נפרדים מפרופ’ שויחט שפרש לגמלאות

עודכן ב- 06/12/22

פרופ' אביב גיבלי

המכללה והמחלקה למתמטיקה נפרדו מפרופ’ דוד שויחט, שעמד בעבר בראש המחלקה וכיהן בתפקיד המשנה לנשיא המכללה לעניינים אקדמיים. באירוע החגיגי, שהתקיים במהלך כנס שעסק באנליזות מרוכבת ומערכות דינמיות (Complex Analysis and Dynamical Systems), חלקו נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק, ואנשי סגל המחלקה למתמטיקה, כבוד רב ותשבחות לפרופ’ שויחט, אשר נחשב לאחד החוקרים הבולטים בעולם בתחום זה.   

נפרדים מפרופ' דוד שויחט

“דוד היווה דמות מפתח במכללה החל מהקמתה ושימש בתפקידים בכירים”, אומר פרופ’ אביב גיבלי, ראש המחלקה למתמטיקה. “דוד היה, ועודנו, מרצה מעולה וחוקר מהשורה הראשונה בתחום של אנליזה מרוכבת. הוא פרסם מעל 120 מאמרים בכתבי עת יוקרתיים וגם כמה  ספרים חשובים בתחום. האירוע שקיימנו לכבודו היה מעניין מאוד מבחינה מחקרית וכמובן מרגש, כיאה לאירוע פרישה שכזה”.  

נפרדים מפרופ' דוד שוייחט

הכנס נפתח בדברי נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק, שהרחיב על פועלו ואישיותו של דוד. לאחר מכן עלו לדבר חוקרים אשר עברו עם פרופ’ שויחט במרוצת השנים, ביניהם פרופ’ אמיל בשקנסקי ופרופ’ לביא קרפ. בהמשך עברו המוזמנים “לפרק המחקרי” של האירוע, שבמסגרתו הוזמנו להרצות ארבעה חוקרים ישראלים מובילים, שעבדו יחד עם פרופ’ שויחט במחקרים שונים. 

פרופ’ שמעון רייך מהטכניון דיבר על הערכות וקצבי התכנסות של שיטת ההטלות העוקבות; פרופ’ מרק אגרנובסקי מאוניברסיטת בר-אילן דיבר על אחת מתובנותיו של ניוטון ועל יישומיה בתחום הטומוגרפיה הממוחשבת; פרופ’ בוריס סולומיאק מאוניברסיטת בר-אילן דיבר על קבוצת מנדלברוט עבור זוגות של העתקות לינאריות, וחתם את המפגש פרופ’ מרק ילין, איש סגל בכיר במחלקה למתמטיקה שסיפר על סינון של יוצרים למחצה.

המכללה מברכת את פרופ’ שויחט, מודה לו על עשייתו הרבה למענה לאורך השנים ומאחלת לו המשך עשייה מחקרית פורייה. 

ייעוץ לימודים