השנה האקדמית נפתחה בצל 100 ימים בשבי חמאס

עודכן ב- 14/01/24
זוכרים את החטופים - שלט

שערי המכללה נפתחו הבוקר (ה-14.1), בפני מאות סטודנטים וסטודנטיות, שהתחילו את שנת הלימודים האקדמית תשפ”ד, לאחר דחיות רבות שנבעו מאילוצי המלחמה. “אנו נרגשים לפתוח את שנת הלימודים ולראותכם שוב ברחבי המכללה – הכיתות והמדשאות. כל זאת, לא בלי כאב גדול על אובדן הנרצחים ועל הנופלים בקרבות, ועם תפילה גדולה בלב, לרפואתם השלמה והמהירה של כל הנפגעים והפצועים”, כתבו לסטודנטים נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק; המשנה לנשיא, פרופ’ שרית סיון והמנכ”ל, אחיאב גולן, באגרת מיוחדת. 

“ליבנו ומחשבותינו עם הסטודנטים וחברי הסגל שנקראו לדגל, המגנים והלוחמים ברגעים האלו בכל הגזרות, למען כולנו, על הבית וקיומו”, נכתב עוד באיגרת. “לא רק הלב והמחשבה עמכם, המגויסים. עם שובכם בשלום, נדאג לקבלכם בזרועות פתוחות, ובתמיכה צמודה ומלאה לכל צורך שיווצר – בתחומי הלימוד וההוראה, בתחום הריגשי ובתחום הכלכלי. בין השאר הוקם לשם כך בדיקנט הסטודנטים מרכז חוסן. המרכז ישמש מסגרת לכלל התמיכה והסיוע שיידרשו והוא ערוך לכך מראש בכוח האדם המתאים ובמשאבים, במטרה לחסוך מהסטודנטים ביורוקרטיה והתרוצצות. שנת הלימודים נדחתה מספר פעמים בשל המצב ואנחנו מבין המוסדות האקדמיים הבודדים שדחו את שנה”ל עד המקסימום האפשרי מתוך הזדהות עם המגויסים והמתנה לכמה שיותר שבים מהשירות,  ועדיין לאפשר קיום של שנת לימודים אקדמית מלאה תוך צמצום פגיעה נוספת במשק, ככל הניתן. אירועי המלחמה הם מהמאתגרים שחוותה החברה בישראל מאז ומעולם והשפעתם עוד תלווה אותנו שנים ארוכות. כגוף אקדמי מלוכד, חובה על כולנו לנהל שיח מכבד בין האוכלוסיות השונות במכללה. חוסנם וכבודם של כל באי הקמפוס חשובים ויקרים לכולנו”. הנהלת המכללה קוראת להמשך דו-קיום מכבד בקמפוס, כפי שהיה עד כה ולא תהיה כל סובלנות להפרתו. 

שנת הלימודים נפתחת במלאת 100 ימים למתקפה ולטבח שביצע ארגון הטרור חמאס. 136 חטופות וחטופים מוחזקים עדיין בעזה, ולמען השבתם המיידת הוקם בקמפוס מיצג להבעת תמיכה וסולידריות עם משפחות החטופים והנעדרים. במסגרת המיצג, נקשרו 136 בלוני הליום צהובים לכסאות, כשעל כל כיסא תמונת חטוף או חטופה.  “הבוקר פתחנו את שנת הלימודים, לאחר עיכוב של כחודשיים וחצי בשל המצב, אולם כולנו עדיין מחוייבים להמשיך לתמוך במשפחות החטופים ולהדהד את המסר שחייבים להחזיר את כולם, עכשיו. אנו במכללה נמשיך לעמוד לצידם ככל שיידרש, עד שכולם ישובו הביתה”, אמר נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק. “אנו נושאים תקווה גדולה לשלום המדינה ואזרחיה, להשבת כל החטופים והחטופות וכמובן – לימים טובים יותר ולשנת לימודים מועילה ופורייה”. 

ייעוץ לימודים