סטודנט מתעשייה וניהול זכה במקום ראשון בתחרות ארצית

עודכן ב- 04/05/23
סטודנט זוכה במקום ראשון

ברכות לטל סברדלוב, סטודנט בתוכנית לתואר שני (.M.Sc יישומי) בהנדסת תעשייה וניהול,אשר זכה במקום הראשו בתחרות פרוייקטי גמר בכנס הלאומי ה-23 להנדסת תעשייה וניהול שהתקיים באוניברסיטת אריאל. בתחרות נבחנו פרויקטים לתואר ראשון ושני מכל מוסדות הלימוד בארץ ע”י ועדת שיפוט מהאקדמיה ומהתעשייה.

פרויקט הגמר של טל – “תכנון משולב של תפעול וסיכונים תרבותיים במחלקת המשלוחים” – בהנחיית ד”ר חוסיין נסראלדין, עסק בבעיה מורכבת במחלקת משלוחים בחברה בטחונית. מחלקת משלוחים הינה החולייה האחרונה בשרשרת הייצור, וישנו קושי בקביעת תיעדוף הפרויקטים לשילוח, במיוחד משום שהחוליות הקודמות בשרשרת כבר “ניצלו” את כל מרווחי הזמן, ומחלקת המשלוחים מתמודדת עם לוח זמנים צפוף מאוד.

בפרויקט הוצע פתרון חדשני ויצירתי, שמבצע אינטגרציה של היבטים תפעוליים, תוך התחשבות בשיקולי הלקוחות. פותח מודל אופטימיזציה של תהליך קביעת סדר הכנת המשלוחים ללקוחות. התהליך עד כה היה לא מוסדר, ומבוסס על אינטואיציה וניסיון, וכעת פותח תהליך הנדסי מבוסס נתונים. כמו כן, במודל נעשה שילוב של היבטים עסקיים ביחד עם היבטים תרבותיים של מדינת הלקוח. הפתרון המוצע מביא לא רק לשיפור תהליך קבלת ההחלטה במחלקה, אלא גם לשיפור מדדים תפעוליים קריטיים, כגון מידת העיכוב המשוקלל, העיכוב הממוצע וחישוב סך הקנסות שהחברה משלמת על פיגורים באספה.

בעקבות ההישג ינסה טל לממש את הפרוייקט לרמת פיתרון יישומי שיתרום לארגון ערך מוסף רב. זה גם המקום לציין כי למחלקה להנדסת תעשייה וניהול במכללה הייתה נוכחות מרשימה בכנס. בוועדה המארגנת של הכנס השתתפו חברי סגל המחלקה. פרופ’ שוקי דרור, ד”ר חוסיין נסראלדין וד”ר יריב מרמור היו יושבי ראש של מושבים והרצו בכנס, והרצאה נוספת ניתנה על ידי ד”ר נירית גביש, ראשת המחלקה.

בצילום: הסטודנט טל סברדלוב (במרכז) לצד ד”ר נירית גביש, ראשת המחלקה וד”ר חוסיין נסראלדין, ראש התוכנית לתואר שני

ייעוץ לימודים