מסייעים לשמיניסטים שנותרו ללא מורים להתכונן לבגרויות

עודכן ב- 09/01/24

המכללה ממשיכה לטפח בימי המלחמה אחריות חברתית ומעורבות בקהילה. בשבוע שעבר התבטא הדבר בתמיכה  לימודית שנתנו שלושה מרצים מהמחלקה להנדסת מכונות לתלמידי הישיבה התיכונית של בני עקיבא במירון. השלושה – ד”ר דוד רוזנפלד, ד”ר אדהם סלאח וד”ר אראלה מטלון אייזנשטט – נענו לבקשת הנהלת הישיבה לסייע בהוראה ובהנחיית פרויקטים לתלמידי כיתה י”ב במגמות מכונות ואלקטרוניקה. התלמידים נותרו ללא מענה לקראת מבחני הבגרות של סוף השנה, זאת לאחר שהמורים המקצועיים שלהם בשני תחומים אלו גויסו בצו 8 לתקופה ארוכה.

“מטה הסיוע של המכללה קיבל בקשה מישיבת בני-עקיבא במירון, שתיארו את המצוקה שלהם”, מספרת ד”ר אורית בראון-בנימין, ראשת המחלקה להנדסת מכונות. “בתיאום בין המורים, מנהלת בית הספר ושלושת אנשי סגל המחלקה, נאותו האחרונים להקריב מזמנם בהתנדבות  ולקיים ימי לימוד מרוכזים במירון, כדי לגשר במידת האפשר על הפער שנוצר בעקבות המלחמה, ובמטרה לאפשר לתלמידים לעמוד בדרישות הבגרות בסוף שנה זו. מודל זה של שיתוף פעולה בין האקדמיה לבתי הספר התיכוניים, הינו תוצר של המלחמה שנכפתה עלינו, אולם הוא נושא בקרבו תקווה לקירוב לבבות ולחשיפת האקדמיה בפני הסטודנטים העתידיים שלנו. אני מודה למרצים שהתנדבו לסייע לתלמידים בעיתות מצוקה אלו”.

יצויין שגם בהנהלת הישיבה, בראשות צחי סעדה ובניהולה של שרון סורקיס, לא נותרו אדישים לרוח הגבית שזכו לקבל מהמכללה ואיחלו לה הצלחה בפתיחת שנת הלימודים האקדמית. “התלמידים לא מפסיקים להודות על הסיוע שקיבלו ובעזרת השם חזרו להרגיש בטחון לקראת הבגרות. ישר כח ענק על כל העזרה והסיוע הלא מובן מאליו. ברור לי שהקשר ביננו ימשיך”, כתבה סורקין לד”ר בראון-בנימין.

עוד זה מדבר וזה בא. גם במחלקה להנדסת ביוטכנולגיה, וכן במחלקה לפיזיקה ולהנדסה אופטית, לא נותרו אדישים כששמעו שתלמידים רבים שנמצאים לקראת מבחני הבגרות שלהם במקצועות אלה, נמצאים במצוקה לימודית.  המרצים התגייסו מייד לסייע להם ונוצר קשר בין המכללה לבתי הספר שפונו. בשבוע שעבר פקדו את מעבדות המכללה תלמידות ותלמידים שניגשים לבגרויות במקצועות המדעים, ובמשך יומיים מרוכזים ביצעו את המשימות ההכרחיות עבורם על מנת לעמוד בדרישות משרד החינוך. 

שיתוף פעולה מרגש זה בין המכללה לקהילה מעשיר את חווית הלמידה של התלמידים המפונים ומצמצם את הנזק הלימודי שנגרם להם בתקופה מאתגרת זו. נותר רק להודות לאנשי הסגל הבאים, שבעשייתם המבורכת תורמים למוניטין המכללה. מהמחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה: ד”ר לילך יסעור-קרוח וד”ר חנה פייגר; מהמחלקה לפיזיקה ולהנדסה אופטית: ד”ר אלי רז, ד“ר מנח שי, אמנון נקר, אסף כהן ועינב גולן, מנהלת המעבדות.

אז מה נותר לנו לומר ? יישר כח  !!!

ייעוץ לימודים