ואף על פי כן לא מפסיקים לחקור

עודכן ב- 19/12/23
כנס מחקר ה-16 במכללה

המלחמה בצפון ובדרום לא מנעה מאנשי הסגל האקדמי של המכללה להתכנס השבוע (10-11.12.23) לכנס המחקר הבין-תחומי ה-16 במספר, שמתקיים מידי שנה ואשר במהלכו מוצגים המחקרים שהם מבצעים במקביל להיותם מרצים. הפעם, בגלל המאורעות, הוחלט לקיים את הכנס בקמפוס המכללה, והיתה זו הזדמנות לאנשי הסגל להיפגש זה עם זה באווירה נעימה ובלתי פורמלית. 

בכנס השנה, שהתקיים במתכונת של הרצאות TED, בנות 10 דקות כל אחת, הוצגו כ-40 מחקרים, חלקם הגדול יישומיים ופורצי דרך בתחומם. חלק מהמחקרים אף זכו למענקי מחקר נחשבים ופורסמו, או בדרך להתפרסם, בכתבי עת מדעיים נחשבים. ישנם מחקרים שמתבצעים בשיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים אחרים בארץ ובעולם. ההרצאות ניתנו בשני מושבים במשך יומיים, במהלכם עלו גם אפשרויות לשיתופי פעולה בין החוקרים בתוך המכללה. בתקופה הקרובה נביא כאן את תקצירי הסיקור בוידאו של הכנס ואת המחקרים המעניינים והחשובים שהוצגו במהלכו. מומלץ לעקוב. 

ד”ר אריק טייב, פסיכולוג ממכללת ספיר, הוזמן לכנס כמרצה אורח וסיפק בתחילתו הרצאה מרתקת שבמהלכה סיפר איך במכללה שלו מתמודדים עם אירועי ה-7 באוקטובר ואלה שבאו אחריהם ואשר השביתו כליל את הלימודים במוסד. הוא סיפק לאנשי הסגל של המכללה עצות להתמודדות עם המצב, הן באופן אישי והן מול הסטודנטים, ביום שהלימודים יחזרו לסדרם, לאחר שרבים מהם ישובו משירות מילואים.

צפו בראיון קצר שקיימנו איתו בעקבות ההרצאה שנתן, עם עיקרי ההמלצות שלו לאנשי הסגל האקדמי:

ייעוץ לימודים