חיילים משוחררים ומפונים יוכלו להתקבל למכללה ללא פסיכומטרי

עודכן ב- 29/07/24
יום פתוח 2024

מתווה "חרבות ברזל" של המכללה כולל שורת הקלות, לרבות פטור מפסיכומטרי, עבור משרתי מילואים, חיילים משוחררים, מפונים מקווי העימות, בני ובנות זוג של משרתי מילואים ובני משפחה שכולים. היוזמה החדשה היא צעד נוסף במאמצי המכללה לתמוך בחיילים, במפונים ובבני משפחותיהם, על מנת לאפשר להם להתחיל את שנת הלימודים הקרובה.

המכללה מציעה הרחבה נוספת בהקלות להרשמה ללימודים לשנת הלימודים הבאה במסגרת "מתווה חרבות ברזל". מהלך זה, שמיועד להקל על אוכלוסיות שנפגעו במהלך מלחמת חרבות ברזל, מאפשר הרשמה לתואר ראשון בתוכניות הלימודים של המכללה, ללא צורך בבחינה פסיכומטרית, כאשר הקבלה תתבסס על ציוני הבגרות בלבד.

"בימים אלה, כשחיילים משוחררים, משרתי מילואים, מפונים, בני ובנות זוגם, ומשפחות שכולות מתמודדים עם אתגרים יוצאי דופן, חובתנו המוסרית והאקדמית היא להושיט יד ולסלול עבורם את הדרך להשכלה הגבוהה. התאמת תנאי הקבלה הוא ביטוי מעשי למחויבות זו", אומרת פרופ'/ח שרית סיון, נשיאת המכללה, בעקבות ההחלטה. "אנו נמשיך לפעול בכל דרך אפשרית כדי להבטיח שדלתות המכללה יהיו פתוחות בפניהם, ושהם יוכלו להתחיל את לימודיהם כאן בשנה הבאה. זוהי לא רק השקעה בעתידם האישי, אלא גם בחוסנה של החברה הישראלית כולה". 

יצוין, כי הזכאות לרישום ללימודים במתווה "חרבות ברזל" תינתן למועמדים ששירתו לפחות 30 ימים ברצף החל מה-7 באוקטובר 2023, ולחיילים שהשתחררו לאחר תאריך זה. המתווה תקף גם עבור מפונים מקו העימות, בני משפחה מדרגה ראשונה ששכלו את יקיריהם במלחמה, ובני זוג של משרתי מילואים ששירתו לפחות 30 ימים ברצף (עפ"י נוהל מילואים).

יוזמה זו מצטרפת לשורת הטבות שמציעה המכללה בעקבות המלחמה, כולל סמסטר קיץ מקוצר (עבור הסטודנטים המשרתים במילואים), מתווה התאמות למשרתי ולמשרתות המילואים ולבני זוגם, וכן ליווי אישי.

בתצלום: מתעניינים בלימודי הנדסה שהגיעו ליום הפתוח האחרון (26.7.2024) כבר יכלו להנות מההקלות החדשות במתווה הרישום והקבלה ללימודים במכללה

 

ייעוץ לימודים

  • Hidden