מעוף גלילי: על תרגומון לכתב ברייל, תריס מעולם אחר ושאר המצאות

עודכן ב- 26/06/19

פעם בשנה יש לתעשייני הגליל הזדמנות להתרשם מהפוטנציאל היצירתי של בוגרי המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה בכרמיאל. זה קורה בכנס תעשיה אקדמיה, שמתקיים במכללה על שם נשיאה השלישי, פרופ’ יוחנן ארזי ז”ל. פרופ’ ארזי האמין בטיפוח הקשר שבין האקדמיה לתעשייה כחלק מההכשרה של מהנדסי המחר. בתקופתו הוחלט שכתנאי לקבלת התואר יצטרכו הסטודנטים לעבור “התמחות בתעשייה” – רעיון שמוכיח את עצמו ואשר מצד אחד תורם רבות למפעלים בצפון ולהשבחת תוצרתם, ומצד שני מספק מקומות עבודה איכותיים לבוגרי המכללה. הודות לתכנית ההתמחות בתעשייה יצא למכללה מוניטין מצוין בקרב מפעלי התעשייה בגליל ובכלל.

בכנס, שהתקיים זו השנה השביעית ברציפות, חולקו השנה פרסי הצטיינות ותעודות הוקרה לארבעה סטודנטים שנמצאים בשנה האחרונה ללימודיהם, לאחר שוועדה מקצועית קבעה שעבודות הגמר שהכינו הן יוצאות דופן ויש בהן כדי לתרום רבות לסביבה, לקהילה או לתעשייה.

במקום הראשון זכה אופיר אביתר מהמחלקה להנדסת מכונות, שתכנן מנגנון חכם ומקורי לתריס גלילה ואף רשם עליו פטנט; במקום השני זכתה אורלי אלמו מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול, שהפרויקט שלה כבר מיושם במפעל שבו היא מועסקת ומשפר פלאים את היעדים התפעוליים של קו ייצור; במקום השלישי זכו שניים: עידן וייס, מהמחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, שהגה ערכה לעיבוד תמונה המסוגלת לתרגם כתב ברייל לכל שפה אחרת; ואלדד בוכריס מהמחלקה להנדסת מכונות, שהצליח להוריד משקל של מכלי לחץ מתכתיים, על ידי שימוש בייצור שכבתי באמצעות מדפסת תלת-ממד.

את הפרסים קיבלו הבוגרים מידי פרופ’ אריה מהרשק, נשיא המכללה האקדמית להנדסה אורט בראודה, מגב’ שיר לוויתן, בתו של פרופ’ ארזי ז”ל, וחברי ועדת הפרס. קדמה לחלוקת הפרסים הקרנת סרטון שבו הציגו הזוכים את הפרויקטים שהכינו.

צפו בסרטון על ההמצאות החדשות של בוגרי בראודה :

אם גם אתם מתעניינים בלימודים במכללה אנא היכנסו לקישור הבא, הרשמו ליום הפתוח הקרוב , השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם:

https://www.braude.ac.il/Campaign/?ref=outbrain_outstandingpro&type=1

ייעוץ לימודים