"מלגת לוחם" הוענקה ל-76 סטודנטים וסטודנטיות

עודכן ב- 04/07/24

בסימן 76 שנות מאבק ותקומה,הוענקו בשבוע שעבר מלגות לימודים ל-76 סטודנטים וסטודנטיות, לוחמים, לוחמות ותומכי לחימה, בכדי להוקיר את פעילותם ותרומתם לביטחון המדינה.

המלגות הוענקו מטעם הקרן ע"ש סמ"ר נדב באלוה ז"ל שהוקמה ע"י הוריו, אליפז ותמי באלוה –  עובדת יחידת הדיקנט במכללה. נדב נפל במלחמת לבנון השנייה, ב-20 ביולי 2006, במהלך קרב שהתקיים בכפר מרון א-ראס שבדרום לבנון. בקרב זה הפגין נדב אומץ לב יוצא דופן והוביל את צוותו מסיירת אגוז של חטיבת גולני כקלע חוד. הצוות הסתער על בית שבו התבצרו מחבלים, וכתוצאה מההתקלות נפצע נדב אנושות ונהרג.

"מספרים על נדב שהיה ידוע בנדיבותו ובטוב ליבו. הוא אהב את הארץ, את ההיסטוריה שלה ונהנה מנופיה היפים בטיוליו הרבים", אמרה פרופ"ח שרית סיון, נשיאת המכללה, בנאום שפתח את הטקס. "מזה 18 שנים, אנו מתכנסים כאן לחלוקת מלגת לוחם לסטודנטים וסטודנטיות, לוחמים ולוחמות לשעבר, שמילאו בשירותם הצבאי תפקידים משמעותיים ביחידות השונות בצה"ל. המלגות מיועדות הן ללימודי התואר הראשון והן ללימודי התואר השני. חלוקת המלגות הינה דרך להנצחת זכרו ומורשתו של נדב – מורשת של נתינה, הקרבה ומצוינות. דרך להמשכיות דרכו של נדב והערכים עליהם גדל והתחנך".  

המלגות הוענקו ל-19 סטודנטים/יות מהמכללה האקדמית בראודה, ל-22  סטודנטים/יות מאוניברסיטת בן גוריון, ל-23 סטודנטים/יות מהטכניון ול-11 סטודנטים/יות מאוניברסיטת בר-אילן.

הטקס המרגש התקיים במעמד ראש העיר – מר משה קונינסקי, מר אמיר ירחי – מנכ"ל אגודת ידידי הטכניון, אורח הכבוד – ד"ר חיים שפירא, מרצה וחוקר ישראלי רב-תחומי, עובדי המכללה, מנהלים ונציגי המוסדות האקדמיים ומשפחת באלוה שהודו למכללה על החסות לאירוע  שנה אחר שנה.

מנכ"ל המכללה, מר אחיאב גולן, קרא בנאומו להגביר את האחדות בתוכנו: "חייבים להרחיב את מעגל האחים במדינה, להתעורר, ובצניעות, כדי שנדע כולם, שהמחיר ששילם נדב, ששילמה משפחת באלוה וששילמו ומשלמים עשרות אלפי אחרים, בחייהם, בגופם ובנפשם – לא היה לשווא. לכם, זוכי המלגות – משרתי המילואים – נותרתם שכבה קטנה בחברה, אך איכותית וערכית, הראויה לכל שבח והערכה וודאי למלגה הזו, שמקורה במפעל ההנצחה המקסים שמטפחת ומפעילה משפחת באלוה לזכרו של נדב, תוך חיבור והבאה לביטוי של הערכים עליהם גדל וחונך נדב".

מנחת הטקס, ליאת דמתי, האחראית על היחידה למעורבות חברתית במכללה אמרה כי: "סיפור חייו, מאבקו ונפילתו משקפים את רוח התקופה המאתגרת בה אנו חיים בימים אלה. כאז כן עתה: לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים ללחום על תקומתנו בגבורה בדיוק כשם שנדב עשה זאת לפני 18 שנים. הוא נפל חלל למען המולדת, אך מורשתו ממשיכה לחיות בלבנו".

הסטודנט קאסם קבלאן מאוניברסיטת בר אילן הודה למשפחת באלוה בשם 76 מקבלי המלגות: "אני עומד כאן נרגש ורואה עצמי צועד בדרכם של אותם לוחמים שעולמם חרב וחייהם נגדעו ומשפחותיהם נהרסו, ומגשים חלומות שהם לא זכו להגשים. במעמד זה מודה אני למשפחת באלוה על שבחרה להנציח את זכרו של נדב בדרך של נתינה, תמיכה ועזרה לנו, הלוחמים, על שבחרנו דרך הלימודים האקדמיים, ואחרי תקופת שירות קשה, להמשיך ולתרום לחברה ולמדינה גם באזרחות".

הזמרת ליהי ברשישת ריגשה את הבאים בשירתה במהלך הטקס. על רקע מצגת עם תמונות המלגאים משירותם הצבאי.

לסיום, כמה מילות תודה לכל המעורבים בהפקת האירוע: שרית דנינו, האחראית על עיצובי השלטים והפוסטרים; אשר אדרי וצוותו ממחלקת המשק על ליווי צמוד לאורך כל האירוע וההכנות לקראתו; אנשי האחזקה במכללה; רמי פכט, שצילם את הטקס ולכל צוות דיקנט הסטודנטים, שסייע בכל הנדרש להצלחת האירוע המרגש.

 

ייעוץ לימודים

  • Hidden