עם המבט קדימה: הסתיים כנס תעשייה-אקדמיה ה-13

עודכן ב- 10/04/24
כנס תעשיה אקדמיה 2024

כנס תעשייה אקדמיה ה-13 ע”ש פרופ’ יוחנן ארזי ז”ל, נשיאה השלישי של המכללה, התקיים בקמפוס ב-28.3 והיה השנה בסימן מחויבות המכללה לתעשייה ולצמיחת הכלכלה הישראלית. לאור אירועי ה-7 באוקטובר החליטה הוועדה המארגנת של הכנס למקד את נושאיו השנה סביב הכותרת “ביחד – ממשבר לצמיחה”.

לדברי ד”ר אורי בן חנן, שעמד השנה בראש הכנס, ההרצאות שנבחרו היו בדגש על האתגרים וההזדמנויות שמונחים בימים אלה בפתחן של התעשייה והאקדמיה גם יחד. “שלושה ‘עמודי תווך’ היוו את עמוד השדרה של הכנס: החדשנות הטכנולוגית כמאפשר ומכפיל כוח; ההון האנושי כ’שחקן נשמה’ קריטי ונקודת מבט מקיימת, כאופק ראייה מנהיגותי וכנדוניה למען הדורות הבאים”, אומר ד”ר בן חנן. “במהלך הכנס התקיימו הרצאות במושבים מקבילים  תוך התמקדות בטכנולוגיה ובתרומתה להתמודדות הנוכחית, במשאב האנושי ותרומתו ליציאה מהמשב ובמדיניות התעשייה בכל הקשור לקיימות, לאור המגמות הלוקאליות והגלובאליות”.

בין הנושאים בהם דן הכנס: אתגרים והזדמנויות בתעשייה הביטחונית בצל המלחמה ושימוש במשאבים בינלאומיים לטובת התעשייה המקומית (הרצאה של ד”ר מלכה ניר); קיימות, ניצול משאבי טבע  והפרדת הצימוד בין צמיחה לבין צריכה (הרצאה של פרופ’ גונטר זליגר מהאוניברסיטה הטכנית של ברלין); האתגרים וההזדמנויות בתעשיית המזון, בדגש על טכנולוגיות חדשניות המסייעות ל’ביטחון מזון’ במציאות הישראלית (הרצאה של מר שגיא שויפלד, בוגר המכללה וכיום סמנכ”ל בחטיבת שרשרת האספקה בחברת תנובה); כיצד טכנולוגיית ‘מציאות רבודה’ סייעה לחברת KLA לצלוח את משברי המלחמה ולהמשיך לספק שירות מלא לשוק על אף גיוס עובדי החברה במלחמה (הרצאה מאת מר אתגר מרכוס).

ואולם, תהא הטכנולוגיה חדשנית ככל שתהיה, ללא המשאב האנושי במרכז, לא תהיה לארגון זכות קיום, והנה באה המלחמה ופגעה אנושות במשאב האנושי. אז כיצד ניתן להתמודד עם המשבר התעסוקתי שנוצר בחברות וקווי הייצור ? על כך הרחיבה בהרצאתה ד”ר הילה פרץ, חברת סגל המחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללה. גם לילך ברוקס שלום, סמנכ”לית משאבי אנוש באלביט, דיברה על חוסן ארגוני ועל הקשיים לגייס בתקופה זו כח אדם מקצועי בתקופה הזו וכיצד בכל זאת ניתן להתמודד עם האתגר. הרצאות נוספות היו, בין היתר, של מירב גרוסמן, מנכ”לית המכון הלאומי לייצור מתקדם, של גלית פלצור מאוניברסיטת פוזנן לכלכלה וניהול בפולין, שדיברה על קיימות כאסטרטגיה לניהול סיכונים בתאגידים, ושל פרופ’ דן לבנון, שבמושב העוסק בטכנולוגיה ומדע, דיבר על תעשיית הפודטק שפורחת דווקא בגליל, בדגש עם מיזם ספציפי וייחודי שהוקם בזריזות בעקבות אירועי השבעה באוקטובר והמלחמה שפרצה. 

צפו בראיון קצר עם ד”ר אורי בן חנן, יו”ר הכנס:

את הכנס חתמו פרופ’ יורם יובל מהמחלקה לנוירוביולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים שדיבר על “החברה הישראלית במלחמה – טראומה התמודדות וצמיחה”. בהרצאתו המחיש פרופ’ יובל כיצד דיסציפלינות שונות יכולות לעבוד יחד בצורה מיטבית, חרף האתגרים שתכפו עליהן. פרופ’ אריה מהרשק, נשיא המכללה, שזה היה לו הכנס האחרון בקדנציה כנשיא מכהן, הרחיב על תרומת המכללה לאקוסיסטם האזורי, בעידודה מחקר יישומי כחלק בלתי נפרד מתוכנית ההוראה שלה, ובהשתלבות המוצלחת של בוגריה בתעשייה המקומית.

בחלקו האחרון של היום התקיים, על פי מיטב המסורת, טקס מיוחד לזכרו של פרופ’ ארזי, מייסד הכנס, אשר פעל למען הידוק הקשרים בין התעשייה לאקדמיה. במוקד האירוע הוענקו פרסי הצטיינות לפרוייקטי גמר מצטיינים שנעשו במסגרת הלימודים במסלולי .B.Sc. ו-.M.Sc.  הפרוייקטים, יישומיים וחדשניים, נבחרו מבין עשרות שהוגשו לתחרות. הזוכים בשלושת המקומות הראשונים זומנו לקבל פרס כספי ותעודות הערכה וכן הוצגו סרטונים שמציגים את עבודתם ואת ייחודיות הפרוייקט שעשו.

לפרטים נוספים על הכנס, סדר היום, המושבים, המרצים והנושאים שנידונו בו – מוזמנים להכנס לאתר הכנס 

ייעוץ לימודים