חגיגת סוף התמחות במחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה

עודכן ב- 26/02/24
סיום התמחות ביוטכנולוגיה

לא פחות מ-18 מחקרים הוצגו באירוע חגיגי שקיימה אתמול (25.2.24) המחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה במכללה. המדובר באירוע שציין את סיום תקופת ההתמחות של הסטודנטים במחלקה, שהציגו  את ממצאי מחקריהם על פוסטר, כמקובל בקהילה המדעית. במשך יום שלם יכלו אנשי סגל המחלקה להתרשם מהעשייה המבורכת של תלמידיהם, לשאול אותם שאלות ובעיקר לחוש תחושת סיפוק גדולה, על שהגיעו לרגע הזה שבו הם יכולים רגע אחד לעצור ולראות את ההישגים שלהם עצמם – הכשרת עוד ועוד מהנדסים ומהנדסות עבור עולם הביוטכנולוגיה – כולם ייצאו לתעשייה כשבאמתחתם ידע רב וארגז כלים רלוונטי. 

את כנס ביום ההתמחות פתחה ד”ר דפנה כנעני, ראשת המחלקה, בדברי ברכה שנשאה באודיטוריום. אחריה התכבד ד”ר סיון קלאס, מרצה בכיר במחלקה, לשאת הרצאה מרתקת בנושא “התפלה וכלכלה מעגלית”. בחלקו השני של היום הציגו הסטודנטים את תוצריהם בשלושת התחומים שבהם המחלקה מאפשרת להם להתמחות: מזון, סביבה ורפואה. להלן הנושאים שהוצגו במחקרים:

תחום המזון: אפיון פרוטאזות שונים בראקציות הידרוליזה של חלבונים שונים לאפליקציות של תחליפי מזון – מחקר של דועאא סייד אחמד; אפיון תכונות גפת ממקור צמחי x לצורך יצירת פאזה יציבה עתירת שמן – מחקר של עמית פסח; העלאת ריכוז sorbate potassium בגבינה ותיקוף קו ייצור רסק למניעת התפתחות עובשים – מחקר של סנאר גבן; פיתוח צמחי מאכל המכילים חיידקים פרוביוטיים אנושיים על מנת ליצור מוצר סינביוטי – מחקר של איה סקר; פיתוח תחליפי גבינה ובשר בשיטה אנזימטית – מחקר של רחמה מסארוה; יצירת מיקרו-נשאים אחידים ויציבים בתהליך האלקטרו-ספריי – מחקר של נור יונס; קביעת אורך חיי מדף  לבשר בקר טרי, הארוז באריזת ואקום – מחקר של היבא מסאלחה; תכנון מערכת אוטומטית לשימור תמיסת Delvocid על ידי טיפול חום – מחקר של מאריה שייח חליל.

תחום הסביבה:  פיתוח תהליך לייצור מוצר תעשייתי המורכב מפסולת חומצות משומשות מתעשיית טיפול פני שטח של מתכות – מחקר של נאדין עיסא; הטמעת מערך לצמצום הנתרן בשפכי המחלבה ובחינת ההשפעה במט״ש תנובה – מחקר של קורל בארי; ייצור ביודיזל משמן ממקור מלכודות שומן בתהליך אנזימטי בטיפולים מקדימים שונים – מחקר של עביר שלאעטה; השפעת דישון אורגני וכימי על צמחים, קרקעות ופליטת גזי חממה – מחקר של אסיל חוג’יראת; היתכנות שילוב פחת פולימרי במיכלים ביטומן בתי זיקוק חיפה – מחקר של שי מאיר ליאתים; שימוש בצמחי בננה טרנסגניים כביוריאקטור לייצור חלבון איכותי מתוך צמחים וממקור טבעי – מחקר של נואר גמולי. 

תחום הרפואה: שיפור, הפחתת סיכונים ופיתוח תהליך הייצור של תחליף סינטטי לרקמת דורה – מחקר של תומר אמר; השוואת המטורציה של תאים דנדרטים כתלות ב MPLA בהשוואה ל LPS – מחקר של נביל סליבא; ההשפעה של חסימת מסלול ה- ErbB במהלך גיל ההתבגרות והאינטראקציה שלו עם סטרס על המסלולים המולקולריים הקשורים לחרדה ודיכאון – מחקר של סונדוס שיח’ ח’ליל; השפעת טיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות על עלייה בסף כאב במודל המדמה סכיזופרניה בחולדה – מחקר מאת דניאל וקנין. 

מברוק לכולם ובהצלחה בהמשך. 

 

ייעוץ לימודים