ברוכים הבאים: מהנדסי הדור הבא נקלטו בקמפוס

עודכן ב- 08/05/24
יום קליטה

שלושה שבועות לפני פתיחת סמסטר אביב של שנת הלימודים תשפ”ד, המכללה קיימה היום (18.5.24) “יום קליטה”, בהובלת דיקנט הסטודנטים. עשרות צעירים וצעירות פקדו את הקמפוס וקיבלו סקירה מקיפה על מה שמחכה להם בשנת הלימודים, זאת במטרה להקל עליהם ככל שניתן את “הנחיתה”, בעיקר בימים מורכבים אלה. 

את היום פתחה פרופ’ שרית סיון, המשנה לנשיא המכללה לעניינים אקדמיים, שהציגה את מבנה המכללה, את חזונה וייעודה, ואת תוכניותיה הקיימות והעתידיות. אחריה עלתה לבמה דיקנית הסטודנטים, יאנה מלניקוב, שהסבירה לבאים על תוכניות הסיוע והתמיכה המוענקות בדיקנט, וקראה לסטודנטים החדשים לפנות למדורים השונים בדיקנט ולהיעזר בהם. בין היתר מדובר באפשרויות לקבלת מלגות-קיום ולימודים מסוגים שונים, במגוון אפשרויות סיוע לסטודנטים הסובלים מלקויות למידה, בשירות תמיכה פסיכולוגי ועוד. 

בהמשך קיבלו הסטודנטים תדריכים גם מליאור סדרינס, מנהל מדור שכר הלימוד במכללה, שדיבר על העלויות ועל אפשרויות התשלום; שרון סופר, מנהלת הספרייה, סיפרה על מגוון שירותיה ועל דרכי הגישה אליהם; אייל קינברג, מנהל מחלקת המחשוב, פרס בפני הבאים את שירותי המידע העומדים לרשותם, וליליה כהן, מיישמת מערכות המידע במכללה, שערכה לסטודנטים היכרות ראשונה עם “תחנת המידע לסטודנט” – רישום לקורסים, פניות למכללה, נהלי בחינות, קבלת ציונים וכו’. ד”ר סיון קלאס, ראש ועדת המשמעת במכללה, דיבר על חשיבות השמירה על טוהר הבחינות והעבודות במהלך הלימודים, ועל החומרה שבה המכללה מתייחסת למי שיפר את הכללים בהקשר זה. 

בהפסקה שבין התדריכים ניתנה לסטודנטים אפשרות לשמוע על תחומים אחרים שבהם יוכלו לקחת חלק בתקופת לימודיהם. כמו מכן, הוצבו דוכני ייעוץ והכוונה מטעם אגודת הסטודנטים, יחידת הדיקנט, היחידה לחינוך הנדסי וליזמות והמחלקה להוראה. בנוסף, הסטודנטים ערכו היכרות ראשונה עם מתקני הקמפוס: אולם הספורט, חדר הכושר, המעבדות והקפיטריות.

בחלקו השני  של היום התפצלו הסטודנטים למחלקות האם שלהם, שבהן בחרו ללמוד בשנים הקרובות, ופגשו את חבריהם לספסל הלימודים, ראשי המחלקות והסגל האקדמי שילמד אותם. הסמסטר ייפתח רשמית ב 28.5. סיבה טובה לאחל כבר היום הצלחה בלימודים לכל הסטודנטים החדשים בקמפוס.  

ייעוץ לימודים