“תעשיה צבאית” במעבדות הקמפוס

עודכן ב- 07/12/23
מילואימניקים, בוגרי מכונות, מגיעים למעבדה

המחלקה להנדסת מכונות נבקשה לאחרונה לייצר רכיבים ייחודיים, שנדרשו לתפעול יעיל יותר של מכשירים צבאיים, המשמשים את חיילי צה”ל בגזרות השונות. מי שביקשו את תמיכת המחלקה הם הבוגר בן אמרגי, סרן במילואים, ודניאל ורניק, סטודנט בשנה שלישית ללימודיו – שניהם גוייסו לאחרונה למילואים בצו 8. 

סיפור שהיה כך היה: לפני מספר שבועות, ד”ר דוד רוזנפלד, מרצה במחלקה, התקשר לסטודנטים של המחלקה, כחלק מיוזמת המחלקה לשמור על קשר ולהתעניין בשלומם של סטודנטים שגוייסו למערכה. באחת השיחות, הסטודנט דניאל ורניק, שנמצא, כאמור, בשירות מילואים, העלה צורך של יחידתו בחלקי פלסטיק שהשתמשו בהם בעבר וכיום קשה להשיגם. דניאל שאל האם אפשרי להדפיס את החלקים הלא סטנדרטיים במדפסת תלת-ממד שנמצאת במכללה. בהמשך, בהחלטה משותפת של ד”ר אורית בראון בנימין, ראשת המחלקה, של ד”ר דוד רוזנפלד, המנהל האקדמי של המעבדות ושל אנשי המחלקה, ויטלי אורן והסטודנט ליאוניד שמאלי, הוחלט להיענות לאתגר. זמן קצר לאחר קבלת נתוני המוצר כבר היו דגמים מודפסים של החלקים המבוקשים. הדגמים הועברו ליעדם במוצב שבו דניאל משרת ונמצאו מתאימים למטרות שהוגדרו. הפעולה המוצלחת הובילה לייצור 20 חלקים נוספים שהועברו אף הם לחיילי היחידה. 

במקרה אחר, הגיעו למעבדות הייצור של המחלקה להנדסת מכונות, סרן בן אמרגי, המשרת ביחידת צנחנים, ביחד עם חברו ליחידה, ניקיטה מסלובסקי. הם ביקשו לבצע התאמות ושיפורים למכשיר ראיית לילה שמשמש אותם. גם במקרה הזה היעד הושג תודות לסיוע שקיבלו מאדהם סאלח ומגיל מאור, אנשי המחלקה (בתצלום הראשי), והשניים חזרו ליחידתם עם מוצר משודרג ונח יותר לעבודה ולתפעול. 

צפו בסרטון שבו מודה בוגר המכללה, בן אמרגי, לאנשי המחלקה להנדסת מכונות, ומציג את מה שעשו:

 

 

ייעוץ לימודים