בונים עתיד – הקמפוס החדש של בראודה

עודכן ב- 21/08/24
אחיאב, מנכ"ל המכללה, מציג לוועד המנהל את התקדמות הבנייה באתר הקמפוס החדש

אתמול בבוקר (19.8.2024) התקיים סיור של ועדת הבנייה של המכללה, באתר הקמפוס העתידי, והוצגה ההתקדמות המשמעותית בבנייתו. הבניין הראשון בשטח של 3000 מ"ר, מתוך השניים שנבנים בשלב הראשון, צפוי להיות מוכן לאכלוס לקראת שנת הלימודים תשפ"ה והוא יהיה משכן למחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה, מרכז ההעשרה לנוער שוחר מדע ודקנט הסטודנטים.

התקדמות הבנייה של הקמפוס החדש – בהובלת מנכ"ל המכללה, אחיאב גולן ומנהל מחלקת הבינוי, הרכש והלוגיסטיקה, גרי סניידר, יחד עם האדריכל חיים קהת  – הוצגה ליו"ר הוועד המנהל ולוועדת הבנייה של המכללה אשר נשיאת המכללה, פרופ'/ח שרית סיון עומדת בראשה. 

"הקמת הקמפוס החדש, על תשתיותיו, תאפשר למכללה צמיחה וגידול בכמות הסטודנטים,
תעשיר את רמת ההוראה והמחקר ותוסיף לקידום יעדי המכללה בדגש על שיתוף הפעולה עם התעשייה העיר כרמיאל והאזור", אומר מנכ"ל המכללה, אחיאב גולן.

סיור הוועד המנהל באתר הקמפוס החדשבהמשך תושלם בנייתו של בניין נוסף, שישמש את המחלקות להנדסת מכונות, הנדסה אזרחית ופיזיקה. הבניין, ששטחו מעל 5,000 מ"ר, יכלול גם קפיטריה כיתות ללימוד פרונטלי, ומעבדות רבות ומגוונות, כולל "מעבדת בטונים" ייחודית, הראשונה מסוגה בארץ, עבור המחלקה להנדסה אזרחית. 

עלות הבנייה צפוייה להגיע לכדי 130 מיליון שקלים. על אף מצב ענף הבנייה הנוכחי והקושי הגדול בכוח האדם, מצליחה בינתיים המכללה להתגבר על הקשיים ולהאיץ את קצב הבנייה.

המבנים הללו הם שתי הסנוניות הראשונות בתוכנית האב הכוללת. בימים הללו שוקדים במשרד האדריכלים על תכנון המבנה הבא של למעלה מ- 10,000 מ"ר ובתקציב של כ- 150 מיליון שקלים, אשר ישמש כמבנה ההוראה העיקרי של המכללה וירכז את מרבית הכיתות ואולמות הלימוד, לצד אגף שייועד בו להנהלה. לאחר איגום המשאבים הנדרשים, אנחנו תקווה לתחילת עבודות לקראת סוף שנת 2025. 

ייעוץ לימודים

  • Hidden