מאות סטודנטים הגיעו ליום הקליטה לקראת שנת הלימודים שבפתח

עודכן ב- 04/10/23
פרופ' שרית סיון נואמת ביום הקליטה 2023

כחודש ימים לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ”ד, התקיים היום (18.9.23) “יום קליטה”, בהובלת דיקנט הסטודנטים. כ-400 צעירים וצעירות גדשו את אודיטוריום המכללה וקיבלו סקירה מקיפה על מה שמחכה להם בשנת הלימודים, זאת במטרה להקל עליהם ככל שניתן את “הנחיתה” בקמפוס, בפתיחה הרשמית של שנת הלימודים. 

את היום פתחה פרופ’ שרית סיון, המשנה לנשיא המכללה לעניינים אקדמיים, שהציגה את מבנה המכללה, את חזונה וייעודה, ואת תוכניותיה הקיימות והעתידיות. אחריה עלתה לבמה דיקנית הסטודנטים, יאנה מלניקוב, שהסבירה לבאים על תוכניות הסיוע והתמיכה המוענקות בדיקנט, וקראה לסטודנטים החדשים לפנות למדורים השונים בדיקנט ולהיעזר בהם. בין היתר מדובר באפשרויות לקבלת מלגות-קיום ולימודים מסוגים שונים, במגוון אפשרויות סיוע לסטודנטים הסובלים מלקויות למידה, בשירות תמיכה פסיכולוגי ועוד. “עבורכם זאת התחלה של תקופה חדשה. כולכם פותחים דף חלק, מתחילים בקו האפס, בלי קשר להישגי העבר שלכם, גבוהים יותר או פחות. מכאן הכל תלוי בעיקר בכם, בכל אחד מכם באופן אישי”, אמרה מלניקוב בנאומה. “אנחנו בדיקנט נהיה כאן כדי לסייע לכם לצלוח את המשימה המאתגרת ככל שיידרש, עד לקו הגמר שבו תהפכו למהנדסים, שיקדמו את החברה, הסביבה ואת כלכלת המדינה”. 

בהמשך קיבלו הסטודנטים תדריכים גם מליאור סדרינס, מנהל מדור שכר הלימוד במכללה, שדיבר על העלויות ועל אפשרויות התשלום; שרון סופר, מנהלת הספרייה, סיפרה על מערכות הספרייה, על מגוון שירותיה ועל הגישה אליהם; אבי אוחיון, מנהל מערך התמיכה במחלקת המחשוב, פרס בפני הבאים את שירותי המידע העומדים לרשותם, וסגרה את החלק הראשון של היום, ליליה כהן, מיישמת מערכות המידע במכללה, שערכה לסטודנטים היכרות ראשונה עם “תחנת המידע לסטודנט” – רישום לקורסים, פניות למכללה, נהלי בחינות, קבלת ציונים וכו’.

בהפסקה שבין התדריכים ניתנה לסטודנטים אפשרות לשמוע על תחומים אחרים שבהם יוכלו לקחת חלק בתקופת לימודיהם. לראשונה בתולדות ימי הקליטה, הוצבו דוכני ייעוץ והכוונה, החל מדוכן של אגודת הסטודנטים ושל יחידת הדיקנט, דרך דוכנים של המחלקה לחינוך הנדסי וליזמות (ולימודים לתעודת הוראה במהלך התואר), וכלה בתוכנית המצויינות ומועדון הדיבייט של המכללה. כמו כן, נלקחו הסטודנטים לסיור היכרות עם מתקני הקמפוס, אולם הספורט, חדר הכושר, המעבדות והקפיטריות. בחלקו האחרון של היום התפצלו הסטודנטים למחלקות האם שלהם, אלה שבהן הם בחרו ללמוד בשנים הקרובות, כדי להכיר לראשונה את חבריהם לספסל הלימודים, את ראשי המחלקות האקדמיות ואת צוות ההוראה.

שנת הלימודים תיפתח רשמית רק ב 15.10, אבל ה”סיפתח” שלה התקיים כבר היום בקמפוס – סיבה טובה לאחל לכל הסטודנטים שנה טובה והרבה הצלחה בלימודים. 

ייעוץ לימודים