מנהיגות הנדסית מתחילה בחינוך!
מטרת התוכנית היא להכשיר בוגרים בעלי ידע מעמיק ומקיף באחד ממקצועות ההנדסה הנלמדים במכללה ו/או במתמטיקה, שישתלבו בהוראה במערכת החינוך.
לימודי ההוראה פותחים בפני הבוגרים הזדמנות להשפיע על עיצוב דור העתיד, תורמים לפיתוח אישי ומרחיבים את אפשרויות התעסוקה של הבוגרים.
תוכנית לימודי ההוראה מקנה לסטודנטים כישורי הוראה, הבנה בתחומים פדגוגיים, תפיסה ערכית-חברתית ומוטיבציה לעסוק בהוראה. התוכנית מכוונת לחשיפה והרחבת אופקים של הסטודנטים בתחומי מדעי-הרוח והחברה בכלל וחינוך ופדגוגיה בפרט. תוכנית הלימודים כוללת מגוון קורסים בתחומי החינוך וההוראה, כגון: פסיכולוגיה, סוציולוגיה ופילוסופיה של החינוך, שיטות הוראה והערכה, מחקר חינוכי והתנסות מעשית משמעותית בהוראה בבתי-ספר.
התוכנית שמה דגש על מגוון של שיטות הוראה, למידה והערכה חדשניות, להוראת מקצועות מדעיים והנדסיים בעידן המודרני. תכני הלימוד מקדמים פיתוח כישורי חשיבה, כישורי למידה עצמאית ושיתופית.
ניתן ללמוד במסלול הרגיל לתעודת הוראה במקצוע ההנדסי או במתמטיקה, או במסלול המשולב לקבלת שתי תעודות הוראה, במקצוע ההנדסי ובמתמטיקה
הסבה להוראת מקצועות טכנולוגיים בבתי הספר העל יסודיים (ז’-י”ב) בתחומים: חשמל, אלקטרוניקה, מכונות, מדעי המחשב, תעשייה וניהול, ביוטכנולוגיה ותחבורה מתקדמת.
התוכנית מתחילה בהכשרת הנדסאים/ות להוראה בבראודה וממשיכה בהשלמת לימודים לתואר ראשון ותעודת הוראה במדעים (על יסודי) באקדמית תל-חי.
משך הלימודים בבראודה כ- 4 סמסטרים (כולל סמסטר קיץ) יום לימודים אחד בשבוע במכללה, ובנוסף קורסים בהוראה מרחוק.
התנסות מעשית תיערך בבתי הספר, בשני הסמסטרים הראשונים של התוכנית.
קבלה ללימודים מותנית בראיון אישי עם ראש היחידה או יועץ אקדמי של התוכנית המבוקשת.
לפרטים נוספים ניתן לפנות: dalitc@braude.ac.il
התוכנית מקנה תעודת הוראה בבית הספר העל יסודי (כיתות ז' עד י"ב) באחד התחומים הבאים: ביוטכנולוגיה, חשמל ואלקטרוניקה, מכונות, מדעי המחשב, תעשייה וניהול.
קהל יעד:
קבלה ללימודים מותנית בראיון אישי עם ראש היחידה או יועץ אקדמי של התוכנית המבוקשת.
לפרטים נוספים ניתן לפנות: dalitc@braude.ac.il
התוכנית מקנה תעודת הוראה משולבת לבית הספר העל יסודי במקצוע הנדסי (כיתות ז' עד י"ב) ובמתמטיקה (כיתות ז' עד י').
קהל יעד:
בעלי תואר אקדמי באחד המקצועות הנלמדים לתואר ראשון במכללה או בתחומים קרובים, ממוסד אקדמי ישראלי או מאוניברסיטה בחו"ל המוכרת אקדמית על ידי משרד החינוך, בעלי הישגים טובים בקורסים המתמטיים ובתנאי שממוצע ציוניהם 70 לפחות
קבלה ללימודים מותנית בראיון וקביעת תוכנית אישית על ידי יועצת אקדמית של התוכנית. ייתכן צורך בהשלמת קורסים מתמטיים או שיפור הישגים בקורסים מתמטיים בהתאם לרקע המתמטי של המועמד.
לפרטים נוספים ניתן לפנות: dalitc@braude.ac.il
התוכנית מקנה תעודת הוראה במתמטיקה לבית הספר העל יסודי (כיתות ז' עד י').
קהל יעד:
בעלי תואר אקדמי במתמטיקה או בתחומים קרובים, ממוסד אקדמי ישראלי או מאוניברסיטה בחו”ל המוכרת אקדמית על ידי משרד החינוך, בתנאי שממוצע ציוניהם 70 לפחות
קבלה ללימודים מותנית בראיון וקביעת תוכנית אישית על ידי יועצת אקדמית של התוכנית. ייתכן צורך בהשלמת קורסים מתמטיים או שיפור הישגים בקורסים מתמטיים בהתאם לרקע המתמטי של המועמד.
לפרטים נוספים ניתן לפנות: dalitc@braude.ac.il
התוכנית מקנה תעודת הוראה במתמטיקה לבית הספר העל יסודי (כיתות ז' עד י').
קהל יעד: בעלי תואר ראשון ותעודת הוראה במקצוע הנדסי באחד התחומים הבאים: ביוטכנולוגיה, חשמל ואלקטרוניקה, מכונות, מדעי המחשב ותעשייה וניהול.
קבלה ללימודים מותנית בראיון וקביעת תוכנית אישית על ידי יועצת אקדמית של התוכנית.
ייתכן צורך בהשלמת קורסים מתמטיים או שיפור הישגים בקורסים מתמטיים בהתאם לרקע המתמטי של המועמד.
לפרטים נוספים ניתן לפנות: dalitc@braude.ac.il
ניתן לפרוש את לימודי ההוראה על פני שלושה עד שישה סמסטרים, תוך התאמת תוכנית אישית לכל סטודנט. הלימודים מתקיימים ברובם בשעות אחר הצהריים והערב.
לימודי ההוראה מוצעים לסטודנטים מן המכללה החל מן הסמסטר הרביעי ללימודים, וכן למהנדסים ואקדמאים בוגרי המכללה ומוסדות אקדמיים אחרים בעלי תואר המקביל לתארים שמעניקה המכללה.
בוגרי תואר ראשון באחד המקצועות הנלמדים לתואר ראשון במכללה או בתחומים קרובים, ממוסד אקדמי ישראלי או מאוניברסיטה בחו”ל המוכרת אקדמית על ידי משרד החינוך – ממוצע תואר 70 לפחות.
לסטודנטים במהלך לימודיהם ממוצע 70 לפחות בסמסטרים שהושלמו.
בוגרינו משתלבים בהוראה בביה"ס העל-יסודיים, במגמות ההנדסיות-טכנולוגיות ובמתמטיקה, ובמכללות טכנולוגיות להכשרת הנדסאים.
בוגרינו מובילים פרויקטים חינוכיים מגוונים במערכת החינוך ובעמותות חינוכיות.
היחידה מפעילה בנוסף סדנת התמחות בהוראה (סטאז'): הסדנה מיועדת לבעלי תעודת הוראה, בשנת עבודתם הראשונה בבית הספר. במהלך השנה מקבל המורה ליווי של חונך מקצועי מבית הספר, ומשתתף בסדנת סטאז' במכללה בהיקף של 60 שעות. מטרות הסדנה הן לתת תמיכה מקצועית, רגשית וחברתית למורה בשנתו הראשונה במערכת. ההתמחות נדרשת לשם קבלת רישיון הוראה של משרד החינוך.
ניתן ללמוד לקבלת רשיון הוראה, בכפוף להנחיות משרד החינוך.