נגעו בשמיים: יותר מ-2000 איש ביקרו בשבוע החלל שהתקיים במכללה

עודכן ב- 26/06/19

יותר מ-2000 מתושבי הגליל פקדו בתחילת חודש פברואר את המכללה והשתתפו בעשרות הפעלות ומופעים מדעיים שהתקיימו במתקניה, במסגרת שבוע החלל הישראלי 2018.

שיא האירוע נרשם עם הגעתו של האסטרונאוט האמריקאי, דונלד תומאס, שטס פעמים רבות לחלל וריתק את המאזינים בהרצאה שנתן ובה תיאר איך, למשל, אוכלים ושותים על המעבורת, איך ישנים, איך מתקלחים, ואפילו איך עושים צרכים במקום שבו כח הכבידה אינו קיים. תומאס סיפר שעוד בהיותו ילד רצה להיות אסטרונאוט, ואף כיוון את חייו למטרה זאת, אבל נכשל 3 פעמים בניסיונותיו להיכנס לתכנית החלל של נאס”א, עד שהתקבל אליה לבסוף, רק בשנות ה-30 לחייו; בכך הוא ביקש להעביר מסר למאזינים שלעולם לא יוותרו על החלומות שלהם ושהמאמץ בסופו של דבר משתלם.

“הריצפה והתקרה בחלל הם אותו דבר מבחינת כח המשיכה” – האסטרונאוט דונאלד תומס מרתק את הקהל

שבוע החלל הישראלי 2018 התקיים במכללה ביוזמת סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע, ובשיתוף עמותת “חווידע טבע כרמיאל”; הוא הצטרף לשורת אירועים שהופעלו במקביל במוסדות אקדמיים מובילים ברחבי הארץ. בין הפעילויות והסדנאות שהתקיימו בקמפוס המכללה עבור הילדים: סדנה לבנייה ולשיגור רקטות, הכנת מפת כוכבים, בניית דגם מעבורת חלל, עמדה לצפייה בסרטי חלל עם משקפי מציאות מדומה, בניית דגם טלסקופ גלילאו, הרצאות וסרטים בפלנטריום מתנפח, שחזור הניסוי “גן כימי” שאותו ביצע האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז”ל, תצפית כוכבים בטלסקופים בהנחיית האסטרונום עדן אוריון, ומופע של המדען המשוגע ד”ר מולקולה, שמילאה את האודיטוריום עד אפס מקום בשני המופעים.


בצילום: נשיא המכללה, פרופ’ אריה מהרשק, לצד האסטרונטוט דונלד תומס; ד”ר שמואל גזית, ראש המשרד ליחסים
בין-לאומיים במכללה; מר פרץ וזאן, מנכ”ל משרד המדע; איתי מלק, מנהל היחידה לנוער שוחר מדע במכללה

מנכ”ל משרד המדע, מר פרץ וזאן, הגיע למכללה, והיה אורחו של הנשיא, פרופ’ אריה מהרשק נשיא המכללה, ד”ר שמואל גזית מהמחלקה להנדסת מכונות. האירוע הופעל ואורגן על-ידי צוות המרכז לנוער שוחר מדע במכללה, בראשות איתי מלק, ובשיתוף צוות המדריכים של “חווידע טבע” בכרמיאל. ראויים לציון גם המדריכים בתחנות השונות, שכולם היו בני נוער שמשתתפים במהלך השנה בתוכניות המדעיות-טכנולוגיות של המכללה.

ייעוץ לימודים