את כל תחומי החיים שאנחנו מכירים”. 

צפו בוידאו:   

ייעוץ לימודים