הצטרפו להאקתון “תחבורה חכמה” בין 25-27 במאי

עודכן ב- 23/05/22

קבוצת HSI הישראלית (Human-System Integration),  בשיתוף המכללה וארגונים נוספים, יערכו את האקתון “תחבורה חכמה”, שיתמקד במציאת פתרונות לאתגרים מתחום התחבורה החכמה, שבהם משולבים שיקולי הנדסת מערכות והנדסת אנוש, המגיעים מן השטח. הקבוצה שתזכה במקום הראשון תקבל 10,000 שקלים; במקום השני: 5,000  שקלים ומקום שלישי: 3,000 שקלים. 

מספר הרכבים הפרטיים והמסחריים על הכביש הולך וגדל, דבר שיוצר עומס הפוגע באיכות החיים, בבריאות התושבים ובפריון. יש צורך לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, בשיתוף נסיעות ובהליכה במקום נסיעה, אולם פיתוחים טכנולוגיים שאינם מביאים בחשבון את התנהגות משתמשי הדרך אינם מועילים, ויש צורך לשלב ביניהם כדי להגיע לפתרונות מיטביים.

בהאקתון, שייערך באופן מקוון בין התאריכים 25-27 במאי, ישתתפו סטודנטים, מהנדסים, יזמים, מפתחים, אנשים העוסקים בתחום התחבורה, מומחי הנדסת אנוש וממשק אדם-מחשב מכל הארץ, שיתכנסו יחדיו במטרה לפתח תוצרים טכנולוגיים שיספקו פתרונות לאתגרים הרבים והמורכבים.

במשך שלושה ימים, הצוותים השונים יחקרו את האתגרים שיציבו בפניהם החברות ויפתחו אב-טיפוס ראשוני לכל אתגר ביניהם: עיריית תל אביב יפו מבקשת למצוא פתרון ניהול שוטף ואסטרטגי באזורי לוגיסטיקה (אזורים בהם ריכוז של מקומות עסקים, מסחר ובילוי) בהם מתקיימת תחרות על המרחב בין הולכי הרגל לכלי תחבורה שונים ולכן יש לקבוע כללים שיכולים להשתנות לפי הצרכים. חברת רפאל מחפשת להשתמש בבינה מלאכותית, במטרה להשתמש במדדים רגשיים הנקלטים מן הנוסעים ולנתח אותם בזמן אמת לצורך הפחתת רמת הסטרס והעוררות בזמן נסיעה על מנת ליצור חוויית נסיעה טובה עבורם. נתיבי איילון מעוניינים למצוא פתרון שיאסוף נתוני זמן אמת על הולכי רגל במרחב העירוני, במטרה לזהות את הגורמים שיכולים לעודד הליכה, או את הגורמים שמפריעים לה.  חברת Future Mobility Center מחפשת להגדיל את היקף השימוש בתחבורה שיתופית, או ציבורית, ואת המוכנות של ציבור הסטודנטים לשתף נסיעות. חברת סופרבוס – המטרונית, מבקשת לפתח התרעה בזמן אמת על ונדליזם בתחנות המטרונית במטרה להפחית את כמותם.

ההאקתון מאורגן על ידי קבוצת HSI הישראלית, הפועלת מטעם האיגוד הישראלי להנדסת מערכות ומרכז גורדון להנדסת מערכות, הטכניון. מטעם המארגנים חברי הקבוצה נמצאת המכללה (שמובילה את ההאקתון), אוניברסיטת אריאל, עיריית חיפה, רפאל, חברת Future Mobility Center והמרכז לערים חכמות באוניברסיטת בר-אילן.

המקומות הראשונים יזכו את הצוותים הזוכים בפרסים כספיים ובאפשרות לפתח את המיזמים בשילוב הארגונים, במסגרת אקדמית או כמיזמים מסחריים בתעשייה.

ייעוץ לימודים